Η ισχύς εν τη ενώσει ήταν το μήνυμα που έστειλε μιλώντας στη ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που πραγματοποιήθηκε χθες η πρόεδρος της, Μελίνα Τραυλού.
Η συνέλευση προηγήθηκε της ανοικτής εκδήλωσης προς τιμήν του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Arsenio Dominguez, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη.
Το 2023 ήταν ακόμα μία χρονιά συνεχιζόμενων, ισχυρών προκλήσεων, απαιτήθηκε από όλους μας εγρήγορση, σύνεση, αποφασιστικότητα και πίστη στην πορεία μας. Βιώνουμε μία νέα πραγματικότητα. Μια εποχή καθολικής μετάβασης, όπου τα πάντα μεταβάλλονται, ανέφερε αρχικά η πρόεδρος της ΕΕΕ και τόνισε ότι «προχωράμε τιμώντας την ιστορία μας και φωτίζοντας το κύρος του ελληνικού εφοπλισμού, με πάντοτε από τεκμηριωμένες και σαφείς θέσεις, προς πολλαπλούς αποδέκτες».
Arsenio Dominguez (IMO): Η Ελλάδα βάζει τη σφραγίδα της στη διεθνή ναυτιλιακή ατζέντα
Με σημαία την πρωτιά μας, χαράξαμε μία πολυεπίπεδη, μεθοδική, ευέλικτη, ενωτική και εν τέλει επιδραστική πολιτική, είπε η κα Τραυλού και εστίασε σε δυο σημαντικές προτεραιότητες της ΕΕΕ τις οποίες προωθεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας:
– την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου καθώς έχει ξεκινήσει η διαδικασία ψηφιοποίησής του
-τον φάκελο «ναυτική εκπαίδευση». Ήδη ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για το θέμα της αναβάθμισης της εκπαίδευσης, με βάση τη μελέτη του Ιδρύματος Ευγενίδου, στην διαμόρφωση της οποίας η Ένωση έχει συμμετάσχει ενεργά. Η ναυτική εκπαίδευση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Για την πρόεδρο της ΕΕΕ σημαντική είναι όμως, η παρέμβαση της ΕΕΕ και στην εμπέδωση του στρατηγικού ρόλου της ναυτιλίας στη διεθνή οικονομία.
Οι ευρωπαϊκοί και οι διεθνείς θεσμοί δείχνουν να κατανοούν και να αναγνωρίζουν τη στρατηγική σημασία της ναυτιλίας ολοένα και περισσότερο, είπε η κα. Τραυλού και συμπλήρωσε υπογραμμίζοντας ότι ως Έλληνες ελέγχοντας ποσοστό άνω του 60% της Ευρωπαϊκής χωρητικότητας, είμαστε και λειτουργούμε ως η «υπεροπλία της Ευρώπης».
Κομβικό ρόλο στο διεθνές πεδίο δράσης διαδραματίζει και η σταθερή εκπροσώπηση μας στους διεθνείς οργανισμούς της ναυτιλίας, από Έλληνες πλοιοκτήτες, μέλη της κοινότητάς μας.
Ευχαρίστησε μάλιστα τους συναδέλφους της που προσφέρουν εθελοντικά τον χρόνο τους και την τεχνογνωσία τους, εκπροσωπώντας μας στους Διεθνείς Οργανισμούς και αναφέρθηκε ονομαστικά στον Δημήτρη Φαφαλιό ως Πρόεδρο της Intercargo, την Ιωάννα Προκοπίου ως Αντιπρόεδρο της BIMCO, την Μαρίλη Φραγκίστα ως Πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Μάλτας, τον Νικόλα Βενιάμη ως Μέλος του Board of Directors της ECSA, τον Βασίλη Παπαγιαννόπουλο ως Μέλος του Executive Committee της BIMCO και τον Γιάννη Λύρα ως Μέλος του Board of Directors του ICS.
Για το σύστημα εμπορίας ρύπων
Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά της στο επίκαιρο θέμα της εφαρμογής του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων (EU ETS). ¨όπως τόνισε στόχος μας είναι να μειώσουμε τις αρνητικές συνέπειες στον κλάδο μας, αλλά η ελληνική πλευρά επιμένει στην ουσία ότι «η εφαρμογή του EU ETS στη ναυτιλία παραμένει ένα περιφερειακό μέτρο με εισπρακτικούς στόχους. Είμαστε, λοιπόν, σταθεροί στη θέση μας για την ανάγκη λήψης μέτρων από τον διεθνή νομοθέτη μας, τον IMO».
Τόνισε ότι ως Ένωση, «τοποθετηθήκαμε από την πρώτη στιγμή υπέρ της νέας στρατηγικής του ΙΜΟ, ώστε να φτάσουμε ως βιομηχανία, σε καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπων στα μέσα του αιώνα. Την ίδια στιγμή, όμως, καθιστούμε σαφές, προς όλους, ότι για να υλοποιηθούν οι στόχοι αυτής της στρατηγικής χρειαζόμαστε εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών».
Η κα. Τραυλού ξεκαθάρισε ότι απαιτούνται καύσιμα που να είναι, ασφαλή για τους ναυτικούς, τα πλοία και το περιβάλλον, διαθέσιμα παντού και οικονομικά ανταγωνιστικά.
Δεν πρέπει συμπλήρωσε, να σταματάμε να τονίζουμε, όλοι μας προς όλους τους αποδέκτες, ότι δεν παράγουμε, ούτε εμπορευόμαστε ενέργεια, ούτε τεχνολογικό εξοπλισμό.
Αναφέρθηκε στη συνέχεια στη συμμετοχή της στη Σύνοδο Κορυφής του κλάδου στο COP 28, εκπροσωπώντας όχι μόνο την ελληνική, αλλά και τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Κάλεσα, υπενθύμισε, τις κυβερνήσεις των κρατών να υποστηρίξουν αποτελεσματικά το έργο του ΙΜΟ. Χρειάζεται ενωμένοι και με εφικτές λύσεις να προσεγγίσουμε ρεαλιστικά τον κοινό στόχο της απανθρακοποίησης.
Τεχνολογική ουδετερότητα
Η πρόεδρος της ΕΕΕ, διευκρίνισε αναφερόμενη στα νέα εναλλακτικά καύσιμα ότι «ως θεσμικό όργανο τηρούμε στάση τεχνολογικής ουδετερότητας για τα νεότευκτα πλοία, απέχοντας από αποφάσεις αμιγώς εμπορικής σημασίας. Θέτουμε όμως και συγκεκριμένες προτεραιότητες σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο, ώστε να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των επενδύσεων μας».
Ακολούθως τάχθηκε υπέρ ενός «οικονομικού μέτρου συλλογής εσόδων που θα αξιοποιηθούν στην μερική κάλυψη της διαφοράς τιμής μεταξύ εναλλακτικών και συμβατικών καυσίμων» αλλά και ενός τεχνικού μέτρου στη βάση ενός παγκόσμιου πρότυπου καυσίμου για τη μείωση του ποσοστού άνθρακα στα ναυτιλιακά καύσιμα.
Σε σχέση με το λειτουργικό δείκτη CII, υπενθύμισε ότι η ΕΕΕ είχε από την αρχή προειδοποιήσει για τις αδυναμίες του. Οι θέσεις μας εντέλει δικαιώνονται, καθώς και ο νέος Γενικός Γραμματέας έχει τοποθετηθεί υπέρ της ανάγκης αναθεώρησης του. Δημιουργήσαμε Ομάδα Εργασίας, τόνισε και καταγράφουμε τα δεδομένα του υπάρχοντα στόλου και τα αξιολογούμε, ώστε να διαμορφώσουμε μία τεκμηριωμένη πρόταση για την αναθεώρηση του μέτρου.
«Ναυτιλία & Κοινωνία Πάντα Μαζί»
Η κα. Τραυλού δεν αναφέρθηκε στη συνέχεια και στην κοινωνική προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας υπενθυμίζοντας το πρόγραμμα υποτροφιών της Ένωσης του 2023, το μεγαλύτερο στην ιστορία της )100 υποτροφίες), στην υποστήριξη των πληγέντων από τις φωτιές στη Ρόδο, την μεγάλη προσφορά των 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών της θεομηνίας στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.
Σε αυτό το σημείο η κα. Τραυλού ευχαρίστησε τους 203 συναδέλφους της, για «το σπουδαίο αυτό συλλογικό, κοινωνικό μας αποτύπωμα».
Συνεχίζοντας να κάνουμε πράξη το όραμά μας, τη δέσμευσή μας «Ναυτιλία & Κοινωνία Πάντα Μαζί», η σφραγίδα της πολυδιάστατης συνεισφοράς μας στην πατρίδα είναι πιο ανεξίτηλη από ποτέ, υπογράμμισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Το «μαζί» είναι το κλειδί της επιτυχίας μας
Τέλος, αναφέρθηκε και στον ρόλο της ΕΕΕ η οποία «αποτελεί διαχρονικά θεματοφύλακα της ναυτιλίας μας».
Είναι φάρος της συλλογικότητας και της ενότητας που μας χαρακτηρίζει, τόνισε η κα. Τραυλού και υπογράμμισε ότι «όσο πιο ισχυρή είναι η Ένωσή μας, τόσο πιο δυνατά ακούγεται η φωνή μας».
Ευχαρίστησε όλα τα στελέχη της Ένωσης που «ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις με επαγγελματισμό και φιλότιμο, με επικεφαλής τη Διευθύντρια μας, Κατερίνα Πέππα».
Το «μαζί» είναι το κλειδί της επιτυχίας μας, είπε η κα. Τραυλού και κάλεσε τους συναδέλφους της να γίνουν «με μια φωνή, οι αγγελιοφόροι του έργου και της δύναμης της μεγαλύτερης εθνικής ένωσης εφοπλιστών στον κόσμο. Των Ελλήνων».
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι