Οι Ελβετοί ψηφίζουν σήμερα σε δημοψηφίσματα με αντικείμενο έναν νέο νόμο για την προστασία του κλίματος και υψηλότερους εταιρικούς φόρους, με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ότι και τα δύο μέτρα θα εγκριθούν.
Τα αποτελέσματα αναμένονται τις πρώτες απογευματινές ώρες.
Το κοινοβούλιο έχει ήδη εγκρίνει τον κλιματικό νόμο, όμως το δεξιό συντηρητικό Ελβετικό Λαϊκό Κόμμα (SVP) είναι αντίθετο, υποστηρίζοντας ότι θα προκαλέσει εκτόξευση των τιμών. Το SVP συγκέντρωσε αρκετές υπογραφές ώστε να διεξαχθεί δημοψήφισμα.
Γενεύη: «Δημοψήφισμα» για να φορολογηθούν οι πάμπλουτοι
Ουδετερότητα
Ο νόμος έχει στόχο να καταστήσει την Ελβετία ουδέτερη κλιματικά μέχρι το 2050. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, οι βλαβερές για το κλίμα εκπομπές αερίων πρέπει να μειωθούν κατά 75% μέχρι το 2040 σε σύγκριση με το 1990. Η κατανάλωση ενέργειας που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα θα πρέπει να μειωθεί.
Η Ελβετία θέλει να προωθήσει την εγκατάλειψη της θέρμανσης με πετρέλαιο και αέριο με οικονομικά κίνητρα. Οι επιχειρήσεις θα υποστηριχθούν επίσης ώστε να μπορέσουν να κάνουν μετατροπές σε πιο φιλικές για το κλίμα τεχνολογίες.
Για μια περίοδο 10 χρόνων, 3,2 δισ. ελβετικά φράγκα (3,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ) θα είναι διαθέσιμα για αυτό τον σκοπό.
Η Ελβετία εξακολουθεί να εισάγει περίπου τα τρία τέταρτα της ενέργειας που χρειάζεται. Μπροστά στην αντίσταση που προβάλλουν οργανώσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, μεγάλα πάρκα με ηλιακά πάνελ σχεδιάζεται να δημιουργηθούν στις Άλπεις. Αναμένεται επίσης η εγκατάσταση περισσότερων ανεμογεννητριών.
Φόροι
Όσον αφορά τους φόρους για επιχειρήσεις, αντικείμενο του δημοψηφίσματος είναι η εφαρμογή απόφασης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που απαιτεί τα κέρδη διεθνών επιχειρήσεων με τζίρο τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ να φορολογούνται με συντελεστή τουλάχιστον 15%.
Οι φορολογικοί συντελεστές στα ελβετικά καντόνια είναι εν μέρει σημαντικά χαμηλότεροι και άρα ιδιαίτερα ελκυστικοί για πολυεθνικές επιχειρήσεις. Η Βασιλεία και η Τσουγκ, όπου έχουν την έδρα τους μεγάλες φαρμακευτικές και εμπορικές εταιρίες, θα επωφεληθούν περισσότερο λόγω των υψηλότερων φορολογικών εσόδων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πέφτει η στάθμη σε τέσσερις φυσικές λίμνες της Κεντρικής Μακεδονίας
Βόλβη, Κορώνεια, Δοϊράνη και Πικρολίμνη βιώνουν τις επιπτώσεις από την ξηρασία στη Μεσόγειο, σύμφωνα με έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Βιοτόπων – Υγροτόπων
Νέο σταθμό αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας κατασκευάζει Κίνα
Η κατασκευή του ενεργειακού σταθμού έχει κόστος 270 εκατομμυρίων ευρώ ενώ αναμένεται ότι θα έχει συνδεθεί στο δίκτυο μεταφοράς ενέργειας της Κίνας μέχρι το τέλος της χρονιάς
ΟΤ FORUM – Αλεξόπουλος: Τα 3+1 πρωτοποριακά «πράσινα» projects
Ο καθηγητής του Άαχεν Σπύρος Αλεξόπουλος μίλησε στο στούντιο του ΟΤ, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ - Από την τηλεθέρμανση στις βιοϋδρογέλες
Σκυλακάκης: Φαντασίωση της αριστεράς η δήθεν «ιδιωτικοποίηση» του νερού
«Οι πρωτοβουλίες που λαμβάνουμε για την λειψυδρία θα φέρουν μειώσεις στα τιμολόγια του νερού», επεσήμανε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης
Έρχονται αυξήσεις στα τιμολόγια νερού στα όρια του πληθωρισμού - Τι είπε ο Μητσοτάκης
Αυξήσεις θα δουν στους λογαριασμούς του νερού οι καταναλωτές, με την κυβέρνηση να αναφέρει ότι αυτές θα είναι «προσιτές»
Επενδύσεις 1 δισ. για να μην «διψάσει» η Αττική – Το σχέδιο για την λειψυδρία
Ανοιχτό το ενδεχόμενο ανατιμήσεων στα τιμολόγια ύδατος από το 2025 - Στα 7 δισ. ευρώ ο «λογαριασμός» για τη θωράκιση της χώρας από τη λειψυδρία
Αλλαγές στα τιμολόγια του νερού - Τι είπε ο Σκυλακάκης στο στούντιο του ΟΤ για τις νέες τιμές
Την εξειδίκευση των μέτρων για τη λειψυδρία παρουσίασε ο υπουργός Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης όπως είχε εξαγγείλει στο στούντιο του ΟΤ στην 88η ΔΕΘ
Άλμα 50,3% στους περιβαλλοντικούς φόρους το 2022 - Πάνω από 11,5 δισ.
Ποιοι κλάδοι αποτέλεσαν τους «πρωταθλητές» ούτως ώστε οι περιβαλλοντικοί φόροι να παρουσιάσουν αυτήν τη μεγάλη άνοδο που καταγράφεται
Γιατί μειώνεται η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Πώς αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον την ηλεκτροκίνηση και τι περλαμβάνουν οι αλλαγές στα σχέδια που έχουν καταστρώσει
Με «μοντέλο Αστυπάλαιας» η Volkswagen πατά γκάζι για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα
Ο τρίτος πυλώνας του project του ομίλου Volkswagen στην Αστυπάλαια και τα ανοιχτά επενδυτικά ραντάρ