Θετικές προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια όπως και για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βλέπει ο οίκος αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα αντιμετωπίσουν περαιτέρω πιέσεις το επόμενο διάστημα.
Ξεκινώντας από τα δεξαμενόπλοια, σημειώνει ότι μπορεί οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και προϊόντων (ντίζελ κ.λπ.) προς την Ευρώπη να έχουν μειωθεί, όμως άλλοι προμηθευτές σπεύδουν να καλύψουν το κενό, όπως η Μέση Ανατολή, οι ΗΠΑ και η Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα άνοδο των τονομιλίων, μια άνοδος που στηρίζει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων. Οι ναύλοι στηρίζονται και από άλλα δεδομένα, όπως είναι το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που καλύπτει μόλις το 5% του συνολικού στόλου. Μπορεί οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών σε ναυπηγεία για δεξαμενόπλοια να έχουν αυξηθεί, όμως συνολικά παραμένουν χαμηλές τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ελαφρά αύξηση της δραστηριότητας διάλυσης των παλαιότερων πλοίων εξυπηρετεί τη συνολική ισορροπία της αγοράς. Επιπλέον, με δεδομένη την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, η αποδοτικότητα του στόλου θα μειωθεί (μικρότερες ταχύτητες) και αυτό σημαίνει άνοδο της ζήτησης για χωρητικότητα. Επιπλέον οι προσδοκίες για τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα για το 2023 και τον επόμενο χρόνο παραμένουν ισχυρές, με την προϋπόθεση ότι η ζήτηση πετρελαίου δεν επηρεάζεται σοβαρά από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και τον πληθωρισμό στις δυτικές οικονομίες, ενώ θετικά στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων συμβάλλει και η Κίνα που ανακτά τη θέση της ως κύριου παράγοντα ζήτησης πετρελαίου.
«Ξεφορτώνονται» τα δεξαμενόπλοια όταν… γεράσουν
Ανάπτυξη
Οι προοπτικές για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (Bulkers) είναι συνολικά θετικές για το μέλλον. Υστερα από ένα έτος πτώσης του τομέα των ακινήτων της Κίνας, η τελευταία κυβερνητική στρατηγική θέτει τα θεμέλια για μια πιο συνεπή και βιώσιμη πορεία ανάπτυξης και αυτό αποτελεί καλό σημάδι για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, αναφέρει η Vessels Value. Επίσης η Ινδία είναι μια χώρα σε περίοδο ταχείας ανάπτυξης με αναμενόμενη μέση αύξηση του ΑΕΠ κατά 6,5% ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026 και θα αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου.
Στα εμπορευματοκιβώτια, η τρέχουσα ανάλυσή της Vessels Value υποδεικνύει αύξηση της ζήτησης κατά περίπου 2,2% κατά μέσο όρο ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026, σε αντίθεση με την πτώση 2,2%, που «βλέπει» για φέτος, μετά το -5,2% το 2022. Σε συνδυασμό με τη χαλάρωση της συμφόρησης στα λιμάνια, οι ναύλοι έχουν μειωθεί απότομα και αναμένεται να «πιάσουν πάτο» στο 2ο εξάμηνο του 2024, πριν αυξηθούν κάπως στη συνέχεια. Η πραγματική αύξηση της προσφοράς πλοίων ήταν 2,3% το 2022, η οποία αναμένεται να αυξηθεί στο 5,6% το 2023.
Παραγγελίες
Εξετάζοντας το βιβλίο παραγγελιών, τα πλοία διπλού καυσίμου έχουν ξεπεράσει το 50% σε όρους TEU, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν προχωρήσει για τα καλά στην πράσινη μετάβαση.
Το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να είναι υψηλό και αντικατοπτρίζει το 31,4% του στόλου στις αρχές Ιουλίου. Ωστόσο, οι αναφορές δείχνουν ότι τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, οι οποίες μπορεί να μεταθέσουν το χρονοδιάγραμμα παράδοσης.
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες