Καθώς η περίοδος των εορταστικών αγορών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, οι έμποροι λιανικής ανεβάζουν την… ένταση σε μια νέα στρατηγική για να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του πελάτη: επενδύουν στη μουσική υπόκρουση.
Από συναρπαστικές μελωδίες έως κλασικές μελωδίες γιορτών και κάλαντα, το ηχητικό τοπίο στους χώρους λιανικής δεν είναι τυχαίο, αλλά πολλές φορές αποτέλεσμα επιμέλειας και προγραμματισμού με στόχο να επηρεάσει τη συμπεριφορά των πελατών και να δημιουργήσει μια φιλόξενη ατμόσφαιρα – ώστε να ψωνίσουν πιο ευχάριστα και -γιατί όχι;- περισσότερα προϊόντα.
TIME: Τα τραγούδια που ξεχώρισαν για το 2023
Σύμφωνα με την πλατφόρμα αδειοδότησης μουσικής, Audiosocket, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε την ψυχολογία πίσω από τις μουσικές επιλογές. Η σωστή μουσική υπόκρουση μπορεί να δημιουργήσει μια θετική ατμόσφαιρα και να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι αγοραστές αντιλαμβάνονται το περιβάλλον τους, επηρεάζοντας ενδεχομένως τις αποφάσεις αγοράς.
Όπως αναφέρει το Retailwire, το Jukeboxy , μια υπηρεσία ροής μουσικής προσαρμοσμένης σε επιχειρηματικά περιβάλλοντα, πιστεύει επίσης ότι «η μουσική μπορεί να αλλάξει τη διάθεσή μας και, σε αντάλλαγμα, να επηρεάσει τη συμπεριφορά μας στα ψώνια». Ειδικά η «ανεβαστική» μουσική, όπως οι εορταστικές μελωδίες που εμφανίζονται αυτή την εποχή του χρόνου, μπορεί να ενθαρρύνει τους αγοραστές να «περάσουν περισσότερο χρόνο σε ένα κατάστημα και να περιηγηθούν σε περισσότερα είδη».
Απλή μουσική ή στρατηγική;
Αλλά οι έμποροι λιανικής δεν θα πρέπει να παίζουν απλώς οποιαδήποτε μουσική υπόκρουση, κατά τη διάρκεια των διακοπών ή με άλλο τρόπο — είναι σημαντικό να ακολουθούν μια στρατηγική. Σύμφωνα με τον Magnus Rydén, αντιπρόεδρο Μουσικής στο Soundtrack Your Brand , «το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κάποιος που έχει αποστολή να δημιουργήσει έναν ήχο ταυτόσημο με το brand του, είναι να αποκτήσει μια σαφή εικόνα της ταυτότητας της μάρκας. Ποιες είναι οι βασικές της αξίες; Τι προσπαθεί να πει στην αγορά μέσω της διαφήμισης, των δημοσίων σχέσεων, του σχεδιασμού προϊόντων και του καταστήματός της;» Δημιουργώντας ένα ηχητικό τοπίο που συμπληρώνει τη συνολική ατμόσφαιρα, οι έμποροι λιανικής μπορούν να δημιουργήσουν μια αξέχαστη και συνεκτική εικόνα της μάρκας τους, ενθαρρύνοντας θετικές εμπειρίες πελατών.
Ακόμη και η μουσική των γιορτών μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της εικόνας μιας μάρκας. «Παίξτε μουσική των γιορτών που ταιριάζει με το κανονικό ρεπερτόριο… υπάρχει μια απίστευτη συλλογή που μπορούν να αξιοποιήσουν οι retailers για να δημιουργήσουν μια μοναδική και συναρπαστική εμπειρία διακοπών», είπε ο Rydén. «Η σημερινή προσφορά μουσικής έχει πάνω από εκατό εκατομμύρια τραγούδια, επομένως οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να μπορούν να βρουν μια επιλογή μουσικής διακοπών που να ταιριάζει με την επωνυμία και την εμπειρία των επισκεπτών τους. Βασικά μπορείς να βρεις μουσική για οποιαδήποτε περίσταση και σε οποιοδήποτε είδος».
Οι μεγάλοι παίκτες
Σύμφωνα με το CNN , οι μεγάλοι retailers εστιάζουν στο πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τη δύναμη της μουσικής των γιορτών. Οι κολοσσοί του κλάδου όπως η Walmart και η Target ενσωματώνουν στρατηγικά εποχιακές μελωδίες στα καταστήματά τους, συμβάλλοντας σε μια εορταστική ατμόσφαιρα, κάθε χρόνο. Τα κλασικά εορταστικά τραγούδια είναι ένα μήνυμα προς τους αγοραστές ότι «ήρθε η ώρα να πάρουν αυτά τα δώρα!» σύμφωνα με τον Matt Katz της SSA & Company.
Η Target δεν άρχισε πραγματικά να έχει συγκεκριμένη μουσική υπόκρουση στα καταστήματά της παρά μόνο ύστερα από μια δοκιμή το 2011, στην τοποθεσία της Minnetonka Ridgedale. Τότε ήταν που η εταιρεία αποφάσισε να αρχίσει να προσθέτει μουσική καθώς αναδιαμόρφωσε τα φυσικά της σημεία σε όλη την επικράτεια. Για την αλυσίδα retail, η μουσική υπόκρουση είναι ένα «διασκεδαστικό στοιχείο» για τους αγοραστές, γι’ αυτό και «χρησιμοποιεί playlist με μουσική που είναι αισιόδοξη, θετική και παιχνιδιάρικη».
Το επόμενο βήμα στην επιλογή μουσικής υπόκρουσης, ανεξάρτητα από την εποχή του χρόνου, είναι να «ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στους πελάτες τους», εξήγησε ο Rydén. «Ποια είναι τα δημογραφικά τους στοιχεία, ο τρόπος ζωής και τα κίνητρά τους; Τι είδους μουσική ακούνε; Και κυρίως, τι εμπειρία περιμένουν όταν μπαίνουν στον χώρο τους;».
Και για πελάτες και για εργαζομένους
Ωστόσο, οι επωνυμίες δεν χρειάζεται απαραίτητα να παίζουν τραγούδια που αρέσουν ειδικά στους πελάτες, επειδή είναι σχεδόν αδύνατο να γνωρίζουν αυτές τις πληροφορίες. Αντίθετα, ο Rydén δήλωσε ότι «όταν μιλάμε για μουσική που ταιριάζει στον πελάτη, εννοούμε μουσική που είναι σχετική με τους πελάτες — μουσική που καταλαβαίνουν και μπορούν να σχετίζονται σε γενικό επίπεδο. Αυτό θα τους κάνει να νιώσουν ότι τους μιλάτε και θα τους επιτρέψει να καταλάβουν τι προσπαθείτε να επικοινωνήσετε μέσω της μουσικής».
Αφού μια επωνυμία κατανοήσει καλύτερα το κοινό της, μπορεί να αρχίσει να ορίζει τη μουσική της ταυτότητα και να προσαρμόζει τη μουσική στην επιχείρησή της. Για παράδειγμα, εάν ένας retailer ήθελε οι πελάτες του να συμπεριφέρονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όπως να μένουν και να ψωνίζουν περισσότερο, μπορεί να παίζει μουσική με πιο αργούς ρυθμούς, επειδή «όταν οι άνθρωποι κάνουν πράγματα σε μουσική με γρήγορο ρυθμό, τείνουν να τα κάνουν πιο γρήγορα. ” συμπεριλαμβανομένου του περπάτημα στους διαδρόμους των καταστημάτων.
Ο Rydén σημείωσε επίσης ότι είναι σημαντικό για τους λιανοπωλητές να θυμούνται τους υπαλλήλους όταν επιλέγουν μουσική. «Ένας πελάτης μπορεί να επισκεφτεί ένα κατάστημα για 10-15 λεπτά, αλλά το προσωπικό είναι εκείνο που θα πρέπει να αφιερώσει ώρες και μέρες ακούγοντας την ίδια μουσική», εξήγησε. Η αναπαραγωγή εορταστικής μουσικής μπορεί να τονώσει το ηθικό των εργαζομένων όταν γίνεται σωστά, δημιουργώντας ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον που μεταφράζεται σε αυξημένη ικανοποίηση των πελατών.
Ωστόσο, εξαρτάται από τη μουσική που παίζει το κατάστημα — οι λίστες αναπαραγωγής είναι συχνά επαναλαμβανόμενες, γεγονός που ενοχλεί, αφού πρέπει να ακούν τα ίδια τραγούδια σε επανάληψη. Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρείται «το προσωπικό ευχαριστημένο προσθέτοντας αρκετά κομμάτια στις λίστες αναπαραγωγής», εξήγησε ο Rydén.
Σύμφωνα με τον γιατρό Πάτρικ Άλμπαν και τον συγγραφέα Ντιν Άλμπαν, εξάλλου, «Η ακρόαση μουσικής διεγείρει τον σχηματισμό ορισμένων χημικών ουσιών και απελευθερώνει το ‘μόριο κινήτρου’ του εγκεφάλου, την ντοπαμίνη. Τελικά, οι περισσότερες έρευνες για τη μουσική υπόκρουση καταδεικνύουν το συμπέρασμα ότι η μουσική αυξάνει τις δαπάνες των καταναλωτών βελτιώνοντας τη διάθεση και την στάση», αλλά κάποια μουσική μπορεί να είναι καλύτερη από άλλες, επομένως είναι σημαντικό να υπάρχει στρατηγική.
Latest News
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC