Πολιτική

Επιτέλους η προεκλογική περίοδος αρχίζει να αποκτά … πολιτική αύρα! Σήμερα στις 6 το απόγευμα ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης πρόκειται να παρουσιάσει το πρόγραμμα του κόμματος για την επόμενη τετραετίας – εφόσον  κερδίσει τις εκλογές! Ελπίζω η πολιτική σύγκρουση, όσο σφοδρή κι αν είναι, να γίνει πλέον επί θέσεων και προτάσεων.

Πρωθυπουργός!

Τώρα, χθες ο κ. Μητσοτάκης έδωσε μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο τηλεοπτικό σταθμό Alpha, όπου αποσαφήνισε πως αν το κόμμα του βγει πρώτο, σε κυβέρνηση συνεργασίας θα είναι ο ίδιος πρωθυπουργός. Σαφές. Το πιάσατε το υπονοούμενο; Είπε επίσης ότι «οι δημοσκοπήσεις δείχνουν τα ποσοστά του ΠΑΣΟΚ να συμπιέζονται». Ουπς, τι θέλει να πει ο ποιητής; «ποῖόν σε ἔπος φύγεν ἕρκος ὀδόντων» που θα έλεγε κι ο … Ομηρος; Θα φανεί εντός των προσεχών ημερών, δεν υπάρχει αμφιβολία!

«Πολιορκία»

Στο επίμαχο ζήτημα της ακροδεξιάς, η «πολιορκία» της Ελληνικής Λύσης μέσω του αποπεμφθέντος βουλευτή της συνεχίζεται. Φαίνεται ότι ο κ. Κυριάκος Βελόπουλος έχει πιαστεί στην «παγίδα» που ο ίδιος έστησε. Συμβαίνουν αυτά μέρες που είναι….

Υποψήφιος

Και ο έγκλειστος των φυλακών του Δομοκού Ηλίας Κασιδιάρης, ηγέτης του κόμματος Έλληνες θυμήθηκε μάλλον το παραδοσιακό σύνθημα της μητρικής Χρυσής Αυγής «μόνοι εναντίον όλων» και λέγεται ότι σήμερα πρόκειται να καταθέσει κανονικά τα ψηφοδέλτια του κόμματος στον Αρειο Πάγο για έγκριση – ο ίδιος μάλλον θα είναι υποψήφιος στην Α΄Αθήνας. Ουκ εα με καθεύδειν το του … Μιχαλολιάκου τρόπαιον!

Η ακροδεξιά έχει «φουσκοθαλασιά» αυτή την περίοδο….

Τα διόδια της Αττικής Οδού

Το πράσινο φως στο σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού έδωσε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, κλείνοντας έτσι και μία ακόμη εκκρεμότητα για να φτάσουμε στην τελική φάση του διαγωνισμού που είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τα οκτώ κοινοπρακτικά σχήματα.

Όπως έχει γίνει γνωστό στο σχέδιο προβλέπεται μεταξύ άλλων η διαμόρφωση των διοδίων στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Για την ακρίβεια η προτεινόμενη τιμή για την οποία, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επέμενε πολύ ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, θα ισχύσει από την έναρξη ισχύος της νέας παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου και θα έχει διάρκεια πέντε έτη.

Αυξήσεις αργότερα

Μετά την πάροδο της πενταετίας ο νέος παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να αιτηθεί την αναπροσαρμογή τους, εφόσον το απαιτούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.

Υπενθυμίζεται, ότι η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης. Αλλά τελικά αυτή η πρόταση κόπηκε… μετά από παρέμβαση του τότε υπουργού Μεταφορών, λένε οι πληροφορίες.

Κυμαινόμενο

Πιο συγκεκριμένα είχε προτείνει ένα κυμαινόμενο αντίτιμο ανάλογα με την ώρα αιχμής στην Αττική Οδό. Όταν δεν θα είχε κίνηση τα διόδια θα μειώνονταν και όταν θα είχε αυξημένη κυκλοφορία θα αυξάνονταν, λειτουργώντας έτσι ως αντικίνητρο για τη χρήση του αυτοκινητοδρόμου. Η μέση τιμή διέλευσης από αυτό το σύστημα θα ήταν λίγο πάνω από τα 2,60 ευρώ.

Πάρκινγκ

Δεν είναι λίγοι που θεωρούν πως με τη νέα τιμολογιακή πολιτική η Αττική Οδός θα εξελιχθεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ… Εδώ με διόδια στα 2,80 ευρώ και όλοι σπεύδουν να τη χρησιμοποιήσουν με αποτέλεσμα να φρακάρει… ο αυτοκινητόδρομος.

Με το προτεινόμενο νέο τίμημα των 2,50 ευρώ, φανταστείτε τι έχει να γίνει…

Διαγωνισμός

Σε ό,τι αφορά τώρα τον διαγωνισμό η ημερομηνία που έχει ορίσει το ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών είναι η 29η Μαΐου.

Οι πληροφορίες θέλουν, πως αν μετά τις εκλογές της 21ης Μαΐου σχηματιστεί κυβέρνηση – χλωμό το βλέπω – τότε η ημερομηνία αυτή θα διατηρηθεί.

Αλλιώς θα μεταφερθεί σε άλλη ημερομηνία μετά τις δεύτερες κάλπες… Και αν ούτε τότε δεν προκύψει κυβέρνηση… τότε καλό φθινόπωρο!

Επενδύσεις

Δεν ήταν λίγοι οι ενεργειακοί όμιλοι που όταν ξέσπασε η κρίση έσπευσαν να ανακοινώσουν ή να επισπεύσουν επενδυτικά τους σχέδια που αφορούν στην κατασκευή FSRUs και θερμικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.

Με τον τρόπο αυτό επεδίωκαν να πιάσουν θέση τόσο στην εγχώρια όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά για να καλύψουν τις αυξημένες ενεργειακές ανάγκες.

Δεύτερες σκέψεις

Ωστόσο, όπως μαθαίνω, κάποιοι εξ αυτών κάνουν δεύτερες σκέψεις καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες η μία μετά την άλλη εξασφαλίζουν ποσότητες LNG και φυσικού αερίου από άλλες αγορές, ενώ και τα πλάνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πράσινη ενεργειακή μετάβαση επιταχύνονται αφήνοντας το φυσικό αέριο σε δεύτερη μοίρα.

Παγώνουν

Οι προαναφερόμενες εξελίξεις οδηγούν, σύμφωνα με όσα μου λέει άνθρωπος της αγοράς που παρακολουθεί στενά τα γεγονότα, πως δύο επενδυτικά σχέδια για την κατασκευή FSRUs καθώς και μία μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο το φυσικό αέριο (CCGT) μάλλον θα παγώσουν.

Από φθινόπωρο

Για το λόγο αυτό άλλωστε έχουμε καιρό να μάθουμε νέα ως προς την πρόοδο τους ή όταν ακούμε, αυτά που μεταδίδουν φανερώνουν έντονο προβληματισμό.

Πάντως για τουλάχιστον ένα εξάμηνο δεν θα ακούσουμε ξανά ειδήσεις για αυτά τα τρία συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια.

Από φθινόπωρο, κι εφόσον η ενεργειακή κρίση ξανά φουντώσει τότε να αναθερμανθούν αυτά τα επενδυτικά σχέδια…

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories