
Για κατάρρευση των ναύλων στην αγορά των containership κάνουν λόγο διεθνείς αναλυτές, ωστόσο -όπως τονίζεται- κορυφαίες εταιρείες στο τομέα του λιανικού εμπορίου, όπως η Walmart και η Home Depot, θα πρέπει να παραμείνουν σε επιφυλακή μέχρι την εαρινή περίοδο όταν και επαναδιαπραγματεύονται τα συμβόλαια.
Οι spot ναύλοι, οι οποίοι καλύπτουν από 10% έως 40% των αποστολών θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων και θεωρούνται βασικός δείκτης της υγείας του κλάδου, βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση καθώς η ύφεση πλησιάζει και η φούσκα των εισαγωγών των ΗΠΑ που τροφοδοτείται από την πανδημία εκτονώνεται.
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι liners για το 2022 – Οι ανατροπές στην κορυφαία «12άδα»
Σύμφωνα με την πλατφόρμα κρατήσεων εμπορευμάτων Freightos, το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών από την Ασία στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει πέσει πάνω από 80%, από τις τιμές ρεκόρ του Σεπτεμβρίου.
Παραδόσεις νεότευκτων
Μεγάλοι μεταφορείς όπως η MSC και η A.P. Moller-Maersk αναμένουν επίσης την παράδοση εκατοντάδων νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που ενισχύει τον κίνδυνο καθώς οι μεταφορείς έχουν ήδη περισσότερα πλοία από όσα χρειάζονται για να χειριστούν τη μειωμένη ζήτηση.
Καθώς οι εταιρείες θέλουν προβλέψιμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευμάτων, δεν ενδιαφέρονται να παίξουν στην αγορά (spot) ψάχνοντας για χαμηλότερες τιμές, επισημαίνουν οι ειδικοί
Την ίδια στιγμή, η Maersk και άλλοι μεταφορείς τονίζουν ότι θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τη spot αγορά, ακυρώνοντας ταξίδια για να ανταποκριθούν στη μειωμένη ζήτηση. Επίσης, διαλύουν γερασμένα πλοία για να κόψουν τη χωρητικότητα παγκοσμίως. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές θα υποφέρουν από τις υψηλότερες τιμές για λίγο περισσότερο, πρόσθεσαν οι αναλυτές.
«Ο Αμερικανός καταναλωτής δεν πρέπει να περιμένει ότι αυτό θα οδηγήσει σε τεράστια ελάφρυνση των τιμών. Αυτό απλά δεν πρόκειται να συμβεί», δήλωσε από την πλευρά του ο Jason Miller, αναπληρωτής καθηγητής διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας στο Michigan State University.

Η πανδημία
Οι μεγάλες εταιρείες αποκόμισαν κέρδη ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της αύξησης της ζήτησης για ναυτιλιακές υπηρεσίες. Πολλοί μεταφορείς έδωσαν προτεραιότητα σε φορτία με υψηλότερους ναύλους, με αποτέλεσμα να αυξηθεί και η χρήση της spot αγοράς. Ωστόσο, αυτή η τάση άρχισε να μετατοπίζεται προς τα τέλη του περασμένου έτους λόγω της πτώσης των εισαγωγών λιανικών προϊόντων όπως έπιπλα, συσκευές και ένδυση.
Βέβαια, όπως τονίζεται, οι ναύλοι της spot αγοράς δεν θα φτάσουν τα προ-COVID επίπεδα, καθώς «είναι κάτι σαν τον πληθωρισμό. Ποτέ δεν γυρνούν πραγματικά πίσω».


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες