
Με τον τρίτο σταθμάρχη να παίρνει σειρά συνεχίζονται οι απολογίες των κατηγορούμενων για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Χθες Δευτέρα απολογήθηκε ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ενώ ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης.
Στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί ο επιθεωρητής.
Αποκάλυψη: Αυτό είναι το πόρισμα της Αρχής για τη σύμβαση 717
Μετά την απολογία του στον ειδικό εφέτη ανακριτή, ο συμβασιούχος σταθμάρχης αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 10.000 ευρώ και περιοριστικούς όρους.
Οι όροι που του επιβλήθηκαν είναι η εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές τον μήνα και η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
Τι υποστήριξε
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συμβασιούχος σταθμάρχης υποστήριξε πως επέστρεφε καθημερινά από την εργασία του με το βραδινό τρένο στις 22:15 ή 22:30 καθώς κατοικεί στον Βόλο.
Επομένως βάσει αυτού του γεγονότος, υποστηρίζει ο συμβασιούχος σταθμάρχης, δεν θα μπορούσε να είναι παρών μέχρι τις 23:00 το βράδυ, όταν έγιναν τα λάθη που με την απουσία των συστημάτων ασφαλείας οδήγησαν στη φονική σύγκρουση των τρένων.
Επιπλέον ισχυρίστηκε πως η εργασία του ήταν 40 ώρες εβδομαδιαίως, είτε 8ωρα επί 5 ημέρες, είτε 6 ώρες και 40 λεπτά επί 6 ημέρες, άρα δεν υπήρχε δυνατότητα να παραμένει στο σταθμαρχείο μετά τις 22:00 το βράδυ που σχολούσε.
Ακόμη, υποστήριξε ότι η εργασία του ήταν πάντοτε επικουρική, επομένως εκτελούσε πάντοτε εντολές από τον εκάστοτε εμπειρότερο συνάδελφο με τον οποίο ήταν σε κάθε βάρδια.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega και του Live News και κατόπιν επικοινωνίας με εργατολόγο, ο ισχυρισμός του συμβασιούχου σταθμάρχη περί υπερωριών είναι άκυρος.
Ειδικότερα, ο εν λόγω σταθμάρχης που είναι συμβασιούχος σημαίνει πως εργάζεται με μπλοκάκι, επομένως στη σύμβασή του δεν περιλαμβάνεται συγκεκριμένο ωράριο, άρα μπορεί να του ζητηθεί να δουλέψει όσες ώρες χρειαστεί, είτε 8, είτε 9, είτε 10.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα ο σταθμάρχης φέρεται να είχε κάνει μία προφορική συμφωνία με τον επιθεωρητή ότι θα εργαζόταν 5 ημέρες την εβδομάδα, από 8 ώρες.
Γιατί κατέθεσαν δύο ακόμη συμβασιούχοι σταθμάρχες – Ποιοι άλλοι μπαίνουν στο «κάδρο»
Ο ειδικός εφέτης ανακριτής κάλεσε άλλους δύο συμβασιούχους σταθμάρχες να καταθέσουν, καθώς επιχειρεί να αποκτήσει την πλήρη εικόνα για το πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο «κάδρο» των ευθυνών μπαίνουν ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και εργολάβοι αφού ο ειδικός εφέτης ανακριτής ερευνά πώς λειτουργούσε συνολικά ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
Τι θα υποστηρίξει ο τρίτος σταθμάρχης
Ο τρίτος σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.
Αυτός αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος έτσι κι αλλιώς 23:00 έπρεπε να έχει φύγει.
Με πολυσέλιδο υπόμνημα θα παρουσιαστεί ο επιθεωρητής – Τι λέει ο δικηγόρος του
Στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, ο οποίος αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, Γιάννη Γλύκα, ο οποίος μίλησε στο MEGA, αφενός ο επιθεωρητής δεν φέρει ευθύνη για την εκπαίδευση των σταθμαρχών, αφετέρου εκείνος προτείνει τις βάρδιες που στη συνέχεια εγκρίνουν ανώτεροί του.
Αναφερόμενος στις βάρδιες, ο κ. Γλύκας τόνισε: «Σε σχέση με τις βάρδιες, ο προϊστάμενος επιθεώρησης τις προτείνει και εγκρίνονται από τη διεύθυνση κυκλοφορίας. Η πρόταση είναι από τον προϊστάμενο επιθεώρησης και πάνω από εκείνον υπάρχουν άλλοι που εγκριθούν τη διαδικασία και έχουν ειδικό καθήκον την έκδοση και τροποποίηση του προγράμματος».
Ο κ. Γλύκας σημείωσε ότι τις ώρες 22.00 με 23.00 στη βάρδια υπάρχουν τρία άτομα. «Δεν ήξερε ότι έφυγαν στο 8ωρο αντί για 9ωρο και δεν θα επέτρεπε κάτι τέτοιο».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής αναμένεται να βάλει στο «κάδρο» των ευθυνών και τον Γιώργο Ζήνδρο καθώς όπως λέει αυτός ήταν ο βασικός εκπαιδευτής του προφυλακισμένου σταθμάρχη.
Κάτι πάντως που ο ίδιος διαψεύδει κατηγορηματικά με νέες δηλώσεις του στο MEGA.
«Πάνε να μπλέξουν και μένα. Αυτός λέει ότι βασικός εκπαιδευτής του ήμουν εγώ. Μακάρι να ήμουν εγώ. Ούτε μια μέρα δεν τον εκπαίδευσα από τους τρεις μήνες», δήλωσε ο κ. Ζήνδρος.
Στη μια και μοναδική φορά που συνάντησε τον μοιραίο σταθμάρχη κατά την εκπαίδευση του, ο Γιώργος Ζήνδρος τον περιέγραψε ως άπειρο και με επιφανειακές γνώσεις.
«Δεν τον εκπαίδευσα καθόλου εγώ. Δεν πέρασε από τα χέρια μου, από άλλους πέρασε. Τον έστειλε στο Λιτόχωρο. Τι να μάθει στο Λιτόχωρο; Τον έστειλε στην Καλαμπάκα, τι να πάρει; Δεν έχει πίνακα. Η μαθητεία τους έπρεπε να επικεντρωθεί στο Παλαιοφάρσαλο και στη Λάρισα» συμπλήρωσε ο ίδιος.


Latest News

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα

Τραμπ: Νομίζω έχουμε συμφωνία με τη Ρωσία – Πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία με τον Ζελένσκι
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το βράδυ χθες Τετάρτη (τοπική ώρα) στον Λευκό Οίκο πως θεωρεί ότι έχει κλείσει «συμφωνία με τη Ρωσία»

Απλώνοντας μέχρι εκεί που αντέχει η τσέπη
Η μεγάλη υπόθεση ωστόσο για τη χώρα, το σημαντικό εάν πηγαίνουμε στη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση είναι ξανά το παλιό αυτό που παρακολουθούσαμε στα «μαύρα» χρόνια