
Οι θαλάσσιοι δρόμοι μεταφοράς αργού πετρελαίου θα συνεχίσουν να μετεξελίσσονται το 2023 καθώς η Ευρώπη εξακολουθεί να υλοποιεί μια πολιτική απομάκρυνσης από το ρωσικό πετρέλαιο.
Επίσης η αναμενόμενη επιστροφή της κινεζικής ζήτησης θα αποσύρει υπερδεξαμενόπλοια (VLCC) από τις ευρωπαϊκές συναλλαγές, ενώ η παγκόσμια ζήτηση σε τονο-μίλια αναμένεται να αυξηθεί φέτος και οι ναύλοι των δεξαμενοπλοίων θα παραμείνουν υψηλοί, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten, σε πρόσφατη ανάλυσή του. Μια ακόμη παράμετρος που επηρεάζει τους θαλάσσιους δρόμους είναι οι αναμενόμενες απεργίες των εργαζομένων στα διαλυστήρια της Ευρώπης, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Φεβρουαρίου, την ίδια περίπου περίοδο που αρχίζει (5 Φεβρουαρίου) το εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά προϊόντα αργού πετρελαίου.
Βραχυκύκλωμα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την απαγόρευση της ΕΕ στις 5 Δεκεμβρίου για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού πετρελαίου από την ΕΕ, η Ευρώπη άρχισε να διαφοροποιεί τις πηγές αργού πετρελαίου της. Αυτό οδήγησε σε σημαντικό ανασχηματισμό των εμπορικών ροών, που είχε επίσης σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, με τα νέα εμπορικά πρότυπα να παραμείνουν το 2023.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships

Οι απεργίες
Στη διάρκεια του 2022 ρόλο στη διαμόρφωση των νέων εμπορικών ροών έπαιξαν και οι απεργίες των εργαζομένων σε ευρωπαϊκά διυλιστήρια. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, οι απεργίες έπληξαν αρκετές εγκαταστάσεις στην Ολλανδία και τη Γαλλία. Αυτό μείωσε τη χρησιμοποίηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, ιδίως τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, όταν οι απεργίες στη Γαλλία άφησαν εκτός λειτουργίας πάνω από το 60% της δυναμικότητας διύλισης της χώρας. Ωστόσο περισσότερες διαταράξεις αναμένονται στη Γαλλία τον Φεβρουάριο, καθώς τα συνδικάτα διαμαρτύρονται για τις συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις που προτείνει ο γάλλος πρόεδρος Μακρόν. Οι διακοπές διύλισης και τα χαμηλότερα ποσοστά χρησιμοποίησης θα μπορούσαν να μειώσουν τις απαιτήσεις της Ευρώπης για εισαγωγή αργού πετρελαίου και να ενισχύσουν την ανάγκη της για εισαγωγές προϊόντων (ντίζελ, βενζίνης, κ.λπ.). Μάλιστα οι απεργίες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν λίγες μέρες μετά την έναρξη της απαγόρευσης της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων στις 5 Φεβρουαρίου.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News
![Containerships: Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/Immagine-2022-10-18-215130-1150x500-1-600x261.jpg)
Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά των containerships [video]
Συνεχίζεται με έντονους ρυθμούς τα ναυπηγικό big boom στην αγορά των containerships

Εξαφανίζονται τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για το Πασχα
Εκτιμήσεις για ρεκόρ εκδρομέων στα νησιά
![Capital Ship Management: Παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο M/T «Avax» [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/Capture-34-600x325.png)
Η Capital Ship Management παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο M/T «Avax» [video]
Tο τρίτο από έξι αδελφά πλοία LNG Fuel Ready με οικολογικό σχεδιασμό, που παραδίδονται μέσα στο 2023

Εκτός του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ο Artur Davidian
Μέλος του δ.σ. παραιτήθηκε, στο πλαίσιο Κανονισμού της Ε.Ε. ως προς τη συμμετοχή Ρώσων υπηκόων

ΕΕΕ: Αναγνωρίζεται ο κρίσιμος ρόλος των προμηθευτών καυσίμων στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η ΕΕΕ χαιρετίζει τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμών για τον κανονισμό FuelEU Maritime

Βήμα προς το μέλλον της ενεργειακής μετάβασης ο κανονισμός FuelEU Maritime
Μετά από μήνες έντονων συζητήσεων, οι διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime ολοκληρώθηκαν

Ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 οι αφίξεις κρουαζερόπλοιων στο Λιμάνι Ηρακλείου
Η ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας φαίνεται να συνεχίζεται και για το 2023

Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Μείωση εκπομπών από θαλάσσιες μεταφορές με βιώσιμα καύσιμα στη ναυτιλία
Αυξάνεται η συμβολή του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου

Ανακοινώθηκε το παρθενικό ταξίδι του «Celestyal Journey»
Στο κρουαζιερόπλοιο πραγματοποιείται εκτεταμένη ανακαίνιση και τεχνική συντήρηση, ύψους 20 εκατ. ευρώ

Σε ποια νησιά «προσγειώνονται» τα πρώτα drones μεταφοράς φορτίων
Στόχος η παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες που, λόγω της γεωγραφικής τους θέσης, εξαρτώνται από την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα