Οι ανοδικές τάσεις στους ναύλους των Capesizes οδήγησαν τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index (BDI) σε νέα υψηλά 15 μηνών. Χθες έκλεισε στις 2.105 μονάδες καθοδηγούμενος κυρίως από τους ναύλους των μεγαλύτερων πλοίων των capes. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος σε ένα capesize πλοίο έφτασε χθες τα 31.089 δολ και ο δείκτης Baltic Capesize Index τις 3.749 μονάδες.
Ο BDI είχε να βρεθεί πάλι στα επίπεδα αυτά από τα μέσα Ιουλίου του 2022. Κύρια αιτία της ανόδου οι ναύλοι των Capesize πλοίων που συνέχισαν να ενισχύονται πέραν των προσδοκιών, οδεύοντας προς την περίοδο αιχμής του τέταρτου τριμήνου, υποστηριζόμενες από σταθερά υψηλούς όγκους σιδηρομεταλλεύματος τόσο στον Ατλαντικό όσο και τον Ειρηνικό Ωκεανό, ενώ υπάρχει αισιοδοξία για τις προοπτικές της ζήτησης βραχυπρόθεσμα λόγω των χαμηλών αποθεμάτων την Κίνα.
Ναυτιλία: Οι πωλήσεις Capesizes πολλαπλασιάζονται
Επίσης ενισχυτικός παράγοντας της ζήτησης είναι και οι αυξημένες εισαγωγές άνθρακα από την Ευρώπη, λόγω του επερχόμενου χειμώνα, που υπερκέρασαν τις ασθενέστερες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αυστραλία, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Παράλληλα στα πλοία Panamax, σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης φορτίου στην αγορά του Ειρηνικού μετά την ολοκλήρωση των κινεζικών αργιών, που οδήγησε σε άνοδο των ναύλων στην περιοχή. Θετικά ήταν τα νεά και για τους πλοιοκτήτες πλοίων Geared που φέρουν γερανούς για την φόρτωση και εκφόρτωση του φορτίου καθώς καταγράφηκαν ισχυρότερες εξαγωγές από τον Κόλπο των ΗΠΑ και την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.
Η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων στον Ατλαντικό οδήγησε σε άνοδο των ναύλων σημειώνουν οι αναλυτές.
Latest News
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες