Σε προ πανδημίας επίπεδα έχει εκτιναχθεί το κόστος ενοικίασης ενός νεότερου αεροσκάφους, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται να εξισορροπήσουν τη ζήτηση για ταξίδια με τις επίμονες ελλείψεις και τις καθυστερήσεις στην κατασκευή.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, περισσότερα από τα μισά εμπορικά αεροσκάφη στον κόσμο ανήκουν σε εταιρείες leasing, οι οποίες κατάφεραν να αυξήσουν σημαντικά τις τιμές τους για τα πιο περιζήτητα αεροσκάφη Airbus και Boeing που χρησιμοποιούνται για πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων.
Σύμφωνα με την ομάδα αεροπορικών δεδομένων Ishka Τα μηνιαία ποσά μίσθωσης για το Airbus A321neo έχουν αυξηθεί από τα χαμηλά των περίπου 340.000 δολαρίων στην κορύφωση της πανδημίας το 2020 σε έως και 420.000 δολάρια, οριακά υψηλότερα από ό,τι πριν η Covid-19 φέρει τη βιομηχανία σε αδιέξοδο.
Τέλος εποχής για τις φθηνές πτήσεις – Το πρόβλημα των αεροπορικών εταιρειών
Οι τιμές για το νεότερο αεροσκάφος της Boeing, το 737 Max 8, έχουν επίσης αυξηθεί πάνω από τα προ της πανδημίας επίπεδα σε περίπου 360.000-370.000 δολάρια το μήνα.
Αυξημένη ζήτηση
«Η εναέρια κυκλοφορία έχει αυξηθεί και οι κατασκευαστές απλά δεν μπορούν να προσφέρουν αρκετά γρήγορα», σχολιάζει στους FT ο Eddy Pieniazek, επικεφαλής ανάλυσης στην Ishka. «Ό,τι μπορεί να πετάξει στην αγορά αυτή τη στιγμή, πετάει».
Η ζήτηση αυξάνεται επίσης για τα πιο ακριβά αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται συνήθως για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, τα οποία δεν ανέκαμψαν τόσο γρήγορα βγαίνοντας από την πανδημία. Ο Pieniazek είπε ότι τα κόστη χρηματοδοτικής μίσθωσης θα μπορούσαν να αυξηθούν περαιτέρω, αλλά ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το τι θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά οι αεροπορικές εταιρείες σε μια εποχή που άλλα κόστη, κυρίως καύσιμα και εργασία, κινούνται επίσης ανοδικά.
Τόσο η Airbus όσο και η Boeing έχουν ανεκτέλεστες παραγγελίες ρεκόρ και τα αεροσκάφη ενός διαδρόμου τους έχουν εξαντληθεί σχεδόν μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Άλλα προβλήματα, όπως η ανάκληση περισσότερων από 1.000 κινητήρων αεριωθουμένων, έχουν επίσης αυξήσει τις πιέσεις στη βιομηχανία.
Οι κατασκευαστές καθυστερούν «περίπου έξι μήνες σε όλα», είπε ένα στέλεχος του κλάδου στους FT. Πολλές αεροπορικές εταιρείες επεκτείνουν τις μισθώσεις σε παλαιότερα αεροσκάφη, συχνά κατά τέσσερα έως έξι χρόνια, πρόσθεσε το στέλεχος, σημειώνοντας ότι «θα βλέπουμε παλαιότερα αεροσκάφη να πετούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».
Latest News
Τα διαμάντια είναι παντοτινά, αλλά οι νέοι προτιμούν τους τεχνητούς λίθους
Τι δείχνει η νέα τάση στην αγορά πολύτιμων λίθων
Saudi Aramco: Mείωση κερδών και διατήρηση του μερίσματος
Μείωση της τάξης του 14% τα καθαρά κέρδη το πρώτο τρίμηνο
«Διαλέξτε τη δική σας περιπέτεια» - Πώς το Κίεβο προσπαθεί να γεμίσει τις τάξεις του στρατού
Το Κίεβο ελπίζει να αναπληρώσει τις δυνάμεις του δίνοντας στους νεοσύλλεκτους την επιλογή του πού θα υπηρετήσουν
Φρένο στη ρωσική χρηματοδότηση ευρωπαίων πολιτικών βάζουν οι Βρυξέλλες
Τα τελευταία προσχέδια κυρώσεων έχουν στόχο να αποδυναμώσουν την πολεμική προσπάθεια του Πούτιν στην Ουκρανία και τις εκστρατείες παραπληροφόρησης της Μόσχας
Απογοήτευσαν τα αποτελέσματα της ΒΡ
Η πτώση στις τιμές του πετρελαίου και φυσικού αερίου έπληξαν την κερδοφορία
Uniper: Μειώση καθαρών κερδών κατά 11% το πρώτο τρίμηνο
Το αποτέλεσμα οφείλεται κυρίως στις χαμηλότερες τιμές χονδρικής που επηρέασαν τα περιθώρια κέρδους
Με την «ήσυχη πολυτέλεια» φλερτάρει η Tod's - Ο ρόλος του Αρνό
Το στοίχημα της L Catterton και η ολοκλήρωση του deal
Οι πλούσιοι εγκαταλείπουν τα ξενοδοχεία του Παρισιού για υπερμεγέθη Châteaux
Με τιμές ανταγωνιστικές με τα καλύτερα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας και χώρο για τη συνοδεία, τα ιστορικά αρχοντικά γύρω από το Παρίσι είναι οι πιο καυτές κρατήσεις αυτού του καλοκαιριού
Γαλλοκινεζικά επιχειρηματικά deals στο περιθώριο της επίσκεψης Σι στο Παρίσι
Τι προβλέπουν οι συμφωνίες και ποιους κλάδους αφορούν
Επέστρεψε στα κέρδη η UBS - Ανώτερα των προβλέψεων τα αποτελέσματα
Η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι κομβική για την ελβετική τράπεζα