Ευοίωνες κρίνονται οι προοπτικές για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καθώς η προσφορά χωρητικότητας μειώνεται, ενώ από την άλλη πλευρά η ζήτηση παραμένει σταθερή. Οι ναυλομεσιτικοί οίκοι στην Ελλάδα όπως η Intermodal και Xclusiv στα τελευταία reports αναφέρονται στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δίνουν ορισμένα στοιχεία που δείχνουν μια θετική προοπτική μέχρι το τέλος του χρόνου αλλά και το 2024.
Η αύξηση του στόλου θα είναι φέτος περίπου στο 3%, εκτιμά η Intermodal, καθώς «έπεσαν» μέχρι στιγμής στο νερό περισσότερα από 416 νεότευκτα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, συνολικής μεταφορικής 30,72 εκατομμυρίων, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου αύξηση κατά 2,59 εκατ.dwt, με αποτέλεσμα το σύνολο να ανέλθει σε 33,31 εκατ. dwt. Από την άλλη πλευρά έχει καταγραφεί μέχρι τώρα η διάλυση 86 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που αντιστοιχούν σε συνολική χωρητικότητα 5,62 εκατ.dwt. Να σημειωθεί ότι οι ετήσιοι ρυθμοί αύξησης του στόλου για τα έτη 2022, 2021 και 2020 ήταν 2,9%, 3,5% και 3,9% αντίστοιχα. Το 2022 παρουσίασε το χαμηλότερο ποσοστό νέων παραδόσεων από το 2018, τάση που ακολουθείται και το τρέχον έτος. Ωστόσο, η δραστηριότητα διάλυσης το 2022 ήταν η μικρότερη από το 2007, με μόλις 53 πλοία να παροπλίζονται.
Ναυτιλία: Γήρανση στα χύδην ξηρού φορτίου
Ανοδος
Ο ναυλομεσιτικός οίκοςXclusiv εστιάζει στη ζήτηση και καταγράφει μια ανοδική κίνηση των δεικτών των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το τελευταίο διάστημα, που αντικατοπτρίζουν την άνοδο των ναύλων. Ενδεικτικά ο δείκτης των πλοίωνpanamax, οBPI, την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023 έφτασε τις 1.874 μονάδες και ο μέσος ναύλος τα 16.868 δολάρια την ημέρα. Ο δείκτης Panamax έχει να δει αυτά τα επίπεδα από τις 27 Οκτωβρίου 2022, όταν βρισκόταν στις 1.900 μονάδες. Ο BPI σημείωσε αύξηση περίπου 30% τις τελευταίες 10 ημέρες, προκειμένου να φτάσει σχεδόν σε υψηλό 11 μηνών.
Περνώντας στους άλλους δείκτες, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο BDI, έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στο όριο των 1.820 μονάδων, σημειώνοντας άνοδο 10,77% και ο BCI έκλεισε στις 2.763 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 6,72%. Οπως αναφέρουν οι αναλυτές, καταγράφεται υψηλή ζήτηση για panamaxes, ενώ η προσφορά χωρητικότητας είναι αρκετά περιορισμένη. Οι όγκοι εμπορευμάτων που περιμένουν για μεταφορά βρίσκονται σε υγιή επίπεδα. Οι εξαγωγές σιτηρών από τις ΗΠΑ είναι αυξημένες λόγω της πολύ καλής συγκομιδής. Επίσης, οι εισαγωγές άνθρακα από τις ασιατικές χώρες είναι αυξημένες λόγω της χαμηλής τιμής του άνθρακα και της αναπλήρωσης των αποθεμάτων. Η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος είναι σταθερή, αλλά με θετικές προοπτικές, καθώς το Πεκίνο δήλωσε ότι θα επιταχύνει την έκδοση ομολόγων για να στοχεύσει στις χαλυβουργικές υποδομές και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Προβλέψεις
Για το 2024, το εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου θα έρθει αντιμέτωπο με την προσθήκη 495 νεότευκτων πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 34,8 εκατ. dwt, σημειώνει η Intermodal. Η εισροή αυτή θα αποτελείται από διάφορους τύπους πλοίων: 38 Capesize, 6 Post Panamax, 124 Kamsarmax/Panamax, 169 Ultramax/Supramax και 158 Handysize, στα οποία περιλαμβάνονται 18 πλοία κάτω των 20.000 dwt. Εξετάζοντας την εικόνα μέχρι το 2025, οι προοπτικές εμφανίζονται πιο ευνοϊκές από την άποψη των πλοιοκτητών. Το έτος αυτό αναμένεται να εισρεύσουν στην αγορά 27,62 εκατομμύρια dwt κατανεμημένα σε 369 πλοία. Ο αριθμός αυτός σηματοδοτεί τον χαμηλότερο αριθμό νέων πλοίων που εισέρχονται στην αγορά από το 2008. Κατά συνέπεια, η τάση αυτή στηρίζει τις προβλέψεις που υποδηλώνουν ότι η αύξηση του στόλου κατά τη διάρκεια του 2025 είναι πιθανό να συγκλίνει γύρω στο 1%, αντιπροσωπεύοντας την πιο μικρή αύξηση από το 2000. Οσον αφορά την τομεακή κατανομή για το 2025, τα πλοία Capesize προβλέπεται να αποτελούν μόνο το 9% των νέων προσθηκών στον στόλο. Ακολουθούν οι τομείς Kamsarmax, Handysize και Handysize, οι οποίοι αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 28%, 30% και 31% της νέας χωρητικότητας, αντίστοιχα.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων