To νέο φωτοβολταϊκό πάρκο 16 μεγαβάτ αυτοπαραγωγής και ιδιοκατανάλωσης εγκαινιάσθηκε σήμερα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, παρουσία του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και της γενικής γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρας Σδούκου.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη μονάδα αυτοπαραγωγής στην Ελλάδα, η οποία, ήδη από σήμερα, παράγει το 45% περίπου της ετήσιας κατανάλωσης της εταιρείας του αεροδρομίου. Η παραγωγή της εγκατάστασης, ύψους 27.500 μεγαβατωρών ετησίως, αντιστοιχεί περίπου στην κατανάλωση 6.650 νοικοκυριών.
Χάλκη: Μηδενίζει τους λογαριασμούς του ρεύματος
Αποσόβηση 71.500 τόνων άνθρακα
Έως το 2046, από τη λειτουργία της νέας εγκατάστασης των 16 μεγαβάτ, αποσοβούνται 71.500 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, ποσότητα που ισοδυναμεί με ένα δάσος αντίστοιχο της έκτασης του αεροδρομίου (16.000 στρέμματα). Το έργο εντάσσεται στη δυναμική στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ειδικότερα στον στόχο «Route 2025», μια συνολική επένδυση της τάξης των 100 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, που ανακοίνωσε η εταιρεία το 2019.
Παράλληλα, η επένδυση αυτή και το πρόγραμμα ROUTE 2025 αποτελούν έμπρακτες αποδείξεις της προσήλωσης και της δέσμευσης του ΔΑΑ, ως πυλώνα του τουριστικού προϊόντος της πόλης, για τη συμβολή στην ανάδειξη της Αθήνας όχι μόνο ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, αλλά και ως κορυφαίου βιώσιμου προορισμού για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 (το οποίο συμβατικά παράγει για το δημόσιο δίκτυο) και το καινούργιο των 16 MW αυτοπαραγωγής, παράγονται τα 2/3 των απαιτούμενων αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές εντός του αεροδρομίου.
Πρωτοπόρος
Το γεγονός αυτό καθιστά το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών πρωτοπόρο – ίσως και μοναδικό- ανάμεσα στα αεροδρόμια στην Ευρώπη και διεθνώς. Με την ολοκλήρωση της επόμενης φάσης το 2025, η οποία εκτιμάται σε 45 μεγαβάτ φωτοβολταϊκών επιπλέον, θα εξασφαλιστεί η παραγωγή του 100% των αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια για κάθε έτος μέχρι το 2046, μεγιστοποιώντας την ιδιοκατανάλωση με χρήση μονάδων αποθήκευσης μπαταριών.
Ο ΔΑΑ έχει ήδη υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις, τόσο στη ΡΑΕ όσο και σε λοιπές αρμόδιες υπηρεσίες. Από την πλευρά τους, τόσο ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας όσο και η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρας Σδούκου, έδωσαν τα εύσημα στους ανθρώπους που έτρεξαν και υλοποίησαν «τον πράσινο» στόχο, έκαναν λόγο για ένα εμβληματικό έργο, που ευθυγραμμίζεται και με την ευρωπαϊκή πορεία αλλά και με την πολιτική και το όραμα της ελληνικής κυβέρνησης για την πράσινη ανάπτυξη.
Ο Πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ριχάρδος Λαμπίρης ανέφερε πως το αεροδρόμιο ήταν εξαρχής στους πρωτοπόρους της καινοτομίας και της αειφορίας και προσέθεσε πως «το παρόν πάρκο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα για την εκπλήρωση του στόχου μας, μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2025». Ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης, δήλωσε «Το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο των 16 μεγαβάτ αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της προσήλωσής της εταιρείας μας στον φιλόδοξο στόχο που ανακοινώσαμε τον Δεκέμβριο του 2019 για μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2025.
Παρά τις εξαιρετικά κρίσιμες συνθήκες που αντιμετώπισε ο κλάδος μας την τελευταία τριετία, κι ενώ ήμασταν ακόμη σε αναμονή για τη διαμόρφωση του πλαισίου για την αυτοπαραγωγή και την αποθήκευση -το οποίο ολοκληρώθηκε μόλις πρόσφατα- προχωρήσαμε στην τμηματική υλοποίηση του έργου, ώστε να μην χαθεί χρόνος προς τον στρατηγικό στόχο μας, “Route 2025”. Η προσπάθεια και η επιμονή μας δικαίωσαν και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να εγκαινιάζουμε τη μεγαλύτερη μονάδα αυτοπαραγωγής στην Ελλάδα, μια επένδυση που ενισχύει με το σημαντικό αποτύπωμά της, την ταυτότητα της Αθήνας ως βιώσιμου προορισμού».
Σημειώνεται πως συνολικά από το 2005 έως το 2021, ο ΔΑΑ έχει επιτύχει μείωση του αποτυπώματός του πάνω από το 60%, παρά τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης, μέσω μιας σειρά παρεμβάσεων στις λειτουργίες και υποδομές του αεροδρομίου. Αξίζει ,ωστόσο, να αναφερθεί ότι, ο ΔΑΑ παραμένει το μοναδικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα με Ουδέτερο Ισοζύγιο ‘Ανθρακα (CarbonNeutral) και έχει λάβει την σχετική πιστοποίηση του προγράμματος Airport Carbon Accreditation του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (Airports Council International – Europe) από το 2016.
Το 2019, ο ΔΑΑ δεσμεύτηκε για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (NetZero Carbon) χωρίς αντισταθμιστικά μέχρι το 2025 -δηλαδή πολύ πριν από το στόχο του 2050 που ανακοίνωσαν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Η ιδιαίτερα φιλόδοξη πρωτοβουλία “Route 2025” του αεροδρομίου της Αθήνας έχει ως στόχο την αυτοπαραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για ιδιοκατανάλωση, για την κάλυψη του 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αντιστοιχεί στο περίπου 90% του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου