Οι θαλάσσιοι δρόμοι μεταφοράς αργού πετρελαίου θα συνεχίσουν να μετεξελίσσονται το 2023 καθώς η Ευρώπη εξακολουθεί να υλοποιεί μια πολιτική απομάκρυνσης από το ρωσικό πετρέλαιο.
Επίσης η αναμενόμενη επιστροφή της κινεζικής ζήτησης θα αποσύρει υπερδεξαμενόπλοια (VLCC) από τις ευρωπαϊκές συναλλαγές, ενώ η παγκόσμια ζήτηση σε τονο-μίλια αναμένεται να αυξηθεί φέτος και οι ναύλοι των δεξαμενοπλοίων θα παραμείνουν υψηλοί, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten, σε πρόσφατη ανάλυσή του. Μια ακόμη παράμετρος που επηρεάζει τους θαλάσσιους δρόμους είναι οι αναμενόμενες απεργίες των εργαζομένων στα διαλυστήρια της Ευρώπης, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Φεβρουαρίου, την ίδια περίπου περίοδο που αρχίζει (5 Φεβρουαρίου) το εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά προϊόντα αργού πετρελαίου.
Βραχυκύκλωμα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την απαγόρευση της ΕΕ στις 5 Δεκεμβρίου για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού πετρελαίου από την ΕΕ, η Ευρώπη άρχισε να διαφοροποιεί τις πηγές αργού πετρελαίου της. Αυτό οδήγησε σε σημαντικό ανασχηματισμό των εμπορικών ροών, που είχε επίσης σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, με τα νέα εμπορικά πρότυπα να παραμείνουν το 2023.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Οι απεργίες
Στη διάρκεια του 2022 ρόλο στη διαμόρφωση των νέων εμπορικών ροών έπαιξαν και οι απεργίες των εργαζομένων σε ευρωπαϊκά διυλιστήρια. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, οι απεργίες έπληξαν αρκετές εγκαταστάσεις στην Ολλανδία και τη Γαλλία. Αυτό μείωσε τη χρησιμοποίηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, ιδίως τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, όταν οι απεργίες στη Γαλλία άφησαν εκτός λειτουργίας πάνω από το 60% της δυναμικότητας διύλισης της χώρας. Ωστόσο περισσότερες διαταράξεις αναμένονται στη Γαλλία τον Φεβρουάριο, καθώς τα συνδικάτα διαμαρτύρονται για τις συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις που προτείνει ο γάλλος πρόεδρος Μακρόν. Οι διακοπές διύλισης και τα χαμηλότερα ποσοστά χρησιμοποίησης θα μπορούσαν να μειώσουν τις απαιτήσεις της Ευρώπης για εισαγωγή αργού πετρελαίου και να ενισχύσουν την ανάγκη της για εισαγωγές προϊόντων (ντίζελ, βενζίνης, κ.λπ.). Μάλιστα οι απεργίες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν λίγες μέρες μετά την έναρξη της απαγόρευσης της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων στις 5 Φεβρουαρίου.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης