
Σε χαμηλό διετίας έχουν υποχωρήσει οι τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ασία, ενώ στην Ευρώπη βρέθηκαν κάτω από το όριο των 10 δολ. ανά mmBtu, επίπεδο που είχε να δει από τον Ιούνιο του 2021. Τα υψηλά αποθεματικά και η υποτονική ζήτηση έφεραν αυτό το αποτέλεσμα επηρεάζοντας και τους ναύλους στη spot αγορά των πλοίων μεταφοράς LNG.
Πάντως, όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal, μπορεί τις προηγούμενες ημέρες οι ναύλοι στη spot αγορά να διεύρυναν την πτωτική τους δυναμική, φτάνοντας σε ετήσια χαμηλά επίπεδα, τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό, στο όριο των 35.000 δολ. την ημέρα, ωστόσο το σταθερό κλίμα εξακολουθεί να επικρατεί στην αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και οι προβλέψεις για το υπόλοιπο 2023 και μετά επηρεάζονται θετικά από τις ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια και τον ρόλο του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέος δείκτης αναφοράς LNG
Οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν υποχωρήσει σε χαμηλά έτους, κοντά στα 35.000 δολ. την ημέρα, όταν τον Ιούνιο του 2022 έφταναν τα 100.000 δολ. την ημέρα και τον προηγούμενο Οκτώβριο «χτύπησαν» και τα 450.000 δολ. την ημέρα, εν μέσω αυξημένης ζήτησης για να καλυφθούν τα κενά που δημιουργούσε στην ΕΕ το εμπάργκο στο ρωσικό αέριο. Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη spot αγορά δραστηριοποιούνται πολύ λίγα LNG carriers καθώς η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου είναι συνδεδεμένη με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα με τους παραγωγούς LNG.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η παγκόσμια ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου, η οποία διευρύνθηκε σημαντικά το 2022, συνεχίζει τη σταθερή αύξησή της και το 2023. Παρά κάποιες βραχυπρόθεσμες εποχικές πιέσεις στη spot αγορά, το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι τιμές ναύλωσης ήταν υψηλότερες σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι τιμές των προθεσμιακών ναύλων παραμένουν σε σταθερά επίπεδα, με την τιμή της προθεσμιακής ναύλωσης ενός έτους για ένα πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων να διαμορφώνεται στα τέλη Απριλίου στα 175.000 δολ. την ημέρα, γεγονός που αποδεικνύει τη διαρθρωτική στενότητα της αγοράς.
Οσον αφορά το μέλλον, οι προοπτικές για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς LNG φαίνεται να είναι θετικές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, με τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας να αναμένεται να περιοριστεί τους επόμενους μήνες. Το εμπόριο σε τονοχιλιόμετρα αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,5%, ενώ η χωρητικότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% το 2023, εκτιμούν οι εταιρείες με στόλους LNG.
Η έκθεση του ΙΕΑ
Εξάλλου, σύμφωνα με την τελευταία τριμηνιαία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) για την αγορά φυσικού αερίου, οι σταθερές προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους δεν θα εξαλείψουν τη μελλοντική μεταβλητότητα και δεν θα πρέπει να λειτουργήσουν αποτρεπτικά από τη λήψη μέτρων για τη μείωση των πιθανών κινδύνων. Αυξημένη ζήτηση LNG αναμένεται από την περιοχή Ασίας – Ειρηνικού και τη Μέση Ανατολή. Οσον αφορά την προσφορά, σύμφωνα με τον ΙΕΑ, το 2023 προβλέπεται ότι οι ΗΠΑ θα αναλάβουν τη θέση του μεγαλύτερου προμηθευτή υγροποιημένου φυσικού αερίου και θα αντιπροσωπεύουν το 50% της αύξησης της προσφοράς λόγω της επέκτασης του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου Calcasieu Pass και της επανεκκίνησης του Freeport LNG, το οποίο επανήλθε σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του πρώτου τριμήνου. Μαζί με τις ΗΠΑ, η επέκταση των πλωτών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου Coral South και Congo αναμένεται να διευρύνει την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αφρική, τη Νότια και την Κεντρική Αμερική κατά σχεδόν 10 δισ. κυβικά μέτρα. Αντίθετα, αναμένεται μείωση της παραγωγής LNG από τη Ρωσία.
Σύμφωνα με την έκθεση του ΙΕΑ, η αναζωπύρωση της οικονομικής δραστηριότητας και ενδεχομένως η αυξημένη βιομηχανική χρήση φυσικού αερίου αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης φυσικού αερίου της Κίνας κατά περισσότερο από 6% το 2023 και σε αύξηση των εισαγωγών της χώρας κατά 10%-15%.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Ξεκινά δρομολογία από την 1η Ιουνίου για Κυκλάδες η Minoan Lines
Από την Πέμπτη 1η Ιουνίου, το High-speed Catamaran Santorini Palace της MINOAN LINES, ταξιδεύει προς Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Σύρο και Νάξο

Έρχονται τα δεξαμενόπλοια-μπαταρίες
Τα δεξαμενόπλοια μπαταριών θα δημιουργήσουν τα νέα δίκτυα μεταφοράς ενέργειας μέσω της θάλασσας

Εργατικό δυστύχημα στη Ζώνη Περάματος με 1 νεκρό και 2 τραυματίες
Για άγνωστους λόγους έπεσε η σκαλωσιά, με αποτέλεσμα το πτερύγιο να πλακώσει τους εργαζόμενους

Ολική επαναφορά στα προ Covid επίπεδα για την κρουζιέρα
Τι περιμένουν για φέτος οι εκπρόσωποι του κλάδου

Στον άνεμο (ξανα)στρέφονται τα πλοία - Τα σχέδια της εταιρείας Anemoi
Η Anemoi κατασκευάζει συστήματα πρόωσης για μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοια, αξιοποιώντας τα περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία (κατάρτια)

BIMCO: Την επόμενη δεκαετία θα διαλυθούν 15.000 πλοία (video)
H άνοδος του ρυθμού ανακύκλωσης οφείλεται στους αυστηρότερους κανονισμούς για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου

Ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Βρίσκεται στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης

Έδεσε το πρώτο σκάφος στην ανανεωμένη Astir Marina
Βρίσκεται στο τελικό στάδιο ανακαίνισής της και πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει ακόμα περισσότερα σκάφη

Seanergy Maritime: Ζημίες το πρώτο τρίμηνο, αισιοδοξία για τη συνέχεια
Η εταιρεία ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2023 έσοδα μειωμένα στα 18,0 εκατ. δολ από 29,7 εκατ. δολ πέρυσι το ίδιο διάστημα

StealthGas: Ρεκόρ κερδών και πωλήσεις πλοίων
Τα πλοία που παρέμειναν στο στόλο απέφεραν υψηλότερα έσοδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους λόγω των βελτιωμένων συνθηκών της αγοράς.