Ακτιβιστές για το κλίμα έβαψαν με σπρέι ένα σούπερ γιοτ, εμπόδισαν ιδιωτικά τζετ να απογειωθούν και άνοιξαν τρύπες σε γήπεδα γκολφ αυτό το καλοκαίρι ως μέρος μιας εντατικοποιημένης εκστρατείας κατά του τρόπου ζωής των υπερπλούσιων που εκπέμπουν ρύπους.
Ο ακτιβισμός για το κλίμα έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια καθώς ο πλανήτης θερμαίνεται σε επικίνδυνα επίπεδα, προκαλώντας πιο ακραία ζέστη, πλημμύρες, καταιγίδες και πυρκαγιές σε όλο τον κόσμο. Οι τακτικές έχουν γίνει πιο ριζοσπαστικές, με ορισμένους διαδηλωτές να κολλάνε στους δρόμους, να διακόπτουν αθλητικές εκδηλώσεις υψηλού προφίλ όπως το γκολφ και το τένις και ακόμη και να βανδαλίζουν διάσημα έργα τέχνης με μπογιά ή σούπα.
Τώρα, σύμφωνα με το Associated Press στρέφουν την προσοχή τους στους πλούσιους, αφού έχουν βάλει στο στόχαστρο μερικές από τις πιο κερδοφόρες εταιρείες του κόσμου, ομίλους πετρελαίου και φυσικού αερίου, τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες που συνεχίζουν να επενδύουν σε ορυκτά καύσιμα.
«Δεν κουνάμε το δάχτυλο στους ανθρώπους αλλά στον τρόπο ζωής τους, την αδικία που αντιπροσωπεύει», είπε η Κάρεν Κιλίν στο πρακτορείο, ακτιβίστρια του Extinction Rebellion που συμμετείχε σε διαδηλώσεις στην Ίμπιζα της Ισπανίας, ένα αγαπημένο καλοκαιρινό μέρος για τους πλούσιους. Είπε ότι η ομάδα διαμαρτύρεται για τις περιττές εκπομπές, όπως τα υπερπλούσια άτομα που πηγαίνουν να παραλάβουν μια πίτσα με βάρκα, αποκαλώντας τέτοιες πρακτικές θηριωδίες.
Μέλη της ομάδας ακτιβιστών για το κλίμα Futuro Vegetal – ή Vegetable Future – έβαψαν με σπρέι ένα σούπερ γιοτ 300 εκατομμυρίων δολαρίων που ανήκε στη κληρονόμο της Walmart, Νάνσι Ουόλτον Λόρι. Οι διαδηλωτές κρατούσαν μια ταμπέλα που έγραφε: «Εσύ καταναλώνεις, άλλοι υποφέρουν».
Στην Ελβετία, περίπου 100 ακτιβιστές διέκοψαν τη μεγαλύτερη έκθεση ιδιωτικών τζετ της Ευρώπης στη Γενεύη, όταν αλυσοδέθηκαν σε διαδρόμους αεροσκαφών και στην είσοδο της έκθεσης. Στη Γερμανία, η κλιματική ομάδα Letzte Generation (η τελευταία γενιά) έβαψε με σπρέι ένα ιδιωτικό τζετ στο θέρετρο Sylt, στη Βόρεια Θάλασσα. Στην Ισπανία, ακτιβιστές άνοιξαν τρύπες στα γήπεδα του γκολφ για να διαμαρτυρηθούν για τις ανάγκες του αθλήματος σε βαρύ νερό κατά τη διάρκεια των καυτών ξηρών περιόδων.
Στις ΗΠΑ, η Αμπιγκέιλ Ντίσνει, η ανιψιά του Ουόλτ Ντίσνει, συνελήφθη στο αεροδρόμιο East Hampton Town της Νέας Υόρκης τον Ιούλιο μαζί με άλλους 13 διαδηλωτές επειδή εμπόδισε τα αυτοκίνητα να εισέλθουν ή να βγουν από το πάρκινγκ. Ήταν η πρώτη από τις οκτώ δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στην αποκλειστική περιοχή Hamptons. Ακτιβιστές επέπεσαν επίσης ένα γήπεδο γκολφ, διέκοψαν ένα γκαλά μουσείου και διαδήλωσαν έξω από μερικές ιδιωτικές πολυτελείς κατοικίες.
Σύμφωνα με μια έκθεση του 2021 της μη κερδοσκοπικής Oxfam, εάν όλες οι εκπομπές υπερθέρμανσης του πλανήτη αποδίδονταν στους ανθρώπους που τις παράγουν, το πλουσιότερο 1% θα είναι υπεύθυνο για περίπου το 16% των εκπομπών μέχρι το 2030.
Ο Ρίτσαρντ Γουίλκ, οικονομικός ανθρωπολόγος στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα, είπε ότι τα πολυτελή ταξίδια είναι «ο πραγματικός ένοχος» για τις εκπομπές των υπερπλούσιων. Δημοσίευσε εκτιμήσεις για τις ετήσιες εκπομπές κορυφαίων δισεκατομμυριούχων το 2021 και διαπίστωσε ότι ένα σούπερ γιοτ – με μόνιμο πλήρωμα, ειλκοδρόμιο, υποβρύχια και πισίνες – εκπέμπει περίπου 7.020 τόνους διοξειδίου του άνθρακα το χρόνο, πάνω από 1.500 φορές υψηλότερο από ένα τυπικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Και τα ιδιωτικά αεροσκάφη μόνο στην Ευρώπη πέρυσι προκάλεσαν περισσότερους από 3 εκατομμύρια τόνους ρύπανσης άνθρακα, που ισοδυναμεί με τις μέσες ετήσιες εκπομπές CO2 άνω του μισού εκατομμυρίου κατοίκων της ΕΕ, σύμφωνα με τη Greenpeace.
Ωστόσο, ο κλιματικός επιστήμονας του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, Μάικλ Μαν, προειδοποίησε ότι η απομάκρυνση της προσοχής από τις εταιρείες ορυκτών καυσίμων – που ευθύνονται για τουλάχιστον το 70% όλων των εκπομπών – και προς τους πλούσιους θα μπορούσε να ωφελεί την βιομηχανία ορυκτών καυσίμων και τα μέσα που έχουν χρησιμοποιήσει για να αποσπάσουν την προσοχή από τη ρύθμιση, δίνοντας έμφαση στα μεμονωμένα αποτυπώματα άνθρακα σε σχέση με το πολύ μεγαλύτερο αποτύπωμα των εταιρειών αυτών.
Πολλοί θεωρούν ότι αυτού του είδους ο ακτιβισμός αποσπά την προσοχή από τους πραγματικούς ενόχους για την ρύπανση.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος