![Ναυτιλία: Οι προκλήσεις από το Σουέζ στον Παναμά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/souez.png)
Η έκρυθμη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Ερυθρά Θάλασσα με τις επιθέσεις των Χούθι, προκαλούν έντονη ανησυχία στους παγκόσμιους μεταφορείς ζωτικών αγαθών, ωστόσο δεν είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μεγάλοι carriers καθώς ξεκινά το 2024.
Όπως γράφει το Reuters, κολοσσοί όπως η Maersk υπογραμμίζουν ότι η βιομηχανία, η οποία διαχειρίζεται το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αντιμετωπίζει την πιθανότητα σημαντικών διαταραχών, από συνεχείς πολέμους έως ξηρασίες που επηρεάζουν βασικές διαδρομές, όπως είναι η Διώρυγα του Παναμά. Και όλα αυτά μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα να προκληθεί αναταραχή στα σύνθετα προγράμματα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των δεξαμενόπλοιων και άλλων φορτηγών εμπορευμάτων.
«Βαρύ» το κόστος της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα – Πόσο πλήττεται η τσέπη των καταναλωτών
Κατά συνέπεια, αυτό θα αυξήσει τις καθυστερήσεις αλλά και το κόστος για τους λιανοπωλητές όπως η Walmart, η IKEA και η Amazon.
«Αυτό είναι φαινομενικά το νέο φυσιολογικό – αυτά τα κύματα χάους που φαίνονται να ανεβαίνουν και να πέφτουν. Προτού προλάβουμε να επιστρέψουμε σε κάποιο επίπεδο κανονικότητας, συμβαίνει ένα άλλο γεγονός που εκμηδενίζει τα πράγματα», σχολίασε ο Jay Foreman, διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής Basic Fun, που στέλνει παιχνίδια από εργοστάσια στην Κίνα στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι νέοι κίνδυνοι
Οι κίνδυνοι του 2024 που προστέθηκαν περιλαμβάνουν την πιθανή επέκταση των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα στον Περσικό Κόλπο, που θα μπορούσε να επηρεάσει τις αποστολές πετρελαίου, να προκαλέσει περαιτέρω επιδείνωση των σχέσεων Κίνας-Ταϊβάν και να πλήξει σημαντικούς εμπορικούς δρόμους, δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην εταιρεία παροχής δεδομένων εμπορευμάτων Xeneta. Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία συνεχίζει να επηρεάζει το εμπόριο σιτηρών από τότε που εισέβαλε στη γείτονά της το 2022.
Η Maersk την Παρασκευή ενώθηκε με άλλους μεγάλους αερομεταφορείς ωκεανών στην αλλαγή δρομολόγησης πλοίων μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα για να αποφύγει επιθέσεις με πυραύλους και drone σε μια περιοχή που οδηγεί στη ζωτικής σημασίας συντόμευση της Διώρυγας του Σουέζ μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Αυτή η διαδρομή διαχειρίζεται περισσότερο από το 10% των συνολικών θαλάσσιων αποστολών και σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Ενώ δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν προμήθειες πετρελαίου και καυσίμων για την Ευρώπη συνεχίζουν να διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, τα περισσότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επαναδρομολογούν εμπορεύματα γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής καθώς οι Χούθι της Υεμένης επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα σε ένδειξη υποστήριξης προς την παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Χαμάς που πολεμά το Ισραήλ στη Γάζα .
Το μεγάλο κόστος
Το κόστος των καυσίμων των πλοιοκτητών είναι έως και 2 εκατομμύρια δολάρια ανά ταξίδι μετ’ επιστροφής για εκτροπές στη Διώρυγα του Σουέζ και η τιμή spot Ασίας-Ευρώπης έχει υπερδιπλασιαστεί από τον μέσο όρο του 2023 στα 3.500 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών. Το αυξημένο κόστος θα μπορούσε να μεταφραστεί σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές, αν και η Goldman Sachs δήλωσε την Παρασκευή ότι το σοκ του πληθωρισμού δεν πρέπει να είναι τόσο κακό όσο το πανδημικό χάος 2020-22.
«Το πρώτο τρίμηνο θα είναι λίγο τρελό για όλους» όσον αφορά το κόστος, δήλωσε ο Alan Baer, διευθύνων σύμβουλος της OL USA, η οποία διαχειρίζεται τις αποστολές εμπορευμάτων για πελάτες της.
Ο Παναμάς
Οι διελεύσεις μέσω της Διώρυγας του Παναμά, μια εναλλακτική λύση για τη Διώρυγα του Σουέζ, έχουν μειωθεί κατά 33% λόγω της χαμηλότερης στάθμης του νερού. Τέτοιοι περιορισμοί βοήθησαν να αυξηθεί το κόστος μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου για προϊόντα όπως το σιτάρι, η σόγια, το σιδηρομετάλλευμα, ο άνθρακας και τα λιπάσματα στα τέλη του 2023.
Παράλληλα, όλο και πιο συχνά οι καιρικές συνθήκες έχουν πιο άμεση επίδραση από τις πολιτικές εντάσεις. Η Βραζιλία υπέστη διπλό πλήγμα από μια ιστορική ξηρασία στον Αμαζόνιο και τις υπερβολικές βροχοπτώσεις στα βόρεια της χώρας που συνέβαλαν σε μια μεγαλύτερη από το συνηθισμένο ουρά πλοίων στο λιμάνι της Paranagua στα τέλη του 2023, λίγους μήνες πριν από την κορύφωση της σεζόν σόγιας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Ελλάδα άνοιξε την παρέλαση στο Σηκουάνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/240726-EOE_PARIS-600x401.jpg)
Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Ελλάδα άνοιξε την παρέλαση στο Σηκουάνα
Το πρώτο πλοιάριο ήταν αυτό της ελληνικής ομάδας με σημαιοφόρους τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Στη δεξίωση Μακρόν για τους ξένους ηγέτες ο Κυριάκος Μητσοτάκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/yZrthPlw-600x400.jpeg)
Στη δεξίωση Μακρόν για τους ξένους ηγέτες ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Ο Έλληνας πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, έτυχε θερμής υποδοχής από τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Οι ελληνικές συμμετοχές της 1ης ημέρας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/greece-600x400.jpg)
Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Οι ελληνικές συμμετοχές της 1ης ημέρας
Αναλυτικά το πρόγραμμα των Ελλήνων αθλητών και αθλητριών την 1η ημέρα των Ολυμπιακών Αγώνων
![Κίνα – ΗΠΑ: Συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών στο Λάος – Τα επίμαχα θέματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-64-600x449.jpeg)
Συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών Κίνας και ΗΠΑ στο Λάος - Τα επίμαχα θέματα
Οι ΥΠΕΞ από την Κίνα και τις ΗΠΑ θα συζητήσουν μια σειρά από επίμαχα θέματα
![Πολύ υψηλός κίνδυνος φωτιάς το Σάββατο σε μεγάλο μέρος της νησιωτικής Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/02_06_2018-1-600x400.jpg)
Πολύ υψηλός κίνδυνος φωτιάς το Σάββατο σε μεγάλο μέρος της νησιωτικής Ελλάδας
Σε εφαρμογή το δεύτερο στάδιο επιχειρησιακής ετοιμότητας της Πυροσβεστικής για τον πολύ υψηλό κίνδυνο πρόκλησης πυρκαγιάς – Η έκκληση των Αρχών στους πολίτες
![Κάμαλα Χάρις: Μπαράκ και Μισέλ Ομπάμα στηρίζουν την υποψηφιότητά της για την προεδρία των ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-26T090201Z_1658515592_RC2X29AOYWLT_RTRMADP_5_USA-ELECTION-600x338.jpg)
Στηρίζουν την Κάμαλα Χάρις οι Ομπάμα
Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στο πλευρό της Κάμαλα Χάρις μέσω ενός βίντεο που ανήρτησε στον λογαριασμό του στο Χ
![Γαλλία: Παρέλυσε το σιδηροδρομικό δίκτυο – Σαμποτάζ «βλέπουν» οι αρχές, ανήμερα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-26T080726Z_860042345_UP1EK7Q0MKC9K_RTRMADP_5_OLYMPICS-2024-RAILWAYS-VANDALISM-600x400.jpg)
«Παρέλυσαν» τα γαλλικά τρένα - Σαμποτάζ «βλέπουν» οι αρχές ανήμερα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων
Ακυρώνονται δρομολόγια τρένων στη Γαλλία λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων – Προβλήματα και για τα ταξίδια από το Λονδίνο
![Ξεχάστε ότι ξέρατε: Γιατί το κλασσικό ωράριο 9-5 δεν θα υφίσταται σε λίγα χρόνια;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/clock-gacc96a29a_1920-600x400.jpg)
Ξεχάστε ότι ξέρατε: Γιατί το κλασσικό ωράριο 9-5 δεν θα υφίσταται σε λίγα χρόνια;
Εκτός από το ωράριο, η εξαφάνιση των κεντρικών γραφείων εργασίας έρχεται και συμβαίνει πιο γρήγορα απ’ ό,τι νομίζουμε.
![Μετρό: Αποκαταστάθηκε η βλάβη στη γραμμή 3](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/metro8-6-600x342.jpg)
Αποκαταστάθηκε η βλάβη στη γραμμή 3 του μετρό
Δεν πραγματοποιούνταν δρομολόγια προς αεροδρόμιο - Τι συνέβη στο Μετρό
![Κάμαλα Χάρις: Προέρχεται από τη Γενιάς Χ και «μαγεύει» τη Γενιά Ζ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kamala-harris-arthrou-600x337.jpg)
Όταν η Γενιά Χ μαγνητίζει τη Γενιά Ζ - Η υποψηφιότητα της Κάμαλα Χάρις
Η Χάρις είναι μια γυναίκα της Γενιάς Χ που οικοδομεί ταχύτατα μια βάση υποστηρικτών από τη Γενιά Ζ μέσω των σόσιαλ μίντια