Όσο η κινεζική οικονομία παραμένει ο «μεγάλος ασθενής» λόγω της σκληρής πολιτικής κατά της πανδημίας Covid 19 και της ενεργειακής κρίσης, τόσο η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου θα παραμένει υπό πίεση καθώς όσο δεν ενισχύεται η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.

Χάνει έδαφος ο BDI

Την εβδομάδα 12-19 Αυγούστου ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI) έχασε ένα 13,4% σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking και βρέθηκε στις 1.279 μονάδες για να χάσει και χθες Δευτέρα νέο έδαφος και να κλείσει στις 1.270 μονάδες επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2020.

Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Απεργία στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων

Πίεση στα Capesize

Στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία τα Capesize, που μεταφέρουν κυρίως σιδηρομετάλλευμα,  η πίεση συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα με το μέσο ναύλο να κλείνει χθες στα 6.199 δολ. την ημέρα και τους πλοιοκτήτες να ελπίζουν ότι η  ζήτηση από την Κίνα θα καταφέρει να βελτιωθεί στο εγγύς μέλλον, με αποτέλεσμα τη γρήγορη ανάκαμψη των κερδών τους ειδικά καθώς προχωράμε προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Διαβάστε επίσης: Maersk: Επένδυση 500 εκατ. δολαρίων στη Διώρυγα του Σουέζ

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking ο μέσος ναύλος φέτος στο πιο αντιπροσωπευτικό τμήμα των capes το BCI 5TC ( σταθμισμένος μέσος ναύλος πέντε διαδρομών) είναι στα 17.776 δολ. ενώ το 2021 ήταν στα 32.961 δολ. την ημέρα.

Μικρότερες πιέσεις στα Panamax

Στα πλοία μεγέθους Panamax, που διαδραματίζουν ρόλο στη μεταφορά σιτηρών (ήδη ξεκίνησαν οι εξαγωγές από Ουκρανία) και άνθρακα (μεγάλες εισαγωγές από Ευρώπη), οι πιέσεις είναι μικρότερες με τον μέσο ναύλο να κινείται στα επίπεδα των 15.000 δολ. την ημέρα όταν για όλο το 2022 μέχρι σήμερα είναι στα 23.483 δολ. και πέρυσι ήταν στα 26.746 δολ .την ημέρα

Ανοδικά για τα Supermax

Στα μικρότερου μεγέθους τα Supramax  οι ναύλοι κινήθηκαν ανοδικά την προηγούμενη εβδομάδα με το μέσο ναύλο να κινείται στα 19.082 δολ. την ημέρα, αυξημένο κατά 8,9% σε σύγκριση με μια εβδομάδα πριν. Πάντως ο μέσος ναύλος έτους μέχρι στιγμής είναι στα 25.797 δολ. όταν πέρυσι ήταν στα 26.665 δολ. την ημέρα.

Ανάλογη εικόνα με τα supra παρουσιάζουν οι ναύλοι και στα μικρότερα πλοία τα handysize.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία