Ολική επαναφορά του κλάδου στα προ πανδημίας επίπεδα αναμένουν οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας καθώς όπως εκτιμούν οι προσεγγίσει κρουαζιερόπλοιων για φέτος θα είναι αυξημένες κατά 15% και οι πληρότητες των πλοίων θα ξεκινούν από το 85% και θα φτάνουν στο 100%.
Παράλληλα διευρύνεται η σεζόν, ενώ αναζητούνται και νέοι προορισμοί όπως είναι τα μικρότερα και λιγότερο γνωστά ελληνικά νησιά ωστόσο αγκάθι παραμένουν οι υποτυπώδεις υποδομές.
Κρουαζιέρα: Τουλάχιστον 61 νεότευκτα πλοία στην αγορά έως το 2028
Ο κλάδος ενισχύεται σε όλη την Νοτιοανατολική Μεσόγειο και πιστεύω ότι το 2023 θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 αναφέρει στον ot.gr ο κ. Σπύρος Αλμπέρτης Αντιπρόεδρος Λιμενικών Επιχειρήσεων, Σχεδιασμού Διαδρομών & Διαχείρισης Καυσίμων, της Crystal Cruises, μιας εταιρείας κρουαζιέρας που έχει κάνει από φέτος home port τον Πειραιά με ένα της πλοίο και από το 2025 σχεδιάζει κάτι ανάλογο για την Θεσσαλονίκη.
Τα κρουαζιερόπλοια έχουν ανεβάσει τα ποσοστά πληρότητας για φέτος στα επίπεδα του 80%-85% τουλάχιστον ενώ και οι προσεγγίσεις έχουν αυξηθεί κατά 10-15% σε σύγκριση με πέρυσι, συνεχίζει ο κ. Αλμπέρτης, που συμμετείχε στην ετήσια συνέλευση της MedCruise Association (Ένωση Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου) που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κέρκυρα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η κα. Θεοδώρα Ρήγα, Γενική Εμπορική Διευθύντρια και Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε και Μέλος του διοικητικού συμβουλίου της MedCruise. Όπως σημειώνει στον ot.gr τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής για τις επιδόσεις της κρουαζιέρας το 2023 διεθνώς και σε προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αναδεικνύουν συνεχόμενη αύξηση του κλάδου και ειδικότερα στην Ελλάδα δείχνουν πληρότητες που θα αγγίζουν το 100% με αυξημένες προσεγγίσεις κατά περίπου 15%.
Η σημαντική αυτή αύξηση θα πρέπει να μας αφυπνίσει και να βελτιώσουμε τις υποδομές και τις υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πλοίων, των επιβατών και των πληρωμάτων με στόχο την νέα σύσταση επίσκεψης των προορισμών, προσθέτει.
Στις υποδομές εστιάζει και ο κ. Αλμπέρτης επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι εταιρείες προσπαθούν να ανοίξουν νέους προορισμούς μοναδικούς για τις luxury εταιρείες κρουαζιέρας. Επίσης και οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες μπαίνουν στο χώρο της κρουαζιέρας αξιοποιώντας το πελατολόγιο τους. Ωστόσο η εξεύρεση νέου προορισμού είναι μία δύσκολη υπόθεση. Για να στεφθεί με επιτυχία η προσπάθεια θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες υποδομές που πολλές φορές δεν υπάρχουν στον προορισμό τονίζει ο κ. Αλμπέρτης.
Πρέπει όλοι μαζί σαν μια ομάδα τα λιμάνια, η τοπική κοινότητα οι ναυτικοί πράκτορες και οι εταιρείες κρουαζιέρες να προσπαθήσουμε να ανοίξουμε νέους προορισμούς αμβλύνοντας έτσι και τον υπερτουρισμό στους υφιστάμενους προορισμούς. Πάντως ο κ. Αλμπέρτης προσθέτει ότι αδίκως κατηγορείται η κρουαζιέρα για το φαινόμενο του υπερτουρισμού. Τα όποια προβλήματα που αντιμετωπίζουν ορισμένοι προορισμοί δεν οφείλονται μόνο στην κρουαζιερόπλοια αλλά και στα ημερόπλοια αλλά και στις αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο η κρουαζιέρα παραμένει εύκολος στόχος για δυσμενή σχόλια, αναφέρει.
Όσον αφορά τα σχέδια της εταιρείας του ο κ. Αλμπέρτης επισημαίνει ότι από φέτος ένα από τα δυο πλοία της Crystal το Crystal Symphony ξεκινάει κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ θα προσπαθήσει να ανοίξει νέους προορισμούς με ιστορία όπως είναι η Θεσσαλονίκη.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας καθώς βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση ως ένα από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης και η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Β. Ελλάδος (Αρχαία Πέλλα, Βεργίνα, Άγιο Όρος, Αμφίπολη κ.α.), λέει από την πλευρά της η κα. Ρήγα και συμπληρώνει ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη «άνοιξε» μία επιπλέον πύλη για τον εισερχόμενο τουρισμό από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει την τιμή να αποτελεί ζωτικό μέρος αυτής της ανάπτυξης. Ο προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 αφίξεις, με 22 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, καθώς κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους, καταλήγει.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda