Η Κίνα βρίσκεται σε πορεία να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο μέχρι το τέλος του 2023, σύμφωνα με την Moody’s Analytics.
«Η Κίνα προκάλεσε την έκπληξη πολλών μέσα στην πανδημία, καθώς προσπερνούσε τη Νότια Κορέα το 2021 και τη Γερμανία το 2022, καθιστώντας την τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα αυτοκινήτων», ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας σε έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα.
Η Κίνα πλησιάζει πλέον την Ιαπωνία, ανέφερε η έκθεση, προσθέτοντας ότι η διαφορά ανήλθε κατά μέσο όρο σε περίπου 70.000 αυτοκίνητα ανά μήνα το τρίμηνο του Ιουνίου, σε σύγκριση με σχεδόν 171.000 την ίδια περίοδο πέρυσι.
«Με αυτόν τον ρυθμό, η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει την Ιαπωνία μέχρι το τέλος του έτους», έγραψαν οι οικονομολόγοι της Moody’s, μια παγκόσμια κατάταξη που η Ιαπωνία διατηρεί από το 2019.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έστειλε τις συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα πέρα από τα επίπεδα που είχαν παρατηρηθεί πριν από την πανδημία.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, τα έσοδα από τις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας διπλασιάστηκαν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Συγκριτικά, οι συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη – οι οποίες περιλαμβάνουν τόσο τα παραδοσιακά οχήματα όσο και τα EV – δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα.
Η Κίνα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παραγωγή κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου, το οποίο η Moody’s ανέφερε ως παράγοντα που δίνει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της πλεονέκτημα όσον αφορά το κόστος παραγωγής EV.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Moody’s, η Κίνα παράγει περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας προσφοράς λιθίου, χάρη στο χαμηλό κόστος εργασίας της σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της Ιαπωνία και Νότια Κορέα. Η Κίνα διαθέτει επίσης περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας ικανότητας διύλισης του μετάλλου.
Ως αποτέλεσμα, ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου έχουν δημιουργήσει εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της BMW. Ωστόσο, η Moody’s σημείωσε ότι οι ξένες μάρκες δεν επισκίασαν τις τοπικές, όπως η Chery και η SAIC.
Συνωστισμός ανταγωνιστών
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία φιλοξενεί μερικές από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δυνάμεις αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως η Νότια Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία, έχει δει μια μικτή ανάκαμψη στις εξαγωγές αυτοκινήτων, τόνισε η Moody’s.
Παρόλα αυτά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν σχεδόν το 30% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως πέρυσι, σε σύγκριση με λιγότερο από 5% πριν από την πανδημία.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας τον Απρίλιο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων EV εκτοξεύτηκαν σε περισσότερα από 10 εκατομμύρια το 2022, με την Κίνα να ηγείται και να αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της αγοράς.
Η Moody’s απέδωσε την άνοδο της ζήτησης EV εν μέρει σε «μεγάλες μειώσεις τιμών από τους Κινέζους κατασκευαστές και γενναιόδωρες κυβερνητικές ενισχύσεις». Για παράδειγμα, ο φόρος αγοράς 10% για τα νέα αυτοκίνητα έχει απαλλαγεί για τα EV από το 2014.
Latest News
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της