
Η περαιτέρω μετοχοποίηση της Helleniq Energy και η είσοδος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών είναι μπροστά στην κούρσα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του μήνα ή το αργότερο μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να διατεθεί πακέτο μετοχών της Helleniq Energy στο Χρηματιστήριο Αθηνών με σκοπό να αυξηθεί το ποσοστό του free float της εισηγμένης. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα μέτοχοι του ενεργειακού ομίλου είναι η Paneuropean Oil & Industrial Holdings (όμιλος Λάτση) που κατέχει το 47,12% και το ΤΑΙΠΕΔ που έχει στη διάθεση του το 35,48% των μετοχών. Οι μετοχές σε διασπορά αντιστοιχούν στο περίπου 8%.
HELLENiQ ENERGY
Και οι δύο πλευρές έχουν αποφασίσει να το αυξήσουν προσκαλώντας μέσω του ΧΑ την είσοδο κυρίως θεσμικών επενδυτών. Οι κύριοι μέτοχοι έχουν καταλήξει στη διάθεση πακέτου που αντιστοιχεί στο 12% του συνόλου των μετοχών. Η αναλογία της πώλησης μετοχών ανάμεσα στους δύο επενδυτές είναι 6 προς 4.
Η πορεία του εγχειρήματος θα κρίνει και τη συνέχεια των κινήσεων των δύο μετόχων για την περαιτέρω είσοδο μετοχών στο ΧΑ. Οι πληροφορίες θέλουν, από το νέο έτος να διατίθεται και άλλο ένα ποσοστό της τάξης του 8%, εφόσον πάει καλά η πρώτη απόπειρα.
HELLENIQ ENERGY: Εντός στόχων η ανάπτυξη των ΑΠΕ
Η αύξηση του ποσοστού διάθεσης μετοχών αναμένεται να αποτυπώσει καλύτερα στο ταμπλό της αξίες της εισηγμένης και να δώσει επίσης και αξιόλογη ρευστότητα στην εταιρεία για το επενδυτικό της πρόγραμμα.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
Το μεγάλο στοίχημα, αν μη τι άλλο, του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων αυτήν την περίοδο είναι η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Και για την ακρίβεια πακέτο μετοχών που αντιστοιχεί στο 20% του μετοχικού κεφαλαίου του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία της προετοιμασίας μπαίνει στην τελική ευθεία. Το ενημερωτικό δελτίο για την εισαγωγή των μετοχών στο ΧΑ βρίσκεται στη φάση της σύνταξης και θα βασίζεται στα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου. Μέσα σε αυτό το διάστημα θα συμπεριληφθούν όλα τα έσοδα του ΔΑΑ από τις αφίξεις στην τουριστική περίοδο.
Πέραν αυτού ΤΑΙΠΕΔ και οι άλλοι μέτοχοι του ΔΑΑ αναμένουν να κατατεθεί στη Βουλή η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της εταιρικής διακυβέρνησης. Οι εκτιμήσεις θέλουν τη σύμβαση να φτάνει στη Βουλή εντός του Νοεμβρίου. Οπότε μετά ανοίγει ο δρόμος για το ΧΑ.
Οι εκτιμήσεις θέλουν πως τα έσοδα από τη διάθεση του 20% του ΤΑΙΠΕΔ θα ανέλθουν στα περίπου 800 με 850 εκατ. ευρώ.
Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου
Το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει να δουλεύει το φάκελο των περιουσιακών στοιχείων των λιμανιών που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου αναμένεται να βγει στον αέρα η πρόσκληση για τον διαγωνισμό πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου.
Πηγές δεν αποκλείουν ο διαγωνισμός να γίνεται σε μία φάση. Δηλαδή να μην απαιτηθεί προεπιλογή υποψηφίων. Κάτι βέβαια που δεν έχει ακόμα κλειδώσει και εξετάζεται προσεκτικά.
Στο master plan του ΟΛΛ προβλέπεται η τουριστική αξιοποίηση του λιμανιού με τον τετραπλασιασμό των χώρων για σκάφη αναψυχής αλλά και της βελτίωσης της υποδομής για κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους. Οι προοπτικές για αυξημένα έσοδα είναι θετικές με δεδομένο το ό,τι το Λιμάνι του Λαυρίου βρίσκεται κοντά στο «Ελ. Βενιζέλος», έρχεται η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου, ενώ η ίδια η πόλη του Λαυρίου έχει ένα ιδιαίτερο και μοναδικό ιστορικό και τουριστικό αφήγημα.
Τα λιμάνια της Καβάλας και Ηρακλείου
Εντός του επόμενου δεκαημέρου αναμένεται να κλείσουν και οι αποκρατικοποιήσεις των λιμανιών της Καβάλας και του Ηρακλείου της Κρήτης.
Για την Καβάλα ως γνωστόν έχει ανακηρυχθεί ως προτιμητέος επενδυτής για την υπο-παραχώρηση του εμπορικού λιμένος Φίλιππος Β’ η κοινοπραξία «InternationalPort Investments Kavala», η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Και για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου η κοινοπραξία των εταιρειών Grimaldi – Μινωϊκές Γραμμές.
Και για τις δύο τελευταίες μεταβιβάσεις αναμένεται να πέσουν οι τελικές υπογραφές.
ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟ ΒΗΜΑ


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό