Οι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το 2022 θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 παρουσιάζονται αδύναμες λόγω της υποτονικής παγκόσμιας οικονομίας, όπως εκτιμά το συμβούλιο Βαλτικής και Διεθνούς Ναυτιλίας (Bimco).

Η Bimco, η μεγαλύτερη διεθνής ναυτιλιακή ένωση στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να «κλείσει» κατά 6,2% υψηλότερα το 2022 σε σχέση με το 2019, αλλά «οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 φαίνονται επίσης αδύναμες λόγω των περιορισμένων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη». Η Bimco έχει πάνω από 1.900 μέλη σε περισσότερες από 130 χώρες, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60 τοις εκατό του παγκόσμιου τονάζ. Όπως ανέφερε, o υψηλός αριθμός παραγγελιών νέων πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών το 2021 και το 2022 υποδηλώνει αύξηση του στόλου σχεδόν κατά 8% το 2023.

Διαβάστε επίσης – Bimco: Οι εκτιμήσεις για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Νέα κανονικότητα

«Συνολικά, το 2023 είναι πολύ πιο πιθανό να δούμε την αρχή μιας νέας κανονικότητας παρά μια αντιστροφή από την πρόσφατη αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης», σημειώνει η Bimco.

Διαβάστε επίσης: MSC: Σε δύο νέους «γίγαντες» τα σκήπτρα των μεγαλύτερων containerships

Από τα μέσα του 2020, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τη συμφόρηση των λιμανιών δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν κάτω από τους όγκους που καταγράφηκαν τον ίδιο μήνα του 2019, για πρώτη φορά από τα μέσα του 2020, και τα στατιστικά στοιχεία που μόλις κυκλοφόρησαν από τη Στατιστική Υπηρεσία Εμπορίου Εμπορευματοκιβωτίων επιβεβαίωσαν αυτή την τάση.

Τον Οκτώβριο του 2022, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 9,3 % σε ετήσια βάση και έκλεισαν κατά 4,3% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, καθώς ολοκληρώνεται ο ιστορικός κύκλος ανάπτυξης.

Η έκθεση Bimco έδειξε ότι 20 από τις 28 εμπορικές θαλάσσιες οδούς έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους από τον Οκτώβριο του 2021, ενώ 18 εμπορικές θαλάσσιες οδοί παρουσίασαν όγκους χαμηλότερους από τον Οκτώβριο του 2019.

«Από τις επτά περιφέρειες, οι πέντε έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους εισαγωγών τον Οκτώβριο του 2022 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019», ανέφερε.

Οι συνδυασμένες εισαγωγές των περιοχών της Άπω Ανατολής, της Ευρώπης/Μεσόγειου και της Βόρειας Αμερικής αποτέλεσαν το 75 % των παγκόσμιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και σημείωσαν μείωση του όγκου κατά 5,0 %, 11,0 % και 0,4 % αντίστοιχα, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019.

Ο στόλος των containership έχει αυξηθεί κατά 11,3 % σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, με αποτέλεσμα, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ναύλωσης χρόνου να μειωθούν άμεσα το 2022. Οι χαμηλότεροι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων οδήγησαν επίσης σε κλείσιμο πολλών υπηρεσιών και σε αύξηση των κενών δρομολογίων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα