Σε παγκόσμιο επίπεδο η γενική εικόνα της κρουαζιέρας αυτή τη στιγμή είναι αναμφισβήτητα πολύ θετική και εκπέμπει αισιόδοξα μηνύματα για τη συνέχεια, αναφέρει στα ΝΕΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Γιώργος Κουμπενάς.
Κρουαζιέρα: «Σαλπάρει» και το 2023
Σε τροχιά ανόδου
Είναι γεγονός ότι μετά από δύο πολύ δύσκολα χρόνια λόγω της πανδημίας βρίσκεται σε τροχιά ανόδου σε διεθνές επίπεδο, με πάνω από 7,5 εκατ. επιβάτες να έχουν ταξιδέψει σε σχεδόν 90 χώρες μετά την επανέναρξη των δρομολογίων. Ταυτόχρονα σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της CLIA το σύνολο των επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026. Βέβαια πρέπει να πούμε ότι το 2022 τα επίπεδα πληρότητας ξεκίνησαν από 60% και σταδιακά βελτιώθηκαν, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες φθάνοντας και το 80-100%.
Εξαιρετικό 2022 για την Ελλάδα
Ειδικότερα για την χώρα μας, ο κ. Κουμπενάς επισημαίνει ότι το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας με μεγάλο αριθμό προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα ελληνικά λιμάνια που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) ανήλθαν στις 4.614. Πολύ σημαντικός θα είναι και ο απολογισμός στα έσοδα και το αντίστοιχο θετικό αντίκτυπο στην εθνική οικονομία καθώς αναμένονται να ξεπεράσουν τα έσοδα του 2019.
Υψηλά και το 2023
Για το 2023, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, σημειώνει ότι η Μεσόγειος τόσο η Δυτική όσο και η Ανατολική παραμένουν ως σταθερή προτίμηση αλλά αυτή τη στιγμή η Ανατολική Μεσόγειος έχει πραγματικά μία εντυπωσιακή άνοδο και αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες περιοχές επισκεπτών κρουαζιέρας.
Εν μέρει αυτή η δυναμική οφείλεται, όπως εξηγεί, στην ελκυστικότητα των προορισμών όπως τα ελληνικά νησιά καθώς έχουν να προσφέρουν αμέτρητες επιλογές και πολυδιάστατες εμπειρίες για όλα τα γούστα, τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα. Οι προορισμοί στην Ανατολική Μεσόγειο επίσης έχουν πλούσια ιστορία, πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα, παραλίες και απίστευτα γραφικά και άγνωστα μέρη εκτός από τα πολύ διάσημα όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Επιπλέον οι διεθνείς συγκυρίες όπως οι περιορισμοί στην αγορά της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης καθώς και ο αποκλεισμός της Βαλτικής θα συνεχίσουν να ενισχύουν το τουριστικό ρεύμα και τη ζήτηση προς την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης η αύξηση των απευθείας πτήσεων από την Αμερική ωθούν τις εταιρείες κρουαζιέρας να επιλέξουν τα ελληνικά λιμάνια για επι/αποβίβαση των κρουαζιερόπλοιων.
Προτίμηση στα ελληνικά λιμάνια
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Κουμπενά είναι αξιοσημείωτη και η αύξηση του αριθμού των πλοίων που έχουν σαν βάση τους τα ελληνικά λιμάνια. Παρατηρούμε δηλαδή ένα μεγάλο άλμα στην ανάπτυξη του homeporting που είναι πολύ θετικό για την ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας αλλά και λόγω του ότι θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα πλοία είναι μικρότερου μεγέθους και απευθύνονται σε επιβάτες υψηλού εισοδήματος είναι εξίσου σημαντικό καθώς προσεγγίζουν σε μικρότερους προορισμούς που μέχρι σήμερα δεν ήταν στον χάρτη της κρουαζιέρας αφήνοντας μεγάλο οικονομικό αποτύπωμα στις τοπικές οικονομίες.
Η πρόβλεψη των ανθρώπων της κρουαζιέρας, είναι ότι θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία της κλάδου στην χώρα μας με περαιτέρω αύξηση των προσεγγίσεων που θα είναι περισσότερο και από 10% σε σχέση με το 2023.
Αναγκαίο ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της κρουαζιέρας
Τέλος ο κ. Κουμπενάς επισημαίνει την ανάγκη η χώρα μας έχοντας δεδομένη την συνεχή αύξηση των μεγεθών της κρουαζιέρας θα πρέπει να βρει τρόπους για την βελτίωση της εξυπηρέτησής πλοίων και επιβατών και την αποφυγή του συνωστισμού στα λιμάνια και στους προορισμούς. Η ανάγκη ενός στρατηγικού σχέδιού ανάπτυξης της κρουαζιέρας είναι περισσότερο επιτακτική ώστε να σχεδιασθούν και να υλοποιηθούν οι αναγκαίες υποδομές αλλά και να παρθούν αποφάσεις που θα βοηθήσουν στην βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και την ταυτόχρονη αύξηση των εσοδών από αυτήν, συμπληρώνει ο κ. Κουμπενάς.
Δεν πρέπει καταλήγει να ξεχνάμε το στοιχείο εκείνο που είναι απαραίτητο για να διατηρηθεί η τεχνογνωσία διαχείρισης της κρουαζιέρας στην χώρα μας αλλά και για την μεγιστοποίηση των ωφελημάτων που δεν είναι άλλο από την Ελληνική σημαία η οποία πλέον δεν υπάρχει σε κανένα κρουαζιερόπλοιο.
‘Εντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda