Μετ’ εμποδίων πραγματοποιούνται οι εισαγωγές μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων εξαρτημάτων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, καθώς τα προϊόντα αυτά πλήττονται πλέον από τους δασμούς που επιβάλλει η Ουάσινγκτον επικαλούμενη «καταναγκαστική εργασία» σε εργοστάσια που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές της Κίνας.
Ηλεκτρικά οχήματα: Οι «νεκρές» μπαταρίες γίνονται χρυσός στις ΗΠΑ
Όπως μεταδίδει το Reuters, ένας νόμος των ΗΠΑ που ισχύει εδώ και ένα χρόνο ο οποίος απαγορεύει την εισαγωγή προϊόντων που κατασκευάζονται στην επαρχία Σιντζιάνγκ της Κίνας, είχε επικεντρωθεί κυρίως στους ηλιακούς συλλέκτες, τις ντομάτες και τα βαμβακερά ενδύματα. Αλλά τώρα, εξαρτήματα που μπορεί να περιλαμβάνουν μπαταρίες ιόντων λιθίου, ελαστικά και σημαντικές πρώτες ύλες για αυτοκίνητα, καθώς και υλικά όπως αλουμίνιο και χάλυβα, υπόκεινται όλο και περισσότερο σε κατασχέσεις στα σύνορα.
Ο αυξημένος έλεγχος των προϊόντων που προορίζονται για εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων, από τα τελωνεία και την υπηρεσία προστασίας των συνόρων των ΗΠΑ (CBP), θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που θα πρέπει στο εξής να αποδεικνύουν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού τους δεν συνδέονται με μια περιοχή όπου οι ΗΠΑ πιστεύουν ότι οι κινεζικές αρχές έχουν δημιουργήσει στρατόπεδα εργασίας για Ουιγούρους και άλλες μουσουλμανικές μειονοτικές ομάδες. Σημειώνεται ότι το Πεκίνο αρνείται ότι μετέρχεται τέτοιες μεθόδους.
Κατασχέσεις στα σύνορα
Όπως σημειώνει το πρακτορείο, στον ένα χρόνο που βρίσκεται σε ισχύ ο νόμος περί πρόληψης της αναγκαστικής εργασίας των Ουιγούρων, έχει εμποδιστεί η ανάπτυξη πρότζεκτ ηλιακής ενέργειας, καθώς μεγάλα φορτία ηλιακών πάνελ έχουν κατασχεθεί και παραμένουν στις αποθήκες των ΗΠΑ.
Τόσο η ηλιακή ενέργεια όσο και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες αποτελούν κρίσιμους κρίκους στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης Μπάιντεν να προωθήσει την απεξάρτηση των ΗΠΑ από τα ορυκτά καύσιμα και να καταπολεμήσει την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας αρχής των ΗΠΑ, 31 αποστολές ειδών αυτοκινήτων και αεροδιαστημικής έχουν κατασχεθεί στα τελωνεία, ενώ οι ποσότητες μετάλλων όπως το αλουμίνιο και ο χάλυβας που διακρατούν οι αρχές έχουν εκτοξευθεί από περίπου 1 εκατ. δολάρια μηνιαίως στα τέλη του 2022 σε περισσότερα από 15 εκατ. δολάρια μηνιαίως φέτος.
Συναγερμός
Η απαγόρευση εισαγωγής εξαρτημάτων αυτοκινήτων έχει σημάνει συναγερμό στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, με παράγοντες του κλάδου να επισημαίνουν ότι η κράτηση οποιασδήποτε ποσότητας προϊόντων μπορεί να είναι αποδιοργανωτική για τη βιομηχανία.
Από τις 13 αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές με τους οποίους επικοινώνησε το Reuters, τέσσερις – οι Mercedes-Benz, Volkswagen, Denso, Continental και ZF Friedrichshafen – δήλωσαν ότι δεν είχαν κρατηθεί προϊόντα τους βάσει της νομοθεσίας ενάντια στην καταναγκαστική εργασίας στην Κίνα.
Η Ford, η Bosch, η General Motors, η Honda , η Toyota, η Stellantis και η Magna απάντησαν γραπτώς ότι δεσμεύονται να διασφαλίσουν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού τους είναι απαλλαγμένες από καταναγκαστική εργασία. Η Tesla δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλια.
Ειδικοί τονίζουν ότι οι εταιρείες που δεν έχουν χαρτογραφήσει αναλυτικά την προέλευση των προϊόντων και εξαρτημάτων που χρησιμοποιούν, κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς κρίσιμης σημασίας πρώτες ύλες.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»