Η Κίνα βρίσκεται σε πορεία να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο μέχρι το τέλος του 2023, σύμφωνα με την Moody’s Analytics.
«Η Κίνα προκάλεσε την έκπληξη πολλών μέσα στην πανδημία, καθώς προσπερνούσε τη Νότια Κορέα το 2021 και τη Γερμανία το 2022, καθιστώντας την τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα αυτοκινήτων», ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας σε έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα.
Η Κίνα πλησιάζει πλέον την Ιαπωνία, ανέφερε η έκθεση, προσθέτοντας ότι η διαφορά ανήλθε κατά μέσο όρο σε περίπου 70.000 αυτοκίνητα ανά μήνα το τρίμηνο του Ιουνίου, σε σύγκριση με σχεδόν 171.000 την ίδια περίοδο πέρυσι.
«Με αυτόν τον ρυθμό, η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει την Ιαπωνία μέχρι το τέλος του έτους», έγραψαν οι οικονομολόγοι της Moody’s, μια παγκόσμια κατάταξη που η Ιαπωνία διατηρεί από το 2019.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έστειλε τις συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα πέρα από τα επίπεδα που είχαν παρατηρηθεί πριν από την πανδημία.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, τα έσοδα από τις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας διπλασιάστηκαν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Συγκριτικά, οι συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη – οι οποίες περιλαμβάνουν τόσο τα παραδοσιακά οχήματα όσο και τα EV – δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα.
Η Κίνα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παραγωγή κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου, το οποίο η Moody’s ανέφερε ως παράγοντα που δίνει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της πλεονέκτημα όσον αφορά το κόστος παραγωγής EV.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Moody’s, η Κίνα παράγει περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας προσφοράς λιθίου, χάρη στο χαμηλό κόστος εργασίας της σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της Ιαπωνία και Νότια Κορέα. Η Κίνα διαθέτει επίσης περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας ικανότητας διύλισης του μετάλλου.
Ως αποτέλεσμα, ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου έχουν δημιουργήσει εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της BMW. Ωστόσο, η Moody’s σημείωσε ότι οι ξένες μάρκες δεν επισκίασαν τις τοπικές, όπως η Chery και η SAIC.
Συνωστισμός ανταγωνιστών
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία φιλοξενεί μερικές από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δυνάμεις αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως η Νότια Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία, έχει δει μια μικτή ανάκαμψη στις εξαγωγές αυτοκινήτων, τόνισε η Moody’s.
Παρόλα αυτά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν σχεδόν το 30% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως πέρυσι, σε σύγκριση με λιγότερο από 5% πριν από την πανδημία.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας τον Απρίλιο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων EV εκτοξεύτηκαν σε περισσότερα από 10 εκατομμύρια το 2022, με την Κίνα να ηγείται και να αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της αγοράς.
Η Moody’s απέδωσε την άνοδο της ζήτησης EV εν μέρει σε «μεγάλες μειώσεις τιμών από τους Κινέζους κατασκευαστές και γενναιόδωρες κυβερνητικές ενισχύσεις». Για παράδειγμα, ο φόρος αγοράς 10% για τα νέα αυτοκίνητα έχει απαλλαγεί για τα EV από το 2014.
Latest News
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών