Σε προθήκες…

Η περιορισμένη παραγωγή του ελαιολάδου και της βρώσιμης ελιάς φέρνουν στο προσκήνιο τον κίνδυνο της … κλοπής! Ολη η αγορά – που έχει αρχίσει να … «στεγνώνει» από πρώτη ύλη – περιμένει με αγωνία τη νέα ελαιοκομική περίοδο. Οι τιμές παραγωγού θα ξεκινήσουν εφέτος από τα 9 ευρώ το κιλό και … έχει ο Θεός!

Απευθείας;

Αλλά υπάρχει όμως και ένας άλλος κίνδυνος. Να περιοριστούν οι ποσότητες που οι παραγωγοί θα πουλήσουν στους τυποποιητές ελαιολάδου, διότι με τόσο υψηλή τιμή, θα έχουν μεγαλύτερο κέρδος αυτοί, αν το πουλήσουν απευθείας στους καταναλωτές. Αλλά και οι καταναλωτές θα κερδίσουν, που θα μπορούν να το αγοράζουν 10 ή 11 ευρώ το κιλό, αντί 14, 15 ή 16 ευρώ το κιλό και «τράβα κορδόνι»!

Ρίσκο

Βέβαια αυτή η τακτική έχει ένα ρίσκο. Για τους καταναλωτές. Δεν μπορούν να είναι σίγουροι για την ποιότητα του προϊόντος. Αν δηλαδή ο 17κιλος τενεκές θα έχει πρόσμιξη με σπορέλαια της κακιάς ώρας. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η αγορά φέτος θα είναι δύσκολη για όλους, κυρίως όμως για τους καταναλωτές. Και ο κίνδυνος της υποκατάστασης του ελαιολάδου από σπορέλαια – που είναι φθηνότερα – είναι προφανής.

—-

Τουρκία

Οι καταστροφές στη Θεσσαλία ευνοούν την … Τουρκία! Μετά από τις 9 Σεπτεμβρίου οι εισαγωγές ντομάτας στην ελληνική αγορά  αυξήθηκαν εντυπωσιακά. Από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 28 Σεπτεμβρίου οι εισαγωγές ντομάτας ανήλθαν σε 6.817 τόνους έναντι 2.411 τόνων την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Και κερδισμένη ήταν η Τουρκία, δεδομένου ότι από την γειτονική χώρα εισήχθησαν 4.617 τόνοι έναντι 1.779 τόνων πέρυσι. Μέχρι τις 8 Σεπτεμβρίου είχαν εισαχθεί μόνο οι 1.018 τόνοι!

—-

Ένας

Στη διάρκεια του 2022 η συνολική αξία των εξαγωγών φαρμάκων ανήλθε στα 2,6 δισ. ευρώ. Αυτό όμως δεν είναι το εντυπωσιακό. Το πιο σπουδαίο είναι πως από τα 2,6 δισ. ευρώ τα 1,2 δισ. ευρώ σε αξία εξαγωγών τα πραγματοποίησε μία εταιρεία η πολυεθνική Boehringer Ingelheim ΑΕ. Και τούτο διότι – όπως είπε χθες ο εκπρόσωπος της στην εκδήλωση του ΙΟΒΕ και του ΣΦΕΕ – ο όμιλος αποφάσισε να αντικαταστήσει την παραγωγή των κλασικών του φαρμάκων με τα στρατηγικά του φάρμακα. Τρομερή επίδοση!

——-

Helleniq Energy

Πολλαπλά είναι τα μέτωπα του στρατηγικού της σχεδίου που έχει μπροστά της η Helleniq Energy.

Όπως η εισαγωγή πακέτου μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, οι επενδύσεις για το πρασίνισμα των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων αλλά και η απόφαση που θα πρέπει να λάβει – όταν έρθει η ώρα – για τις έρευνες φυσικού αερίου στις παραχωρήσεις.

Η πρώτη προτεραιότητα

Όπως μαθαίνω, όμως, η πρώτη υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα είναι το εγχείρημα της εισαγωγής μετοχών στο ΧΑ για την διεύρυνση του free float.

Και με τον τρόπο αυτό οι μέτοχοι, ΤΑΙΠΕΔ και Paneuropean Oil & Industrial Holdings, επιδιώκουν την ρεαλιστικότερη αποτύπωση στο ταμπλό της αξίας της εταιρείας.

Οκτώβριος

Δεν αποκλείεται, όπως μαθαίνω επίσης, η διάθεση του πακέτου μετοχών 12% να γίνει πολύ σύντομα.

Ίσως και τον Οκτώβριο. Αν όχι τον Νοέμβριο σίγουρα. Κι αυτό καθώς οι μέτοχοι δεν θέλουν να χάσουν το θετικό timing του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

—-

ΔΕΠΑ Υποδομών

Θα μείνω λίγο ακόμα στο χώρο της ενέργειας.

Και θα σας πάω στη ΔΕΠΑ Υποδομών την εταιρεία που απέκτησαν οι Ιταλοί της Italgas μέσα από τη διαγωνιστική διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως έγινε χθες γνωστό ολοκληρώθηκε η λειτουργική ενοποίηση των τριών θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών. Θυμίζω ότι αυτές ήταν οι Εταιρείες Διανομής Αερίου Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας (ΘΕΣΣ) και η ΔΕΔΑ (Δημόσια Εταιρεία Διανομής Αερίου).

ΔΕΔΑ

Οι Ιταλοί αποφάσισαν, ως νομική μορφή της συγχώνευσης, τη ΔΕΔΑ. Δηλαδή η εταιρεία που είναι αρμόδια για το δίκτυο διανομής αερίου της υπόλοιπης Ελλάδας να απορροφήσει τις ΕΔΑ Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Πλέον οι τρεις εταιρείες γίνονται μία μέσα από ενοποιήσεις συστημάτων και των υπολοίπων διοικητικών και τεχνικών διευθύνσεων.

Είναι το μοντέλο που ακολουθεί η Italgas τόσο στη χώρα της και όπου αλλού έχει επεκταθεί.

Ο κ. Λ. Μπακούρας

Όπως είναι λογικό το ενδιαφέρον σε τέτοιες εταιρικές διαδικασίες στρέφεται αφενός στην τύχη των εργαζομένων και αφετέρου στη διοίκηση.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, όπως μαθαίνω δεν θα υπάρξουν μεταβολές. Ή για να γινω πιο σαφής δεν θα υπάρξουν απολύσεις.

Σε επίπεδο διοίκηση εκεί ναι έχουμε. Ο μοναδικός Έλληνας που είχε μείνει στο τιμόνι σε μία εκ των τριών ΕΔΑ ο κ. Λεωνίδας Μπακούρας αποτελεί παρελθόν. Δεν θα είναι πια στη θέση του CEO της ΕΔΑ Αττικής.

Το τιμόνι λοιπόν το πιάνει και στις τρεις ΕΔΑ και συνολικά στη ΔΕΠΑ Υποδομών (την κατείχε τη θέση CEO) η κυρία Francesca Zanninotti.

Ένας λοιπόν θα είναι το αφεντικό. Σε ό,τι αφορά τον κ. Μπακούρα παραμένει σε θέση συμβούλου στο Δ.Σ., όπως μαθαίνω.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories