Δύο 48ωρες απεργίες από 00:01 της Τρίτης 20/12/22 αποφάσισε η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ).
Η απόφαση αυτή «κλείνει» τα εμπορικά λιμάνια της χώρας σε μια κρίσιμη περίοδο λίγο πριν τις εορτές, όπως επισημαίνει με ανακοίνωση της η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ)
Η ΠΕΠΡΝ υποστηρίζει ότι οδηγείται στην απόφαση για απεργία λόγω της αλλαγών που επιμένει να ζητά η εργοδοσίας στις στη συλλογική σύμβαση εργασίας.
Τέλος στη διαμάχη λιμενεργατών και Felixstowe – Συμφωνία για αύξηση μισθών
Η ανακοίνωση των Eνώσεων Ρυμουλκών
Οι Ενώσεις των Πλοιοκτητών Ρ-K & Ν-Γ θεωρούν χρήσιμο ν’ ακουστεί η δική τους άποψη ώστε όλοι οι συνεργάτες μας και οι εργαζόμενοι ως πληρώματα στα σκάφη μας, να έχουν μια πληρέστερη εικόνα για το τι ακριβώς συμβαίνει με την ΣΣΕ και να μην δημιουργούνται εντυπώσεις οι οποίες δηλητηριάζουν το κλίμα που διέπει τις εργασιακές μας σχέσεις.
Πρώτα απ’ όλα, δική μας επιδίωξη είναι οι απαιτήσεις της λειτουργίας του κλάδου μας να υπηρετούνται με τρόπο σύννομο, που δεν θα αφήνει περιθώρια να επιβάλλονται συνεχώς κυρώσεις, να υπονομεύουν την λειτουργία του κλάδου και να εκθέτουν σε ποινικά αδικήματα τους Πλοιάρχους και τις εταιρείες των ρυμουλκών.
Σ’ αυτό το πλαίσιο προβήκαμε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες και διαδικασίες που προβλέπει η υφιστάμενη ΣΣΕ, ξεκινώντας έναν ειλικρινή, έντιμο και ουσιαστικό διάλογο με την ΠΕΠΡΝ προκειμένου να συνταχθεί μια νέα ΣΣΕ πιο λειτουργική και πιο διάφανη. Σε καμία περίπτωση δεν στοχεύουμε στην κατάργηση των ΣΣΕ, όπως αναφέρει η ΠΕΠΡΝ. Δώσαμε μάλιστα, παράταση στην ισχύ της τρέχουσας ΣΣΕ μέχρι το τέλος Ιανουαρίου ώστε ο διάλογος να διεξάγεται χωρίς χρονική πίεση.
Στην εξέλιξη αυτού του διαλόγου, η ΠΕΠΡΝ είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει την θετική μας στάση σε πολλά από τα θέματα που έθεσε (Κυριακάτικες αργίες, τροφοδοσία, μέσα ατομικής προστασίας, παροχή στέγης και κάλυψη εξόδων σε ρυμουλκά έργων κλπ) και ενώ μπορούμε να συμφωνήσουμε δημιουργικά στα θέματα που εκκρεμούν, ασυλλόγιστα προχωρά σε απεργιακές κινητοποιήσεις, προκαλώντας αναστάτωση στην λειτουργία του κλάδου, και σοβαρότατο πλήγμα στην αξιοπιστία και στην ανταγωνιστικότητα των κύριων λιμανιών της χώρας μας, σε μια περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη.
Για να μην δημιουργούνται παρανοήσεις, ξεκαθαρίζουμε προς όλες τις πλευρές, ότι δεν ζητάμε καμία απολύτως «επώδυνη αλλαγή» (έτσι χαρακτηρίζει η ΠΕΠΡΝ τις προτάσεις μας). Προτείνουμε αναγνώριση της ανάπαυσης επί του πλοίου, με οικονομική αποζημίωση για τους εργαζόμενους, για εύλογο χρονικό διάστημα που η καθημερινότητα του κλάδου μας επιβάλλει, πάντοτε σύμφωνα με τις διεθνείς ναυτεργατικές συμβάσεις. Θεωρούμε αυτονόητο ότι κάθε καλόπιστος συνομιλητής αντιλαμβάνεται πως καμιά εταιρεία δεν έχει κανένα κίνητρο να κρατά και να πληρώνει εργαζόμενους στο πλοίο άνευ λόγου.
Κατόπιν αυτών, θεωρούμε αδικαιολόγητη την συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων και καλούμε την ΠΕΠΡΝ να επιδείξει σύνεση και κατανόηση έναντι των αναγκών όλων των πλευρών (εργαζομένων, εταιρειών, πελατών) και να συνεχίσουμε τον διάλογο εποικοδομητικά, με στόχο την κατάρτιση μιας νέας ΣΣΕ.
Τρία ελληνικά λιμάνια στο top 5 της Ευρώπης [Πίνακες]
Η ανακοίνωση της ΠΕΠΡΝ
Στην ανακοίνωση της η ΠΕΠΡΝ επισημαίνει:
Οι εξελίξεις στην κρίσιμη διαπραγμάτευση της ανανέωσης των συλλογικών συμβάσεων με την εργοδοσία είναι οι εξής: Συνεχίζει να ζητάει αλλαγές σε θεσμικούς- εργασιακούς όρους της συλλογικής σύμβασης μας, παρόλες τις υποχωρήσεις μας για να γίνουν νομότυποι.
Δεν αποσύρει το εξώδικο αλλά δίνει παράταση για να αποδεχθούμε τους όρους τους, το οποίο ως δαμόκλεια σπάθη παραμένει πάνω από την σύμβαση μας , δεν μας αφήνουν άλλα περιθώρια παρά την συνέχεια και εντατικοποίηση των απεργιακών μας κινητοποιήσεων.
Η θέση της εργοδοσίας που έχει το θράσος να δηλώνει ότι είναι υπέρμαχος της νομιμότητας προσπαθεί να μας σπιλώσει στο ότι δεν ενημερώνουμε τα μέλη μας και ότι παραπληροφορούμε την κοινή γνώμη.
Η θέση μας είναι ότι δεν μπορούμε να δεχτούμε:
Την υποτιθέμενη ανάπαυση εντός ρυμουλκού έναντι αμοιβής, για να μην δέχεστε πρόστιμα.
Την μη ύπαρξη επιπλέον ατόμων να καλύπτουν τις βάρδιες ασφαλείας κατά την θεωρητική ανάπαυση μας γιατί την πραγματική ανάπαυση εντός εδώ και 30 χρόνια δεν την έχουμε δει.
Και να έχετε τα ρυμουλκά με συνθήκες γαλέρας με συνάδελφους που θα είναι σε 24ωρη ετοιμότητα με εργασία 8ωρης βάρδιας 6ωρης υπερωριακής εργασίας και τις υπόλοιπες 10 ώρες ανάπαυσης που θα διακόπτεται από έκτακτες ρυμουλκήσεις στο 24ωρο.
Αν θέλετε να απασχολείτε τα ρυμουλκά σε αυτές τις απάνθρωπες συνθήκες να βάλετε βάρδιες που προβλέπονται από την υπάρχουσα σύμβαση την οποία θέλετε να τροποποιήσετε ή να καταργήσετε και που ποτέ δεν τηρήσατε με αιτιολογικό την αύξηση του κόστους λειτουργίας
Εμείς δεν διαπραγματευόμαστε την ασφάλεια. Η υπεραπασχόληση το μόνο που θα δημιουργήσει είναι επικίνδυνες καταστάσεις και ατυχήματα στις ζωές των πληρωμάτων μας και των επιβατών/πληρωμάτων άλλων πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των γύρω περιοχών στα πετρελαιοειδή που εξυπηρετούμε.
Εσείς θέλετε να πάρετε ορισμένα τμήματα των διεθνών συμβάσεων δηλαδή αυτά που σας εξυπηρετούν και που είναι και τα κατώτερα όρια σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με βάση την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης εξαγγέλλουμε τις 2 συνεχόμενες επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες από 00:01 της Τρίτης 20/12/22.
Η μορφή καθώς και η συνέχιση των απεργιών θα εκτιμηθεί κατά την διάρκεια των δύο 48ωρων και θα ανακοινωθούν με νέο δελτίο τύπου.
Η ανακοίνωση της ΔΝΕ
Αναφερόμενοι (1) στην σημερινή Ανακοίνωση των Ενώσεων Πλοιοκτητών Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών και (2) στο αποψινό Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών, με θέμα την εξαγγελία δύο συνεχόμενων επαναλαμβανόμενων 48ωρων απεργιών από 00:01 της Τρίτης 20ης Δεκεμβρίου 2022 καλούμε μετ’ επιτάσεως αμφότερες πλευρές όπως επιδείξουν ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση, επιλέγοντας την οδό του γόνιμου διαλόγου, αντί μίας ατραπού περαιτέρω κλιμάκωσης απεργιακών κινητοποιήσεων.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ζητούμε τη συνέχιση της διαμεσολάβησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, δεδομένου ότι -εν μέσω της εορταστικής περιόδου που διανύουμε- εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια με ευπαθή προϊόντα εγκλωβίζονται στους εμπορικούς λιμένες της Χώρας εν αναμονή φόρτωσης/εξαγωγής και ταυτόχρονα επί των καταπλεόντων πλοίων χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρουν άμεσης κατανάλωσης εμπορεύματα αδυνατούν να εκφορτωθούν και να προωθηθούν στην Ελληνική επικράτεια.
Καθίσταται σαφές πως οποιαδήποτε καθυστέρηση θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους Έλληνες εξαγωγείς & εισαγωγείς, την εγχώρια αγορά και συνεκδοχικά την Εθνική Οικονομία.
Η Διεθνής Ναυτική Ένωση -διαχρονικά διαπνεόμενη από υψηλό αίσθημα ευθύνης- απευθύνει έκκληση, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου προς αποφυγή απευκταίων φαινομένων ελλείψεων ή/και ανατιμήσεων αγαθών, σε αυτή την εξόχως κρίσιμη χρονική συγκυρία και παραμένει προσηλωμένη στην εξεύρεση μίας αμοιβαίως αποδεκτής λύσης.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα