
Νέα δεδομένα φέρνει την αγορά των δεξαμενοπλοίων η επιβολή σε λιγότερο από 15 ημέρες (5 Φεβρουαρίου) της νέας απαγόρευσης από την ΕΕ και την G7 των ρωσικών προϊόντων αργού πετρελαίου (ντίζελ, βενζίνες, κ.λ.π.). Η Ευρώπη όπως αναφέρει ο οίκος Vortexa θα υποχρεωθεί να βρει νέους προμηθευτές ενώ και οι Ρώσοι θα στρέψουν αλλού τις εξαγωγές τους (περίπου 600.000 βαρέλια την ημέρα) με τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου να αυξάνονται και στις δύο περιπτώσεις.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson από την πλευρά του επισημαίνει ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια θα απορροφήσουν λιγότερο αργό καθώς υπάρχει και η ανάγκη συντήρησης πολλών εξ αυτών και με δεδομένη την απουσία ρωσικών φορτίων στην αγορά αναμένεται αύξηση της ζήτησης από άλλες περιοχές εφοδιασμού. Τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν μια πίεση προς τα επάνω των ναύλων των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων αργού υπό την αίρεση όμως των συγκρατημένων προβλέψεων για την πορεία της ευρωπαϊκής οικονομίας εν γένει. Η μεταβλητότητα θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό καταλήγει ο Gibson.
Αυτοί είναι οι πέντε παράγοντες που θα καθορίσουν τους ναύλους το 2023

Υψηλά αποθέματα
Ωστόσο η ΕΕ θα εισέλθει στην μεταρωσική εποχή του ντίζελ με σχετικά υψηλά αποθέματα. Οι εισαγωγές ρωσικού ντίζελ στην περιοχή ARA (Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα) κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 (136.000 βαρέλια την ημέρα) ήταν σχεδόν τρεις φορές υψηλότερες από την περίοδο Οκτώβριου-Δεκεμβρίου του 2022 (50.000 βαρέλια την ημέρα) λόγω των εξαιρετικά υψηλών λειτουργιών των ρωσικών διυλιστηρίων και της ώθησης για εξαγωγές.
Μολονότι η Ευρώπη βρίσκεται επί του παρόντος σε καλό δρόμο για την εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών ντίζελ, αυτό θα σημαίνει αύξηση του κόστους μεταφοράς και του ανταγωνισμού από άλλες περιοχές, αναφέρει η Vortexa. Η Κίνα, οι ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και η Νότια Κορέα προμηθεύουν ήδη περισσότερο ντίζελ από τα προηγούμενα χρόνια στην Ευρώπη, λόγω της ύπαρξης νέων διυλιστηρίων, της χαμηλότερης ζήτησης στις περιοχές αυτές και τις υψηλές ποσοστώσεις εξαγωγής προϊόντων (Κίνα).


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.