Ολική επαναφορά του κλάδου στα προ πανδημίας επίπεδα αναμένουν οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας καθώς όπως εκτιμούν οι προσεγγίσει κρουαζιερόπλοιων για φέτος θα είναι αυξημένες κατά 15% και οι  πληρότητες των πλοίων θα ξεκινούν  από το 85% και θα φτάνουν στο 100%.

Παράλληλα διευρύνεται η σεζόν, ενώ αναζητούνται και νέοι προορισμοί όπως είναι τα μικρότερα και λιγότερο γνωστά ελληνικά νησιά ωστόσο αγκάθι παραμένουν οι υποτυπώδεις υποδομές.

Κρουαζιέρα: Τουλάχιστον 61 νεότευκτα πλοία στην αγορά έως το 2028

Ο κλάδος ενισχύεται σε όλη την Νοτιοανατολική Μεσόγειο και πιστεύω ότι το 2023 θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 αναφέρει στον ot.gr ο κ. Σπύρος Αλμπέρτης Αντιπρόεδρος Λιμενικών Επιχειρήσεων, Σχεδιασμού Διαδρομών & Διαχείρισης Καυσίμων, της  Crystal Cruises, μιας εταιρείας κρουαζιέρας που έχει κάνει από φέτος home port τον Πειραιά με ένα της πλοίο και από το 2025 σχεδιάζει κάτι ανάλογο για την Θεσσαλονίκη.

Τα κρουαζιερόπλοια έχουν ανεβάσει τα ποσοστά πληρότητας για φέτος στα επίπεδα του 80%-85% τουλάχιστον ενώ και οι προσεγγίσεις έχουν αυξηθεί κατά 10-15% σε σύγκριση με πέρυσι, συνεχίζει ο κ. Αλμπέρτης, που συμμετείχε στην  ετήσια συνέλευση της MedCruise Association (Ένωση Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου) που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κέρκυρα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η κα. Θεοδώρα Ρήγα, Γενική Εμπορική Διευθύντρια και Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε και Μέλος του διοικητικού συμβουλίου της MedCruise. Όπως σημειώνει στον ot.gr τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής για τις επιδόσεις της κρουαζιέρας το 2023 διεθνώς και σε προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αναδεικνύουν συνεχόμενη αύξηση του κλάδου και ειδικότερα στην Ελλάδα δείχνουν πληρότητες που θα αγγίζουν το 100% με αυξημένες προσεγγίσεις κατά περίπου 15%.

Η σημαντική αυτή αύξηση θα πρέπει να μας αφυπνίσει και να βελτιώσουμε τις υποδομές και τις υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πλοίων, των επιβατών και των πληρωμάτων με στόχο την νέα σύσταση επίσκεψης των προορισμών, προσθέτει.

Στις υποδομές εστιάζει και ο κ. Αλμπέρτης επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι  εταιρείες προσπαθούν να ανοίξουν νέους προορισμούς μοναδικούς για τις luxury εταιρείες κρουαζιέρας. Επίσης και οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες μπαίνουν στο χώρο της κρουαζιέρας αξιοποιώντας το πελατολόγιο τους. Ωστόσο η εξεύρεση νέου προορισμού είναι μία δύσκολη υπόθεση. Για να στεφθεί με επιτυχία η προσπάθεια θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες υποδομές που πολλές φορές δεν υπάρχουν στον προορισμό τονίζει ο κ. Αλμπέρτης.

Πρέπει όλοι μαζί σαν μια ομάδα τα λιμάνια, η τοπική κοινότητα οι ναυτικοί πράκτορες και οι εταιρείες κρουαζιέρες να προσπαθήσουμε να ανοίξουμε νέους προορισμούς αμβλύνοντας έτσι και τον υπερτουρισμό στους υφιστάμενους προορισμούς. Πάντως ο κ. Αλμπέρτης προσθέτει ότι αδίκως κατηγορείται η κρουαζιέρα για το φαινόμενο του υπερτουρισμού.  Τα όποια προβλήματα που αντιμετωπίζουν ορισμένοι προορισμοί δεν οφείλονται μόνο στην κρουαζιερόπλοια αλλά και στα ημερόπλοια αλλά και στις αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο η κρουαζιέρα παραμένει εύκολος στόχος για δυσμενή σχόλια, αναφέρει.

Όσον αφορά τα σχέδια της εταιρείας του ο κ. Αλμπέρτης επισημαίνει ότι από φέτος ένα από τα δυο πλοία της Crystal το Crystal Symphony ξεκινάει κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ θα προσπαθήσει  να ανοίξει νέους προορισμούς με ιστορία όπως είναι η Θεσσαλονίκη.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας καθώς βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση ως ένα από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης και η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Β. Ελλάδος (Αρχαία Πέλλα, Βεργίνα, Άγιο Όρος, Αμφίπολη κ.α.), λέει από την πλευρά της η κα. Ρήγα και συμπληρώνει ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη «άνοιξε» μία επιπλέον πύλη για τον εισερχόμενο τουρισμό από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει την τιμή να αποτελεί ζωτικό μέρος αυτής της ανάπτυξης. Ο προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 αφίξεις, με 22 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, καθώς κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους, καταλήγει.

Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα