Εξακολουθεί να «βυθίζεται» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) «πιάνοντας» τα χαμηλά των 2,5 τελευταίων ετών. Οι ναύλοι πέφτουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο η αισιοδοξία δεν λείπει από τους αναλυτές που θεωρούν ότι η εικόνα θα αλλάξει μετά το τέλος της κινεζικής πρωτοχρονιάς, που φέτος είναι στις 23 Ιανουαρίου.
Οι κινέζοι μπαίνουν στο έτος του λαγού (η κουνελιού) και όπως λέγεται συμβολίζει την υπομονή και την τύχη. Υπομονή και τύχη θα πρέπει να έχουν και οι πλοιοκτήτες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου που αναμένεται να δουν άνοδο των ναύλων μετά το πέρας των γιορτών για το νέο έτος.
Ναυτιλία: Βυθίζονται οι εισαγωγές στις ΗΠΑ λόγω πληθωρισμού
H αύξηση των ημερών παραμονής των πλοίων στα λιμάνια κυρίως της Κίνας, Ινδονησίας και Αυστραλίας σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, μπορεί να οδηγήσει σε μια άνοδος των ναύλων με την αύξηση της δραστηριότητας μετά το πέρας των αργιών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου.
Τα ναύλα
Άλλοι αναλυτές αναφέρουν ότι η πτώση των ναύλων αυτή την περίοδο ήταν αναμενόμενη. Είναι συνηθισμένο τονίζουν το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους τα κέρδη των πλοίων να κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς εκτός των άλλων επηρεάζονται και από τις αργίες της κινεζικής πρωτοχρονιάς Κοιτάζοντας πίσω τα προηγούμενα χρόνια στατιστικά προκύπτει ότι η πτώση των ναύλων είναι συνηθισμένη κατά τον πρώτο μήνα κάθε νέου έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Παρά το αρνητικό ξεκίνημα, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023.
Όπως αναφέρει η Xclusiv, η Κίνα βρίσκεται στη μέση ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την ανάπτυξη υποδομών μετά το τέλος της πανδημίας. Παράλληλα με αυτό η αισιοδοξία ότι μετά τις εβδομαδιαίες διακοπές της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι ναύλοι στην spot αγορά, θα βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους κλάδους χύδην ξηρού φορτίου, δημιουργεί την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς είναι καλύτερες από την αρχή του 2023.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια