Οι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το 2022 θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 παρουσιάζονται αδύναμες λόγω της υποτονικής παγκόσμιας οικονομίας, όπως εκτιμά το συμβούλιο Βαλτικής και Διεθνούς Ναυτιλίας (Bimco).
Η Bimco, η μεγαλύτερη διεθνής ναυτιλιακή ένωση στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να «κλείσει» κατά 6,2% υψηλότερα το 2022 σε σχέση με το 2019, αλλά «οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 φαίνονται επίσης αδύναμες λόγω των περιορισμένων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη». Η Bimco έχει πάνω από 1.900 μέλη σε περισσότερες από 130 χώρες, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60 τοις εκατό του παγκόσμιου τονάζ. Όπως ανέφερε, o υψηλός αριθμός παραγγελιών νέων πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών το 2021 και το 2022 υποδηλώνει αύξηση του στόλου σχεδόν κατά 8% το 2023.
Νέα κανονικότητα
«Συνολικά, το 2023 είναι πολύ πιο πιθανό να δούμε την αρχή μιας νέας κανονικότητας παρά μια αντιστροφή από την πρόσφατη αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης», σημειώνει η Bimco.
Διαβάστε επίσης: MSC: Σε δύο νέους «γίγαντες» τα σκήπτρα των μεγαλύτερων containerships
Από τα μέσα του 2020, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τη συμφόρηση των λιμανιών δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν κάτω από τους όγκους που καταγράφηκαν τον ίδιο μήνα του 2019, για πρώτη φορά από τα μέσα του 2020, και τα στατιστικά στοιχεία που μόλις κυκλοφόρησαν από τη Στατιστική Υπηρεσία Εμπορίου Εμπορευματοκιβωτίων επιβεβαίωσαν αυτή την τάση.
Τον Οκτώβριο του 2022, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 9,3 % σε ετήσια βάση και έκλεισαν κατά 4,3% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, καθώς ολοκληρώνεται ο ιστορικός κύκλος ανάπτυξης.
Η έκθεση Bimco έδειξε ότι 20 από τις 28 εμπορικές θαλάσσιες οδούς έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους από τον Οκτώβριο του 2021, ενώ 18 εμπορικές θαλάσσιες οδοί παρουσίασαν όγκους χαμηλότερους από τον Οκτώβριο του 2019.
«Από τις επτά περιφέρειες, οι πέντε έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους εισαγωγών τον Οκτώβριο του 2022 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019», ανέφερε.
Οι συνδυασμένες εισαγωγές των περιοχών της Άπω Ανατολής, της Ευρώπης/Μεσόγειου και της Βόρειας Αμερικής αποτέλεσαν το 75 % των παγκόσμιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και σημείωσαν μείωση του όγκου κατά 5,0 %, 11,0 % και 0,4 % αντίστοιχα, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019.
Ο στόλος των containership έχει αυξηθεί κατά 11,3 % σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, με αποτέλεσμα, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ναύλωσης χρόνου να μειωθούν άμεσα το 2022. Οι χαμηλότεροι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων οδήγησαν επίσης σε κλείσιμο πολλών υπηρεσιών και σε αύξηση των κενών δρομολογίων.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια