Οι Ελβετοί ψηφίζουν σήμερα σε δημοψηφίσματα με αντικείμενο έναν νέο νόμο για την προστασία του κλίματος και υψηλότερους εταιρικούς φόρους, με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ότι και τα δύο μέτρα θα εγκριθούν.
Τα αποτελέσματα αναμένονται τις πρώτες απογευματινές ώρες.
Το κοινοβούλιο έχει ήδη εγκρίνει τον κλιματικό νόμο, όμως το δεξιό συντηρητικό Ελβετικό Λαϊκό Κόμμα (SVP) είναι αντίθετο, υποστηρίζοντας ότι θα προκαλέσει εκτόξευση των τιμών. Το SVP συγκέντρωσε αρκετές υπογραφές ώστε να διεξαχθεί δημοψήφισμα.
Γενεύη: «Δημοψήφισμα» για να φορολογηθούν οι πάμπλουτοι
Ουδετερότητα
Ο νόμος έχει στόχο να καταστήσει την Ελβετία ουδέτερη κλιματικά μέχρι το 2050. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, οι βλαβερές για το κλίμα εκπομπές αερίων πρέπει να μειωθούν κατά 75% μέχρι το 2040 σε σύγκριση με το 1990. Η κατανάλωση ενέργειας που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα θα πρέπει να μειωθεί.
Η Ελβετία θέλει να προωθήσει την εγκατάλειψη της θέρμανσης με πετρέλαιο και αέριο με οικονομικά κίνητρα. Οι επιχειρήσεις θα υποστηριχθούν επίσης ώστε να μπορέσουν να κάνουν μετατροπές σε πιο φιλικές για το κλίμα τεχνολογίες.
Για μια περίοδο 10 χρόνων, 3,2 δισ. ελβετικά φράγκα (3,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ) θα είναι διαθέσιμα για αυτό τον σκοπό.
Η Ελβετία εξακολουθεί να εισάγει περίπου τα τρία τέταρτα της ενέργειας που χρειάζεται. Μπροστά στην αντίσταση που προβάλλουν οργανώσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, μεγάλα πάρκα με ηλιακά πάνελ σχεδιάζεται να δημιουργηθούν στις Άλπεις. Αναμένεται επίσης η εγκατάσταση περισσότερων ανεμογεννητριών.
Φόροι
Όσον αφορά τους φόρους για επιχειρήσεις, αντικείμενο του δημοψηφίσματος είναι η εφαρμογή απόφασης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που απαιτεί τα κέρδη διεθνών επιχειρήσεων με τζίρο τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ να φορολογούνται με συντελεστή τουλάχιστον 15%.
Οι φορολογικοί συντελεστές στα ελβετικά καντόνια είναι εν μέρει σημαντικά χαμηλότεροι και άρα ιδιαίτερα ελκυστικοί για πολυεθνικές επιχειρήσεις. Η Βασιλεία και η Τσουγκ, όπου έχουν την έδρα τους μεγάλες φαρμακευτικές και εμπορικές εταιρίες, θα επωφεληθούν περισσότερο λόγω των υψηλότερων φορολογικών εσόδων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα