Εξακολουθεί να «βυθίζεται» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) «πιάνοντας» τα χαμηλά των 2,5 τελευταίων ετών. Οι ναύλοι πέφτουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο η αισιοδοξία δεν λείπει από τους αναλυτές που θεωρούν ότι η εικόνα θα αλλάξει μετά το τέλος της κινεζικής πρωτοχρονιάς, που φέτος είναι στις 23 Ιανουαρίου.

Οι κινέζοι μπαίνουν στο έτος του λαγού (η κουνελιού) και όπως λέγεται συμβολίζει την υπομονή και την τύχη. Υπομονή και τύχη θα πρέπει να έχουν και οι πλοιοκτήτες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου που αναμένεται να δουν άνοδο των ναύλων μετά το πέρας των γιορτών για το νέο έτος.

Ναυτιλία: Βυθίζονται οι εισαγωγές στις ΗΠΑ λόγω πληθωρισμού

H αύξηση των ημερών παραμονής των πλοίων στα λιμάνια κυρίως της Κίνας, Ινδονησίας και Αυστραλίας σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, μπορεί να οδηγήσει σε μια άνοδος των ναύλων με την αύξηση της δραστηριότητας μετά το πέρας των αργιών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου.

Τα ναύλα

Άλλοι αναλυτές αναφέρουν ότι η πτώση των ναύλων αυτή την περίοδο ήταν αναμενόμενη. Είναι συνηθισμένο τονίζουν το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους τα κέρδη των πλοίων να κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς εκτός των άλλων επηρεάζονται και από τις αργίες της κινεζικής πρωτοχρονιάς Κοιτάζοντας πίσω τα προηγούμενα χρόνια στατιστικά προκύπτει ότι η πτώση των ναύλων είναι συνηθισμένη κατά τον πρώτο μήνα κάθε νέου έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.

Παρά το αρνητικό ξεκίνημα, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023.

Όπως αναφέρει η Xclusiv, η Κίνα βρίσκεται στη μέση ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την ανάπτυξη υποδομών μετά το τέλος της πανδημίας. Παράλληλα με αυτό η αισιοδοξία ότι μετά τις εβδομαδιαίες διακοπές της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι ναύλοι στην spot αγορά, θα βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους κλάδους χύδην ξηρού φορτίου, δημιουργεί την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς είναι καλύτερες από την αρχή του 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα