Πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων απηύθυνε η Διώρυγα του Σουέζ, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.
Όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), Osama Rabie, στον απόηχο της συζήτησης στο κοινοβούλιο για νομικές τροποποιήσεις που προβλέπουν τη δημιουργία ταμείου, είναι κάτι το οποίο συζητείται εδώ και πολλά χρόνια, σχεδιάστηκε για να προστατεύει τους πόρους της διώρυγας και για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση απροσδόκητων προκλήσεων.
Το ταμείο θα είναι ξεχωριστό από την SCA, η οποία ήδη συνεργάζεται με ξένες εταιρείες για την ανάπτυξη νέων projects, είπε ο Rabie και επεσήμανε ότι ο επενδυτής θα έρθει σε σχέση με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Η συζήτηση του εν λόγω ταμείου γίνεται καθώς η Αίγυπτος προσπαθεί να συγκεντρώσει ξένες και ιδιωτικές επενδύσεις για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της έλλειψης συναλλάγματος που έχει παρεμποδίσει τις εισαγωγές και έχει επιβραδύνει την οικονομική δραστηριότητα.
Η βασικότερη πηγή συναλλάγματος
Η Διώρυγα του Σουέζ, αποτελεί την ταχύτερη και πιο άμεση εμπορική διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και είναι η βασικότερη πηγή συναλλάγματος για την Αίγυπτο. Μάλιστα, προβλέπονται έσοδα 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που λήγει τον Ιούνιο.
Χαρακτηριστικό στατιστικό του ρόλου αυτής της τεχνητής πλωτής οδού είναι η διέλευση σε ετήσια βάση 1,17 δισ. τόνων εμπορευμάτων ή το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.
Στο πλαίσιο αυτό, η αιγυπτιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε πως τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ αυξήθηκαν κατά 23,5% και διαμορφώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους στα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια, το οποίο είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ. Για τον μήνα Σεπτέμβριο, τα έσοδα ανήλθαν σε 683,2 εκατομμύρια δολάρια, ενώ έναν μήνα πριν καταγράφηκε υψηλό ρεκόρ όλων των εποχών, σε μηνιαία βάση, με εισπράξεις 744,8 εκατομμύρια δολάρια.
Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) προανήγγειλε τον περασμένο μήνα αύξηση των τελών διέλευσης κατά 15% το 2023, με τους αναλυτές να υπολογίζουν ότι τα ετήσια έσοδα της διώρυγας θα αυξηθούν κατά 700 εκατ. δολάρια.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα