
Η Maersk ετοιμάζεται να ξαναρχίσει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφασή της , επικαλούμενη την ανάπτυξη της στρατιωτικής επιχείρησης υπό την ηγεσία των ΗΠΑ που έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει την ασφάλεια του εμπορίου στην περιοχή.
Ο ναυτιλιακός γίγαντας σταμάτησε να στέλνει πλοία μέσω του στενού Μπαμπ ελ-Μαντέμπ νωρίτερα τον Δεκέμβριο λόγω επιθέσεων εναντίον των πλοίων του.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν την Τρίτη ότι ξεκινούν μια πολυεθνική επιχείρηση για την προστασία του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα από του Υεμενίτες μαχητές που υποστηρίζονται από το Ιράν, οι οποίοι εκτοξεύουν drones και πυραύλους σε διεθνή πλοία από τον περασμένο μήνα, σε «απάντηση» στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα.
«Τρομοκρατούν« οι επιθέσεις των Χούθι – Στο 100% πάνω οι ναύλοι
«Από την Κυριακή, 24 Δεκεμβρίου 2023, λάβαμε επιβεβαίωση ότι η προηγουμένως ανακοινωθείσα πολυεθνική πρωτοβουλία ασφάλειας Operation Prosperity Guardian (OPG) έχει πλέον δημιουργηθεί και αναπτυχθεί για να επιτρέψει να ξαναρχίσει στο θαλάσσιο εμπόριο να διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα / τον Κόλπο του Άντεν και τη Διώρυγα του Σουέζ ως πύλης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης», δήλωσε ο Masersk σε δήλωση την Κυριακή.
«Με την πρωτοβουλία OPG σε λειτουργία, ετοιμαζόμαστε να επιτρέψουμε στα πλοία να ξαναρχίσουν τη διαμετακόμιση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας τόσο με κατεύθυνση ανατολικά όσο και δυτικά».
Η Maersk είπε ότι θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, είπε ότι θα μπορούσε και πάλι να καταφύγει στην εκτροπή της κυκλοφορίας των πλοίων ανάλογα με το πώς εξελίσσονται οι συνθήκες ασφαλείας.
Την Τρίτη, η Maersk είπε ότι επαναδρομολογούσε πλοία σε όλη την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας ότι θα επιβάλει προσαυξήσεις σε εμπορευματοκιβώτια για αποστολές από την Ασία για να καλύψει το επιπλέον κόστος που σχετίζεται με το μεγαλύτερο ταξίδι.
Αρκετές άλλες εταιρείες σταμάτησαν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα για λόγους ασφαλείας τις τελευταίες εβδομάδες, όπως και η πετρελαϊκή BP.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών