Πώς το Ντουμπάι έγινε «η νέα Γενεύη» για το ρωσικό εμπόριο πετρελαίου
Όταν η Ελβετία προσχώρησε στις κυρώσεις κατά της Μόσχας, ένα κομμάτι του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου μεταφέρθηκε στη Μέση Ανατολή. Κάποιοι προβλέπουν ότι θα παραμείνει εκεί
Για δεκαετίες, η παραλίμνια πόλη της Γενεύης φιλοξενούσε πολλούς εμπόρους που πουλούσαν το πετρέλαιο της Ρωσίας σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Αλλά από τότε που η Ελβετία εντάχθηκε στο εμπάργκο που επιβλήθηκε στη Μόσχα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, μεγάλο μέρος αυτού του εμπορίου μεταφέρθηκε στο Ντουμπάι και σε άλλες πόλεις των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στο μικρό κράτος του Κόλπου αγόρασαν τουλάχιστον 39 εκατομμύρια τόνους ρωσικού πετρελαίου αξίας άνω των 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου – περίπου το ένα τρίτο των εξαγωγών της χώρας που δηλώθηκαν στα τελωνεία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου – σύμφωνα με ρωσικά τελωνειακά έγγραφα που ανέλυσαν οι Financial Times.
Ένα μέρος αυτού του πετρελαίου κατέληξε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων, και εκφορτώθηκε σε τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης σε μέρη όπως η Φουτζάιρα. Το υπόλοιπο – περίπου το 90%- δεν άγγιξε ποτέ το έδαφος των Εμιράτων, αντίθετα ρέει από τα ρωσικά λιμάνια απευθείας σε νέους αγοραστές στην Ασία, την Αφρική και τη Νότια Αμερική ως μέρος μιας από τις μεγαλύτερες ανακατευθύνσεις των παγκόσμιων ενεργειακών ροών στην ιστορία.
Η βιομηχανία εμπορίας ενέργειας στα ΗΑΕ είχε ήδη αναπτυχθεί πριν από την εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία. Αλλά η σύγκρουση και οι κυρώσεις της Δύσης που την ακολούθησαν, έχουν υπερτροφοδοτήσει αυτή την ανάπτυξη.
Από τους 20 κορυφαίους εμπόρους ρωσικού αργού κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, οκτώ ήταν εγγεγραμμένοι στα ΗΑΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνείων. Στα προϊόντα διύλισης πετρελαίου, όπως το ντίζελ και το μαζούτ, η κυριαρχία των ΗΑΕ ήταν ακόμη μεγαλύτερη, με 10 από τους 20 μεγαλύτερους εμπόρους να είναι εγγεγραμμένοι στη χώρα.
Η άνθηση των συναλλαγών έχει εμπλουτίσει περαιτέρω τη χώρα, μεταφέροντας δισεκατομμύρια δολάρια πρόσθετων εσόδων από το πετρέλαιο μέσω των τραπεζών της και προσελκύοντας δεκάδες νέες εταιρείες στις ζώνες ελεύθερων συναλλαγών. Έχει επίσης δοκιμάσει τις σχέσεις με συμμάχους όπως οι ΗΠΑ, οι οποίες θέλουν να ρέει ρωσικό πετρέλαιο αλλά είναι επιφυλακτικές για τη δημιουργία νέων εμπορικών οδών που υπονομεύουν τις κυρώσεις.
Στελέχη των εμπορικών οίκων λένε ότι το Ντουμπάι, το κύριο εμπορικό κέντρο των ΗΑΕ, είναι ένας μεθυστικός συνδυασμός ενθουσιασμού, ανταγωνισμού και καχυποψίας, καθώς νέες ομάδες συναλλαγών μάχονται για ταλέντα και εμπορική ροή σε μια αγορά που ξαφνικά γεμίζει αγοραστές και πωλητές.
«Εάν είστε έμπορος πετρελαίου, εδώ θέλετε να είστε», λέει ο Ματ Στάνλεϊ, πρώην έμπορος και επί δύο δεκαετίες βετεράνος του κλάδου, ο οποίος τώρα διαχειρίζεται τις σχέσεις πελατών στην περιοχή για τον πάροχο δεδομένων Kpler. «Το Ντουμπάι είναι η νέα Γενεύη».
Πολιτική ουδετερότητα
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα οποία αποτελούν προέκταση από την Αραβική Χερσόνησο στον Κόλπο του Ομάν, ήταν ένας σημαντικός εμπορικός κόμβος για αιώνες, προσελκύοντας εμπόρους που μετέφεραν προϊόντα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει σημαντικός τόπος συναλλαγών χρυσού, διαμαντιών και γεωργικών προϊόντων, όπως τσάι και καφές, με τη βοήθεια της σύγχρονης επιχειρηματικής υποδομής, των τραπεζικών υπηρεσιών και των «ελαφρών» κανονισμών.
Τα ΗΑΕ είναι ο όγδοος μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στον κόσμο, αλλά ιστορικά δεν ήταν μια σημαντική τοποθεσία εμπορίας πετρελαίου. Οι όγκοι ήταν μέτριοι και η Adnoc, η κρατική εταιρεία πετρελαίου του Άμπου Ντάμπι, δημιούργησε το δικό της εμπορικό σκέλος μόλις πριν από τρία χρόνια.
Ωστόσο, η εγγύτητα της χώρας με τις αναπτυσσόμενες αγορές πετρελαίου στην Αφρική και την Ασία και η απουσία φόρων εισοδήματος φυσικών προσώπων είχαν αρχίσει να προσελκύουν περισσότερους διψασμένους για κέρδη εμπόρους ακόμη και πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
«Αυτή είναι μια από τις τελευταίες τοποθεσίες στον κόσμο που ζει κανείς και δεν πληρώνει φόρο», λέει ο οικονομικός διευθυντής ενός εμπορικού οίκου. Οι έμποροι στα άλλα γραφεία του ομίλου του σε όλο τον κόσμο ζητούν τώρα τακτικά μετακομίσεις στο Ντουμπάι, προσθέτει. «Αυτό θα γίνει ο παγκόσμιος κόμβος εμπορίου εμπορευμάτων».
Ένα ακόμη δέλεαρ είναι η αντιληπτή πολιτική ουδετερότητα των ΗΑΕ σε έναν κόσμο όπου οι ανταγωνισμοί μεταξύ παγκόσμιων δυνάμεων σημαίνουν ότι η Ρωσία είναι απίθανο να είναι η τελευταία χώρα που θα αντιμετωπίσει ευρωπαϊκές ή αμερικανικές κυρώσεις στις εξαγωγές της.
«Τα ΗΑΕ σας το δίνουν αυτή την πλατφόρμα για αγοραπωλησίες, συναλλαγές και ανεμπόδιστα ταξίδια», λέει ο διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας εμπορίας ενέργειας που ιδρύθηκε στο Ντουμπάι τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ωστόσο, παρά την επιτυχία των ΗΑΕ στην οικοδόμηση σύγχρονης επιχειρηματικής υποδομής και στην αξιοποίηση της γεωγραφικής τους θέσης, είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία και η προθυμία των ΗΑΕ να καλωσορίσουν τις ρωσικές επιχειρήσεις που οδηγούν την τρέχουσα άνθηση. «Η κρίση στην Ουκρανία την έβαλε σε αναβολικά», λέει ο διευθύνων σύμβουλος.
Ρωσική εκτόξευση
Το Dubai Multi Commodities Centre – DMCC, στην αστραφτερή περιοχή Jumeirah Lake Towers της πόλης, είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες ελεύθερες ζώνες των ΗΑΕ. Ένα τρισδιάστατο μοντέλο στο λόμπι των κεντρικών γραφείων εμφανίζει τους 87 αστραφτερούς οικιστικούς και εμπορικούς πύργους της περιοχής σε όλη την έκταση δύο τετραγωνικών χιλιομέτρων, όπου βρίσκονται 22.000 εγγεγραμμένες εταιρείες.
Είναι επίσης, αναμφισβήτητα, το νέο κέντρο του ρωσικού εμπορικού πετρελαϊκού σύμπαντος. Από τους 104 αγοραστές ρωσικού πετρελαίου που αναφέρονται σε ρωσικά τελωνειακά έγγραφα μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου, τουλάχιστον 25 ήταν εταιρείες εγγεγραμμένες στο DMCC.
Η Litasco, εμπορικός βραχίονας της ρωσικής Lukoil, διαπραγματεύτηκε σχεδόν 16 εκατομμύρια τόνους ρωσικού αργού και διυλισμένων καυσίμων μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου αξίας άνω των 7 δισ. δολαρίων, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο αγοραστή ρωσικού πετρελαίου κατά την περίοδο αυτή, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία. Το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών έγινε από τη Litasco Middle East DMCC, σύμφωνα με τα έγγραφα.
Η εταιρεία είχε προηγουμένως μόνο ένα γραφείο αντιπροσωπείας στα ΗΑΕ, αλλά ορισμένες από τις εμπορικές της δραστηριότητες μεταφέρθηκαν από τη Γενεύη στο Ντουμπάι πέρυσι. Ένας πρώην έμπορος της Litasco λέει ότι η εταιρεία είχε καταλάβει έναν ολόκληρο όροφο σε έναν πολυώροφο πύργο στην καρδιά της ελεύθερης ζώνης. Η Litasco με έδρα την Ελβετία αρνήθηκε να σχολιάσει.
Οι εγγεγραμμένες στο DMCC Demex Trading και Qamah Logistics είναι επίσης μεταξύ των μεγαλύτερων εμπόρων ρωσικού αργού. Και οι δύο ενσωματώθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια. Καμία από τις δύο δεν ήταν δυνατό να επικοινωνήσει για σχολιασμό.
Το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου από το Ντουμπάι δεν είναι παράνομο. Οι δυτικές κυρώσεις απαγορεύουν μόνο τις εισαγωγές στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες που επιβάλλουν τους κανόνες της G7, όπως η Ελβετία. Σύμφωνα με τους περιορισμούς, οι δυτικές εταιρείες μπορούν επίσης να συνεχίσουν να πωλούν ρωσικό πετρέλαιο σε άλλα μέρη του κόσμου, εάν αυτό το πετρέλαιο πωλείται σε συγκεκριμένη τιμή.
Τα μέτρα έχουν σχεδιαστεί για να διατηρήσουν τη ροή του ρωσικού πετρελαίου σε νέους μη δυτικούς αγοραστές, μειώνοντας παράλληλα τα έσοδα που ρέουν στο Κρεμλίνο. Η Ουάσιγκτον ενθάρρυνε ακόμη και τους εμπόρους να συνεχίσουν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο για να αποφύγουν διαταραχές στον εφοδιασμό, υπό την προϋπόθεση ότι διαπραγματεύονται κάτω από το σχετικό ανώτατο όριο τιμής.
Ενώ οι εγγεγραμμένοι στο Ντουμπάι έμποροι δεν είναι υποχρεωμένοι να συμμορφωθούν με το ανώτατο όριο τιμών, ορισμένοι επέλεξαν να το πράξουν προκειμένου να διατηρήσουν την πρόσβαση σε δυτικές υπηρεσίες, όπως η ναυτιλία, οι τραπεζικές συναλλαγές και οι ασφάλειες.
Η Gunvor με έδρα τη Γενεύη, για παράδειγμα, είπε ότι ενσωμάτωσε μια δεύτερη οντότητα στο Ντουμπάι τον Οκτώβριο για να διαχωρίσει «τον χειρισμό και τη χρηματοδότηση τυχόν πιθανών συμφωνιών που σχετίζονται με τη Ρωσία» από τις υπόλοιπες εμπορικές της δραστηριότητες.
Η Gunvor είχε σταματήσει να εμπορεύεται ρωσικό αργό αλλά αγόρασε περίπου 330 εκατομμύρια δολάρια ρωσικών διυλισμένων καυσίμων μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου, όλα σε συμμόρφωση με τις κυρώσεις της Δύσης και την πολιτική ανώτατων τιμών, είπε στους FT τον Ιούνιο. Αμφισβήτησε ορισμένα από τα τελωνειακά στοιχεία, τα οποία έδειχναν εξαγωγές της Gunvor αξίας άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου.
Η Χελίμα Κροφτ, πρώην αναλύτρια της CIA και επικεφαλής παγκόσμιας έρευνας εμπορευμάτων στην RBC Capital Markets, λέει ότι η Ουάσιγκτον δεν ενδιαφέρεται από πού διακινείται το ρωσικό πετρέλαιο, υπό την προϋπόθεση ότι γίνεται με διαφάνεια. «Όσο αυτά τα ρωσικά βαρέλια είναι κάτω από το ανώτατο όριο, αυτοί οι εμπορικοί οίκοι δεν κάνουν τίποτα κακό», λέει. «Είναι το σχέδιο ανώτατου ορίου τιμών της Ουάσιγκτον σε δράση».
Άλλοι έμποροι, ωστόσο, φαίνεται να χρησιμοποιούν θυγατρικές με έδρα το Ντουμπάι για να αγοράζουν και να πωλούν πετρέλαιο πάνω από το ανώτατο όριο, απασχολώντας μη ευρωπαϊκούς παρόχους ναυτιλιακών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Η Paramount Energy and Commodities, για παράδειγμα, μετέφερε τη ρωσική εμπορική της δραστηριότητα πέρυσι από τη Γενεύη σε μια θυγατρική εγγεγραμμένη στο DMCC, η οποία συνέχισε να εμπορεύεται ένα μείγμα αργού από την ανατολική Ρωσία που διαπραγματεύεται σταθερά πάνω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι της G7, σύμφωνα με στα δεδομένα τιμολόγησης. Οι ελβετικές αρχές ανέκριναν τον έμπορο τον Απρίλιο σχετικά με τη μετάβασή του στο Ντουμπάι, ανέφεραν οι FT τον Ιούλιο.
Η Paramount είπε τότε ότι είχε απαντήσει πλήρως στις ερωτήσεις, ενημερώνοντας τη ρυθμιστική αρχή ότι η ελβετική οντότητα είχε σταματήσει όλες τις συναλλαγές που αφορούσαν το ρωσικό πετρέλαιο πριν τεθεί σε ισχύ το ανώτατο όριο τιμών και ότι η θυγατρική της στα ΗΑΕ ήταν χωριστή νομική οντότητα με διαφορετικούς διευθυντές.
Έμποροι της Rosneft
Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι συντελεστές στην άνθηση του ρωσικού πετρελαίου του Ντουμπάι δεν είναι καθιερωμένοι παίκτες, αλλά ένα δίκτυο άγνωστων εταιρειών με αδιαφανείς δομές ιδιοκτησίας που συλλογικά διακινούν δισεκατομμύρια δολάρια πετρελαίου το μήνα.
Μεταξύ των μεγαλύτερων εμπόρων τόσο αργού πετρελαίου όσο και διυλισμένων καυσίμων από τη Ρωσία είναι μια εταιρεία που ονομάζεται Tejarinaft FZCO, εγγεγραμμένη σε άλλη ελεύθερη ζώνη που ονομάζεται Dubai Silicon Oasis.
Το Tejarinaft — «εμπόριο πετρελαίου» στα αραβικά — συστάθηκε δύο μήνες μετά τη ρωσική εισβολή. Τα εταιρικά αρχεία αναφέρουν τον Χιτσάμ Φιζάζι, Μαροκινό υπήκοο, ως μοναδικό διευθυντή και μοναδικό μέτοχο. Είναι ο μόνος κατονομαζόμενος μέτοχος, αν και τα αρχεία δεν αποκαλύπτουν εάν κατέχει το σύνολο ή μέρος της εταιρείας.
Τα εταιρικά αρχεία που εξετάστηκαν από την FT αναφέρουν επίσης τον Φιζάζι ως τον μοναδικό διευθυντή και μόνο κατονομασμένο μέτοχο τουλάχιστον δύο άλλων εταιρειών εγγεγραμμένων στα ΗΑΕ που εμπορεύονται ρωσικό πετρέλαιο: Amur Trading FZCO, εγγεγραμμένη στο Dubai Silicon Oasis τον Αύγουστο και Amur Investments Ltd, εγγεγραμμένη στο Abu Ντάμπι τον Σεπτέμβριο.
Αντίπαλοι έμποροι λένε ότι δεν είχαν ακούσει ποτέ για το Φιζάζι πριν από πέρυσι. Πιστεύουν ότι οι τρεις εταιρείες αποτελούν μέρος ενός δικτύου που δημιουργήθηκε από, ή για λογαριασμό της, Rosneft για να βοηθήσει τον ελεγχόμενο από το Κρεμλίνο παραγωγό να μεταφέρει το πετρέλαιο του, αφού Ευρωπαίοι πρώην εταίροι όπως η Trafigura και η Vitol αποχώρησαν από το εμπόριο ρωσικού αργού πέρυσι.
Τα τελωνειακά έγγραφα δείχνουν ότι η Tejarinaft, η Amur Trading και η Amur Investments εξήγαγαν πετρέλαιο μόνο την Rosneft ή από βραχίονες της Rosneft, πωλώντας σχεδόν 8 δισεκατομμύρια δολάρια ρωσικού αργού και διυλισμένων καυσίμων από τον παραγωγό μεταξύ Σεπτεμβρίου και Απριλίου.
Μόνο η Tejarinaft εξήγαγε ρωσικό πετρέλαιο αξίας 6,71 δισ. δολαρίων μεταξύ Σεπτεμβρίου και Μαρτίου, αποκλειστικά για τη Rosneft, σύμφωνα με 394 τελωνειακά έγγραφα κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Η Rosneft δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση που παρέχεται στον ιστότοπο της Tejarinaft επανήλθαν ως μη παραδοτέα, ο αριθμός τηλεφώνου που αναγράφεται εκεί συνδέει τον καλούντα με μια γραμμή γενικών ερωτήσεων για την ελεύθερη ζώνη, ενώ η ηλεκτρονική φόρμα “επικοινωνήστε μαζί μας” δεν λειτουργούσε. Δεν ήταν δυνατή η επικοινωνία με την Amur Trading και την Amur Investments.
Ο Μπεν Χίγκινς, ειδικός ερευνών στο Ντουμπάι στη συμβουλευτική συμβούλων κινδύνου Wallbrook, μέλος της Anthesis, λέει ότι έχει δει μεγάλη αύξηση σε αιτήματα από τράπεζες και άλλους εταιρικούς πελάτες για περαιτέρω ενδελεχή έρευνα σε εμπορικές εταιρείες εγγεγραμμένες στο Ντουμπάι τον περασμένο χρόνο.
«Ενσωματωμένες σε διάφορες ελεύθερες ζώνες του Ντουμπάι, οι οντότητες-στόχοι είναι συχνά πολύ χαμηλού προφίλ και οι ιδιοκτήτες τους —στα χαρτιά— δεν είναι Ρώσοι υπήκοοι», λέει. «Η βαθύτερη έρευνα και ανάλυση, ωστόσο, συχνά βρίσκει πολλαπλά μονοπάτια που οδηγούν πίσω στη Ρωσία».
Μερικά από τα άτομα που διερεύνησε η Wallbrook φαίνεται επίσης ότι έπαιξαν παρόμοιους ρόλους σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με το πετρέλαιο από το Ιράν ή τη Βενεζουέλα, λέει ο Χίγκινς, «πάντα μπροστά από τις αρχές, ανακατεύοντας μεταξύ δυναμικών πόλων όπως η Κύπρος, το Χονγκ Κονγκ, η Λετονία και το Ντουμπάι». .
«Πίστη στο σύστημα»
Ενώ οι ρωσικές επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαίου είναι διάσπαρτες στα αστραφτερά πολυώροφα γραφεία του Ντουμπάι, η καρδιά του φυσικού εμπορίου βρίσκεται 100 χιλιόμετρα ανατολικά στο σκονισμένο λιμάνι της πόλης Φουτζέιρα.
Η Fujairah Oil Industry Zone (FOIZ) είναι η μεγαλύτερη εμπορική εγκατάσταση αποθήκευσης προϊόντων διύλισης πετρελαίου στην περιοχή. Οι 262 πανύψηλες λευκές δεξαμενές αποθήκευσης της τοποθεσίας εκτείνονται για αρκετά χιλιόμετρα κατά μήκος κάθε πλευράς του δρόμου που οδηγεί στο λιμάνι. Αυτή τη στιγμή πολλές από αυτές είναι πλήρεις πετρελαίου, μεγάλο μέρος από τη Ρωσία.
Οι μηνιαίες εισαγωγές ρωσικών καυσίμων στη Φουτζέιρα αυξήθηκαν από το μηδέν τον Απρίλιο του 2022 στο ανώτατο όριο των 141.000 βαρελιών την ημέρα τον Δεκέμβριο. Σύμφωνα με την Πάμελα Μάνγκερ, αναλύτρια πετρελαίου στον πάροχο δεδομένων Vortexa, αυτό αντιπροσώπευε το 40% του συνόλου των καυσίμων που έρρευσαν στον τερματικό σταθμό εκείνο τον μήνα. Τον περασμένο μήνα, η Φουτζέιρα λάμβανε κατά μέσο όρο 105.000 βαρέλια την ημέρα από τη Ρωσία, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η εισροή ανέβασε τις τιμές που μπορούν να χρεώσουν οι φορείς εκμετάλλευσης για την αποθήκευση, αλλά δημιούργησε επίσης μια «αγορά δύο επιπέδων, όπου εκείνες οι δεξαμενές που επιθυμούν να πάρουν ρωσικό προϊόν μπορούν να χρεώσουν ένα premium», δήλωσε ένας έμπορος πετρελαίου με έδρα το Ντουμπάι. Η FOIZ δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.
Η VTTI, η οποία ανήκει εν μέρει στη Vitol, είναι μία από τις λίγες δυτικές εταιρείες που λειτουργούν δεξαμενές αποθήκευσης στην Φουτζέιρα. Η VTTI είπε ότι δέχθηκε ρωσικά καύσιμα στις δεξαμενές της και τόνισε ότι «δεν υπάρχουν κυρώσεις στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όσον αφορά τα ρωσικά προϊόντα, ούτε οι δυτικές κυρώσεις ισχύουν για τα ΗΑΕ».
Ως εκ τούτου, οι ιδιοκτήτες προϊόντων επιτρέπεται να μετακινούν και να εμπορεύονται ρωσικά προϊόντα προς και μέσω των ΗΑΕ. . . και οι εταιρείες αποθήκευσης επιτρέπεται να αποθηκεύουν ρωσικά προϊόντα στα ΗΑΕ», ανέφερε. Ακόμη και αν ένα φορτίο έπρεπε να συμμορφωθεί με το ανώτατο όριο τιμής του G7 – για παράδειγμα, επειδή είχε αγοραστεί ή πουληθεί από μια δυτική εταιρεία ή είχε χρησιμοποιήσει δυτικές υπηρεσίες αποστολής ή ασφάλισης – αυτοί οι περιορισμοί δεν ίσχυαν για τον πάροχο αποθήκευσης, πρόσθεσε.
Ένα άλλο σημάδι της έκρηξης της δραστηριότητας στη Φουτζέιρα ήταν η αγορά τον Μάιο από την νεοεισερχόμενη Montfort με έδρα το Ντουμπάι, ενός διυλιστηρίου πετρελαίου στο FOIZ που ανήκε προηγουμένως στη γερμανική εταιρεία κοινής ωφελείας Uniper. Η Montfort, που ιδρύθηκε από τον πρώην έμπορο της Trafigura, Ρασάντ Κουσάντ, το 2021, υπερθεμάτισε αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Vitol, η οποία κατέχει μια γειτονική εγκατάσταση, σύμφωνα με τρία άτομα που γνωρίζουν τη συμφωνία.
Η Montfort αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω τη συμφωνία, προσθέτοντας ότι οι εμπορικές της δραστηριότητες στη Φουτζέιρα και αλλού στον κόσμο, συμμορφώνονται με «όλους τους ισχύοντες νόμους, κανονισμούς και κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της ΕΕ, της Ελβετίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ».
Τέτοιες επενδύσεις σε φυσικές υποδομές μπορεί να επισπεύδονται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά αντικατοπτρίζουν επίσης την αυξανόμενη πεποίθηση στα ΗΑΕ ότι ακόμα κι αν η άνθηση που τροφοδοτείται από τη Ρωσία τελικά υποχωρήσει, το παγκόσμιο τοπίο εμπορίας πετρελαίου έχει αλλάξει για πάντα.
«Οι άνθρωποι απέδωσαν την αιτία στη ρωσική κατάσταση, αλλά αυτή ήταν μόνο η αρχή», λέει ένα στέλεχος εμπορικών συναλλαγών με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το οποίο τώρα αναμένει από τους Ευρωπαίους τραπεζίτες εμπορευμάτων να ακολουθήσουν τους εμπόρους στο Ντουμπάι καθώς οι τράπεζες των Εμιράτων προσπαθούν να επεκτείνουν την προσφορά υπηρεσιών τους για τον τομέα.
Για το ρωσικό πετρέλαιο, όπως και για πολλούς Ρώσους υπηκόους, το Ντουμπάι έχει αποδειχθεί ένα φιλόξενο, αλλά δυνητικά προσωρινό, σπίτι, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται. Για τους εκπατρισμένους εμπόρους πετρελαίου που επανδρώνουν γραφεία συναλλαγών σε όλη την πόλη, η μετεγκατάσταση φαίνεται πιο μόνιμη.
«Δεν είναι πλέον ένα μεταβατικό περιβάλλον, όπου λέτε: «Θα δοκιμάσω την τύχη μου και αν χάσω χρήματα θα παραδώσω τα κλειδιά και θα πάω πίσω στην Ευρώπη», λέει ο Στάνλεϊ της Kpler. «Οι άνθρωποι τώρα βάζουν ρίζες εδώ. Ο κόσμος έχει πίστη στο σύστημα».
Η εκπληκτική επιτυχία των προγραμμάτων διάσωσης της Ευρωζώνης - Το παράδειγμα της Ελλάδας
Καθώς το κόστος δανεισμού της Ελλάδας πέφτει στα γαλλικά επίπεδα, η «περιφέρεια» του μπλοκ δείχνει την αξία της σταθερής μεταρρύθμισης
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου