Ούριος άνεμος πνέει στη ναυλαγορά των bulk carriers, με τα Capesizes να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, ο κύριος δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου BDI σημείωσε άνοδο 5% και διαμορφώθηκε στις 1.694 μονάδες, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, η διαδρομή 5 T/C για Capesize είναι στα 17.274 δολ./ημέρα και η διαδρομή 5 T/C για Panamaxes είναι στα 15.164 δολ./ημέρα καθιστώντας όλα τα μεγέθη πλοίων κερδοφόρα για τους ιδιοκτήτες και τους επενδυτές. Όπως τονίζεται, οι κινεζικές εισαγωγές και εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, χάλυβα και άνθρακα κινούνται σε υψηλότερους λόγους σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

UNCTAD: Τα μακρινά ταξίδια του πετρελαίου και των σιτηρών

Στην αγορά των Handymax, η Ευρώπη συνέχισε ανοδικά με την βαλτική να ενισχύει την αγορά με περισσότερα φορτία λιπασμάτων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα 17.500-19.000 δολ./ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα 18.000 -19.500 δολ./ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα 13.500-15.000 δολ./ημέρα.

Διώρυγα του Παναμά: Τροποποιήσεις στις διελεύσεις πλοίων

Στο μεταξύ, σημαντική βελτίωση αναμένεται να καταγραφεί σε μία από τις πιο σημαντικές εμπορικές πύλες του πλανήτη, καθώς η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι από τον Οκτώβριο θα μειωθεί η επιβάρυνση για τη χρήση νερού που είχε επιβάλει για την εξοικονόμηση νερού κατά τη διάρκεια παρατεταμένης ξηρασίας.

Ειδικότερα, από την 1η Οκτωβρίου θα υπάρξουν τροποποιήσεις στο μεταβλητό στοιχείο του Fresh Water Surcharge (FWS), με στόχο τη βελτίωση της στάθμης των υδάτων των λιμνών που έχουν επηρεαστεί από την έλλειψη βροχόπτωσης.

Ετσι, με αυτή την προσαρμογή του FWS και με δεδομένη την τρέχουσα στάθμη της λίμνης Gatun, οόσοι επιθυμούν να διέλθουν της Διώρυγας του Παναμά θα λάβουν μείωση περίπου 50% στο μεταβλητό ποσοστό σε σύγκριση με την τρέχουσα φόρμουλα. Το FSW εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 125 ποδών που διέρχονται από τη διώρυγα.

Οι περιορισμοί

Η Αρχή που διαχειρίζεται την πλωτή δίοδο είχε επιβάλλει αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά τα πλοία που μπορούν να τη διασχίσουν, οδηγώντας σε καθυστερήσεις και αύξηση του κόστους, ειδικά για όσους επιλέγουν επαναδρομολογήσεις πλοίων σε άλλες διαδρομές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά