Τη διώρυγα του Σουέζ διέσχισε την προηγούμενη εβδομάδα, στο παρθενικό του ταξίδι, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Atop», με τους απανταχού καραβολάτρες να στρέφουν τα βλέμματά τους στον «γίγαντα» με μεταφορική ικανότητα 24.004 Teu.
Βέβαια, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, αυτό που αποτελεί βασική είδηση είναι ότι το containership ήταν φορτωμένο κατά λιγότερο από τα ¾ της χωρητικότητάς του, δείγμα της μειωμένης ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Το «Ever Atop» ήταν το τελευταίο πλοίο που παραδόθηκε, από μία σειρά δέκα containership A24 για τη ταϊβανέζικη Evergreen και μαζί με τα αδελφά του πλοία «Ever Aria» και «Ever Alot» κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Μέχρι σήμερα, στις τελετές άφιξης των γιγάντων στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν τα πλοία που ήταν φορτωμένα «όσο δεν πάει άλλο», τότε που οι ναύλοι των containerships έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Ωστόσο, το σκηνικό φέτος είναι πολύ διαφορετικό και σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Xeneta, στα έξι κύρια routes με αφετηρία την Άπω Ανατολή, οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν καταγράψει κατά μέσο όρο πτώση 75% από τις αρχές του 2022.
Συνεχίζεται η πτώση ναύλων
H ναυλαγορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως και η ζήτηση για containership, συνεχίζει να μειώνεται με το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση.
Οπως καταγράφεται από τον οίκο αναλύσεων Drewry, ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (World Container Index – WCI) μειώθηκε κατά 5% και οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 2.284,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών (Feu) την περασμένη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Ο «συναγερμός» 5ετίας για το θαλάσσιο εμπόριο και τα σενάρια για το μέλλον
Πρόκειται για την 40η συνεχόμενη εβδομαδιαία μείωση και η συνολική υποχώρηση είναι 75% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2021.
Latest News
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα