Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι ενοχλητικών συναδέλφων στον χώρο εργασίας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που παραπονιούνται συνέχεια και αυτών που δεν έχουν όρια στις διαπροσωπικές επαφές.
Υπάρχει όμως μία κατηγορία, που συχνά είναι η πιο ανεπιθύμητη. Οι συνάδελφοι που «διψούν» για εξουσία, όπως αναφέρει το CNBC.
Gen Z: «Κακός μπελάς» για τους εργοδότες
Τα χαρακτηριστικά τους
Τέτοιου είδους συνάδελφοι αναλαμβάνουν την επιβολή κανόνων για τους οποίους πολλές φορές η διοίκηση δεν ενδιαφέρεται καν.
Η Katy DeCelles, καθηγήτρια οργανωτικής συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο που ερευνά τις συγκρούσεις, τα συναισθήματα, την ηθική και την επιθετικότητα, συνέγραψε μια εργασία με τίτλο «Εξετάζοντας την συχνότητα ενοχλητικών συναδέλφων στον χώρο εργασίας».
«Αυτού του τύπου οι εργαζόμενοι, πιστεύουν ότι είναι πιο ηθικοί από τον μέσο άνθρωπο», επισημαίνει.
Επιπλέον, παρόλο που δεν είναι αφεντικά, συμπεριφέρονται ανάλογα. «Είναι άνθρωποι που θέλουν πραγματικά να έχουν κάποιο είδος ελέγχου ή εξουσίας», τονίζει.
Για έναν υπάλληλο, ένας τέτοιος συνάδελφος μπορεί να τον γεμίζει άγχος και να μην επιθυμεί να προσέλθει στον χώρο εργασίας.στο χώρο εργασίας.
Υπάρχουν όμως τρόποι για να τους αντιμετωπίσετε αν βρεθείτε σε παρόμοια θέση και θα τους δούμε αναλυτικά παρακάτω.
Οι 3 τρόποι αντιμετώπισης
1. Καλύψτε τα νώτα σας
«Εάν υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να ερμηνευθεί με κακό τρόπο ή να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας, βεβαιωθείτε ότι το έχετε αναφέρει στον προιστάμενό σας θέμα», αναφέρει η DeCelles.
Για παράδειγμα, εάν γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε να παρευρίσκεστε τακτικά στην εταιρεία, διευκρινίστε στον διευθυντή σας γιατί συμβαίνει αυτό και βεβαιωθείτε ότι είναι εντάξει. Με αυτόν τον τρόπο, εάν ο συνάδελφός σας το αναφέρει, το αφεντικό σας θα είναι ενήμερο.
2. Μιλήστε τους απευθείας
Μπορεί να μην συνειδητοποιούν πόσο συχνά σχολιάζουν τη δουλειά σας. Ή, μπορεί να μην συνειδητοποιούν ότι παρατηρείτε πόσο συχνά σχολιάζουν τη δουλειά σας.
«Είτε έτσι είτε αλλιώς, δεν υπάρχει τίποτα επιλήψιμο στο να τους δώσουμε μια σύντομη, ανεπίσημη εξήγηση», λέει η DeCelles.
Για παράδειγμα, εάν εκτελείτε μια εργασία με τρόπο που εκείνοι εκλαμβάνουν ως λάθος, μπορείτε απλά να πείτε, «Ευχαριστώ για τη βοήθειά σας, αλλά ο διευθυντής μου είπε ότι αυτό είναι μια χαρά».
3. Μιλήστε με τους συναδέλφους σας
Εάν ο συνάδελφός σας δεν τα «παρατήσει», μιλήστε με άλλους συναδέλφους για να δείτε αν έχουν παρατηρήσει παρόμοια συμπεριφορά. Το πιθανότερο είναι, όπως αναφέρει η DeCelles, να έχουν.
Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ανθρώπινο Δυναμικό, αναφέροντας αυτού του είδους την συμπεριφορά.
Εν κατακλείδι, το γεγονός ότι μπορεί να το κάνει και σε άλλους που τους ενοχλεί αυτή η συμπεριφορά, μπορεί να σας δημιουργήσει μια ηρεμία στον χώρο εργασίας και να μη δίνετε τόσο μεγάλη σημασία σε τοξικούς συναδέλφους.
Latest News
Δωδεκάλογος αποστολής και πάζλ δράσεων του HR σε ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας
Στον πυρήνα των ενεργειών και δράσεων του τομέα Ανθρώπινων Πόρων βρίσκεται ο άνθρωπος, η συμπεριφορά, η κατανόηση, η ώθηση και αξιοποίηση του υφιστάμενου δυναμικού του
Πόση αύξηση έδωσαν στους εργαζομένους οι επιχειρήσεις – Πόσοι πήραν bonus [έρευνα]
Στην Ετήσια Έρευνα της KPMG εξετάστηκαν επίσης αλλαγές που πραγματοποιούνται στα θέματα αποδοχών και παροχών στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων ESG
Η λέξη που ποτέ δεν λέει ο ηγέτης
Ηγέτης είναι εκείνος που στηρίζει και εμπνέει την ομάδα του - Ένα χαρακτηριστικό του, είναι ότι ποτέ δε λέει μια συγκεκριμένη λέξη
Deloitte: Η εξέλιξη του οικοσυστήματος καινοτομίας στο ScaleUp Event 2024
Ανάμεσα στις θεματικές που διερευνήθηκαν ήταν οι «Διεθνείς Επενδύσεις Τώρα και στο Μέλλον», ενώ αναγνωρίστηκε ο ρόλος κλειδί του θεσμικού κεφαλαίου (institutional capital)
Γιατί σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι θα έλεγαν... όχι σε προαγωγή - Η νέα τάση στην εργασία
Τι αποκαλύπτει η ετήσια έκθεση Workmonitor της Randstad
Η Gen Z γυρνά την πλάτη στα πτυχία και ξεκινά τα μαστορέματα
Είναι νέοι, γεμάτοι όνειρα μα πάνω απ’ όλα όρεξη για δουλειά. Η γενιά Ζ δίνει μια νέα πνοή στις χειρωνακτικές εργασίες και δηλώνει χαρούμενη με αυτό
Έρχονται οι νέες TalentVisa και TechVisa
Ποιους αφορούν και ποιες είναι οι προϋποθέσεις
Αναζητάτε προσωπικό; Αυτά είναι τα βήματα για να προσλάβετε τους κατάλληλους
Πόσο σημαντικό είναι τελικά να προσλαμβάνονται οι σωστοί άνθρωποι στην κάθε θέση και το να αποφεύγουμε κατά το δυνατόν τις λάθος επιλογές;
Γιατί η τηλεργασία δεν πληρώνει
Μειώνονται οι καλά αμειβόμενες θέσεις εξ αποστάσεως εργασίας, σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής Ladders
«Πώς να βρω δουλειά» – Σύμβουλος ανθρώπινου δυναμικού δίνει χρήσιμες οδηγίες
Το 80% της επιτυχίας επηρεάζεται από το ποιοι είμαστε, πόσο το προσπαθούμε, αν το κάνουμε σωστά, αν πιστεύουμε σε εμάς, λέει σύμβουλος Ανθρώπινου Δυναμικού