Το να πίνεις νωχελικά κοκτέιλ σε ουρανοξύστη του Ντουμπάι μπορεί να φαίνεται αρκετά παρακμιακό, αλλά ένας Γροιλανδός επιχειρηματίας θέλει να προσθέσει στο ποτήρι πάγο από αρχαίο παγετώνα των φιόρδ, για την απόλυτη ντεκαντάνς συγκίνηση.
Το Arctic Ice συλλέγει πάγο από τα φιόρδ της Γροιλανδίας και στη συνέχεια τον στέλνει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να τον πουλήσει σε αποκλειστικά μπαρ. Η χρήση παγετώνων σε ποτά είναι μια κοινή πρακτική στη Γροιλανδία και, με την πάροδο των ετών, αρκετοί επιχειρηματίες προσπάθησαν ανεπιτυχώς να τον εξάγουν. Ο συνιδρυτής της startup Μαλίκ Β. Ράσμουσεν είπε στον Guardian ότι ο πάγος, ο οποίος έχει συμπιεστεί επί χιλιετίες, δεν έχει ούτε μια φυσαλίδα και λιώνει πιο αργά από τον κανονικό πάγο. Είναι επίσης πιο καθαρός από το παγωμένο μεταλλικό νερό που χρησιμοποιείται συνήθως στα παγάκια του Ντουμπάι.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας: «Ο πάγος της Αρκτικής προέρχεται απευθείας από τους φυσικούς παγετώνες της Αρκτικής που βρίσκονται σε παγωμένη κατάσταση για περισσότερα από 100.000 χρόνια. Αυτά τα μέρη των στρώσεων πάγου δεν έχουν έρθει σε επαφή με κανένα έδαφος ούτε έχουν μολυνθεί από ρύπους που παράγονται από ανθρώπινες δραστηριότητες. Αυτό κάνει το Arctic Ice το πιο καθαρό H20 στη Γη».
Αντιδράσεις
Η startup ξεκίνησε το 2022, αλλά μόλις πρόσφατα απέστειλε τους πρώτους 20 μετρικούς τόνους πάγου. Έχει δεχθεί ένα κύμα κριτικής που έχει αιφνιδιάσει τους ιδρυτές. Οι σχολιαστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν ήταν κολακευτικοί, κάνοντας σχόλια όπως: «Δεν θα έπρεπε να ανησυχείτε για τις επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη αντί να πουλάτε το νερό των παγετώνων;» ή «Τι είναι αυτή η δυστοπία;». Άλλες αντιδράσεις και προσωπικά μηνύματα έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων σχολίων που, σύμφωνα με τον Ράσμουσεν, «έφτασαν στα όρια των απειλών για θάνατο».
Η εταιρεία υποστηρίζει, ωστόσο, ότι ο πάγος της είναι φιλικός προς το περιβάλλον και έχει κοινωνική αξία. Τα φιόρδ γύρω από τη Γροιλανδία είναι συνήθως γεμάτα από παγόβουνα που έχουν σπάσει παγετώνες που συνδέονται με το στρώμα πάγου της Γροιλανδίας. Η Arctic Ice έχει ένα εξειδικευμένο σκάφος με γερανό και το μεταφέρει στο Nuup Kangerlua, το φιόρδ γύρω από την πρωτεύουσα της Γροιλανδίας, Nuuk, για να ψάξουν για έναν συγκεκριμένο τύπο πάγου που δεν έχει έρθει σε επαφή ούτε με τον πυθμένα ούτε με την κορυφή του παγετώνα. . Αυτός ο πάγος είναι πιο καθαρός και δύσκολο να εντοπιστεί στο νερό, καθώς είναι εντελώς διαφανής και γνωστός τοπικά ως “μαύρος πάγος” για αυτόν τον λόγο.
Μόλις βρουν ένα κατάλληλο κομμάτι, το μαζεύουν με το γερανό και το τοποθετούν σε ένα μπλε πλαστικό κλουβί μέχρι να γεμίσει το σκάφος και μετά φέρνουν τον πάγο πίσω στο Nuuk όπου γεμίζουν ένα ψυγείο μεταφοράς με τα κιβώτια. Αυτό το κοντέινερ μεταφέρεται στη Δανία από την ισλανδική ναυτιλιακή εταιρεία Eimskip. Στη Δανία, σύμφωνα με την Arctic Ice, φορτώνεται σε άλλο πλοίο που το μεταφέρει στο Ντουμπάι. Στο Ντουμπάι, ο πάγος πωλείται από τον τοπικό διανομέα της Natural Ice, ο οποίος ήδη πουλά άλλα είδη πάγου στο Ντουμπάι.
Ένα μακρύ ταξίδι
Το πρώτο στάδιο της αποστολής, από τη Γροιλανδία στη Δανία, είναι, υποστηρίζει ο Arctic Ice, χαμηλής έντασης άνθρακα, καθώς τα περισσότερα εμπορευματοκιβώτια ψυγείων που φεύγουν από τη Γροιλανδία θα ήταν άδεια, επειδή η χώρα εισάγει περισσότερα κατεψυγμένα προϊόντα από όσα εξάγει.
Τώρα έχει δεσμευτεί να γίνει πλήρως ουδέτερη ως προς τον άνθρακα και μόλις δημιουργηθεί η αλυσίδα εφοδιασμού και υπολογιστεί το αποτύπωμα άνθρακα του Arctic Ice, θα υπολογιστούν και θα αντισταθμιστούν όλες οι υπερβολικές εκπομπές, είτε μέσω δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα είτε μέσω αναδυόμενων τεχνολογιών που απορροφούν CO2 έξω από τον αέρα.
Ο Ράσμουσεν διατείνεται ότι το να βοηθήσει τη Γροιλανδία στην πράσινη μετάβασή της είναι φυσική του κλίση και θεωρεί ότι απλά δεν έχει γίνει κατανοητό το μήνυμα του.
Ο πρωταρχικός στόχος του Ράσμουσεν, ωστόσο, είναι να δημιουργήσει νέες ροές εσόδων για τη Γροιλανδία, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό οικονομικά από τη Δανία, της οποίας η ετήσια επιχορήγηση αντιπροσωπεύει το 55% του προϋπολογισμού της Γροιλανδίας. Για να αποκτήσουμε περισσότερη ανεξαρτησία, πολιτικά και οικονομικά, η οικονομική ανάπτυξη είναι ζωτικής σημασίας.
«Στη Γροιλανδία, βγάζουμε όλα τα χρήματά μας από τα ψάρια και τον τουρισμό», είπε ο Ράσμουσεν. «Εδώ και πολύ καιρό ήθελα να βρω κάτι άλλο από το οποίο μπορούμε να επωφεληθούμε».
Latest News
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο