Σε προ πανδημίας επίπεδα έχει εκτιναχθεί το κόστος ενοικίασης ενός νεότερου αεροσκάφους, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται να εξισορροπήσουν τη ζήτηση για ταξίδια με τις επίμονες ελλείψεις και τις καθυστερήσεις στην κατασκευή.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, περισσότερα από τα μισά εμπορικά αεροσκάφη στον κόσμο ανήκουν σε εταιρείες leasing, οι οποίες κατάφεραν να αυξήσουν σημαντικά τις τιμές τους για τα πιο περιζήτητα αεροσκάφη Airbus και Boeing που χρησιμοποιούνται για πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων.
Σύμφωνα με την ομάδα αεροπορικών δεδομένων Ishka Τα μηνιαία ποσά μίσθωσης για το Airbus A321neo έχουν αυξηθεί από τα χαμηλά των περίπου 340.000 δολαρίων στην κορύφωση της πανδημίας το 2020 σε έως και 420.000 δολάρια, οριακά υψηλότερα από ό,τι πριν η Covid-19 φέρει τη βιομηχανία σε αδιέξοδο.
Τέλος εποχής για τις φθηνές πτήσεις – Το πρόβλημα των αεροπορικών εταιρειών
Οι τιμές για το νεότερο αεροσκάφος της Boeing, το 737 Max 8, έχουν επίσης αυξηθεί πάνω από τα προ της πανδημίας επίπεδα σε περίπου 360.000-370.000 δολάρια το μήνα.
Αυξημένη ζήτηση
«Η εναέρια κυκλοφορία έχει αυξηθεί και οι κατασκευαστές απλά δεν μπορούν να προσφέρουν αρκετά γρήγορα», σχολιάζει στους FT ο Eddy Pieniazek, επικεφαλής ανάλυσης στην Ishka. «Ό,τι μπορεί να πετάξει στην αγορά αυτή τη στιγμή, πετάει».
Η ζήτηση αυξάνεται επίσης για τα πιο ακριβά αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται συνήθως για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, τα οποία δεν ανέκαμψαν τόσο γρήγορα βγαίνοντας από την πανδημία. Ο Pieniazek είπε ότι τα κόστη χρηματοδοτικής μίσθωσης θα μπορούσαν να αυξηθούν περαιτέρω, αλλά ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το τι θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά οι αεροπορικές εταιρείες σε μια εποχή που άλλα κόστη, κυρίως καύσιμα και εργασία, κινούνται επίσης ανοδικά.
Τόσο η Airbus όσο και η Boeing έχουν ανεκτέλεστες παραγγελίες ρεκόρ και τα αεροσκάφη ενός διαδρόμου τους έχουν εξαντληθεί σχεδόν μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Άλλα προβλήματα, όπως η ανάκληση περισσότερων από 1.000 κινητήρων αεριωθουμένων, έχουν επίσης αυξήσει τις πιέσεις στη βιομηχανία.
Οι κατασκευαστές καθυστερούν «περίπου έξι μήνες σε όλα», είπε ένα στέλεχος του κλάδου στους FT. Πολλές αεροπορικές εταιρείες επεκτείνουν τις μισθώσεις σε παλαιότερα αεροσκάφη, συχνά κατά τέσσερα έως έξι χρόνια, πρόσθεσε το στέλεχος, σημειώνοντας ότι «θα βλέπουμε παλαιότερα αεροσκάφη να πετούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία