Τους άξονες δράσεις για το 2024 ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με έμφαση στην σταθερή απασχόληση των ναυτικών με αξιοπρεπείς όρους εργασίας και αμοιβής σε ένα ποιοτικό, ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον.
Η Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η Δημόσια Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση, η καθημερινή διευκόλυνση και ταχεία εξυπηρέτηση στις διάφορες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, η Κοινωνική Καταξίωση του Ναυτικού Επαγγέλματος και τέλος, Αξιοπρεπή Απομαχία, είναι οι βασικές αρχές της ΠΝΟ και οι άξονες στους οποίους θα επικεντρωθεί και θα επιδιώξει την υλοποίηση τους, για το 2024.
Επίσης η ΠΝΟ ξεκαθαρίζει, όπως και σχεδόν όλα τα σωματεία μέλη της ότι θα αποτελεί ιδιαίτερο πειθαρχικό παράπτωμα για τα σωματεία της δύναμης της Ομοσπονδίας που μεμονωμένα θα συνδιαλέγονται και θα συμφωνούν με το νέο Σύνδεσμο Ταχυπλόων & Κρουαζιεροπλοίων, και δήλωσε «ξεκάθαρα και ρητά ότι δεν πρόκειται να τον νομιμοποιήσουν. Την ανωτέρω πρόταση υπερψήφισαν οι Αντιπρόσωποι των Σωματείων Π.Ε.Π.Ε.Ν., Π.Ε.Μ.Ε.Ν., Π.Ε.Μ.Μ.Ε.Κ.Ε.Ν., Π.Ε.Α.Θ.Ε.Ν., Π.Σ.Ο.Α.Ε.Ν., Π.Ε.Φ.Ε.Ν., Π.ΕΝ.Η.Η.Ε.Ν., ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Π.Ε.Ε.ΜΑΓ.Ε.Ν., Π.Ε.Π.Τ.Ε.Ν. και Π.ΕΝ. M/S»
Θλιβερή παρένθεση στο Γενικό Συμβούλιο, τονίζει η ΠΝΟ, ήταν «η βροντερή απουσία των Αντιπροσώπων της Π.Ε.Ν.Ε.Ν. και του κατά τα άλλα λαλίστου Προέδρου της, κ. Νταλακογεώργου, οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο απέφυγαν όχι μόνο να τοποθετηθούν απέναντι στο οξυμένα προβλήματα των Ναυτεργατών, αλλά και να δεσμευτούν στις παραπάνω κατευθύνσεις για την επίλυση τους».
ΠΝΟ: Καταγγελίες εις βάρος του Συνδέσμου Ταχυπλόων και Κρουαζιεροπλοίων και του υπουργού Ναυτιλίας
Οι βασικοί στόχοι
Οι βασικοί στόχοι της ΠΝΟ για το 2024 είναι:
– Άμεση κατάργηση των αντεργατικών διατάξεων του Ν. 4150 /2013 με τις οποίες μειώνονται οι οργανικές συνθέσεις κατά τη χρονική περίοδο από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου, σε όλες τις κατηγορίες και κλάδους του προσωπικού.
– Ταυτόχρονα και παράλληλα με την άνω κατάργηση θα πρέπει να γίνει και τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος 177 / 74 ούτως ώστε, με αντικειμενικά κριτήρια, να επανακαθοριστεί ο αριθμός κάθε ειδικότητας ξεχωριστά και μάλιστα με διαφορετικά κριτήρια, για κάθε μία ειδικότητα (ολική χωρητικότητα, ιπποδύναμη, αριθμός κλινών επιβατών κλπ)
– Επανεξέταση του καθεστώτος των Ταχύπλοων (ΠΔ 381/2001) με ρητή πρόβλεψη και καθιέρωση των διπλών πληρωμάτων, ώστε να τηρούνται πιστά τα όρια και οι ώρες απασχόλησης, τόσο σε ημερήσια όσο και σε εβδομαδιαία βάση, ενώ ταυτόγχρονα τονίστηκε ότι πρέπει να θεσμοθετηθεί ότι η διάρκεια ναυτολόγησης να μην είναι μικρότερη των επτά (7) μηνών.
– Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες Ναυτεργάτες και καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, ώστε να ανταποκριθεί επιτέλους το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο, για τον οποίο ιδρύθηκε και για τον οποίο πρέπει να λειτουργεί. Καλύπτοντας μάλιστα, όλα, τα προβλήματα που συνδέονται με την πρόσληψη, την ναυτολόγηση, την απασχόληση και την απόλυση των Ναυτικών μας.
– Διατήρηση και Αναβάθμιση του Δημόσιου Χαρακτήρα και της Δωρεάν Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης με άμεση και πρώτη κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικού και λοιπού αναγκαίου προσωπικού ώστε να ελαχιστοποιηθούν και να εκλείψουν τα σχετικά προβλήματα και να αποφεύγεται η προσφυγή στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Τίτλοι σπουδών
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και διατυπώθηκε η ομόθυμη αντίδραση της Ομοσπονδίας μας, δηλαδή ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε καμία υποβάθμιση των τίτλων σπουδών των Α.Ε.Ν. και συγκεκριμένα δεν πρόκειται να δεχθούμε την υποβάθμιση των τίτλων των αποφοίτων που εισέρχονται με Πανελλήνιες εξετάσεις στο επίπεδο πέντε του εθνικού πλαισίου προσόντων. Πάγια και αδιαπραγμάτευτη θέση της Ομοσπονδίας μας είναι οι απόφοιτοι των Α.Ε.Ν. να εντάσσονται στο επίπεδο έξι του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
– Κατάργηση της άδικης φορολόγησης των συναδέλφων μας, όλων των ειδικοτήτων, λόγω της ιδιομορφίας και των ιδιαίτερα σκληρών και ανθυγιεινών συνθηκών του επαγγέλματος και της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην Εθνική Οικονομία όπως όλα τα άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη, που σέβονται τους Ναυτικούς τους.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση