Με το «όπλο» των προσφορών παρά πόδα συνεχίζουν να επιχειρούν βιομήχανοι, εισαγωγείς και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αφού η αλλαγή στο καταναλωτικό μοτίβο λόγω της ακρίβειας δεν τους αφήνει περιθώρια χαλάρωσης.
Εξ ου και ένα στα τέσσερα προϊόντα στα ράφια της οργανωμένης λιανικής πωλούνται υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας, με το ποσοστό τους επί των συνολικών πωλήσεων να εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με πέρσι.
Γιατί ενισχύεται η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ
Άλλωστε στις προσφορές και στη μεγέθυνση της ιδιωτικής ετικέτας οφείλεται κυρίως η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με την αξία πωλήσεων, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Circana για το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024.
Πιο αναλυτικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία αυξήθηκαν 3,2% στα 7,776 δισ. ευρώ από 7,546 δισ. ευρώ στο οκτάμηνο του 2023, όταν την ίδια ώρα οι πωλήσεις σε όγκο σημείωσαν άνοδο 3,3%, ενώ η μέση τιμή ανά προϊόν μειώθηκε οριακά 0,1%, γεγονός που υποδηλώνει άμβλυνση των πληθωριστικών πιέσεων σε ορισμένες κατηγορίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά το 2023 η αξία πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% και όγκος πωλήσεων μόλις κατά 2,5%, ενώ ανάλογη ήταν η εικόνα και το 2022, όταν η αξία πωλήσεων είχε αυξηθεί κατά 7,50% και ο όγκος πωλήσεων μόλις κατά 0,50%.
Η εσωστρέφεια των νοικοκυριών λόγω ακρίβειας
Η εσωστρέφεια που συνεχίζουν να δείχνουν τα νοικοκυριά στην Ελλάδα, αυξάνοντας την κατανάλωση και την ψυχαγωγία στο σπίτι, ελέω γενικότερης ακρίβειας, αποτυπώνεται στην πορεία των πωλήσεων σε αξία και όγκο στα σούπερ μάρκετ.
Έτσι τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις σε αξία στο οκτάμηνο του 2024 παρουσίασε η κατηγορία των τροφίμων στο +4%, με τον όγκο το ίδιο διάστημα να αυξάνεται κατά 3,3%.
Αλκοολούχα ποτά (+7,8%), γαλακτοκομικά (+7,2%) και αναψυκτικά (+6,2%) ήταν οι κατηγορίες που πρωταγωνίστησαν στην αύξηση της κατανάλωσης.
Μάλιστα την ίδια καταναλωτική συμπεριφορά επέδειξαν και οι ξένοι επισκέπτες ειδικά την διάρκεια του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα τα μεγέθη της εστίαση να υποχωρήσουν στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.
Σε ποια προϊόντα γίνονται οι μεγαλύτερες προσφορές
Σε ό,τι αφορά τις προωθητικές ενέργειες που αντιστοιχούν στο 25,8% των πωλήσεων στο οκτάμηνο, εμφανίζονται αυξημένες κατά σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα (+0,9 pp) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 που ήταν στο 24,9%.
Ανοδικά κινήθηκαν τα ποσοστά προωθητικών ενεργειών και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, ήτοι τρόφιμα, είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και προϊόντα νοικοκυριού.
Συγκεκριμένα το 25,4% των τροφίμων πωλήθηκαν υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας. Το ίδιο συνέβη για το 29,7,% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και για το 27,1% στα προϊόντα νοικοκυριού.
Στο οκτάμηνο η μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά τις προσφορές καταγράφεται στα προϊόντα νοικοκυριού (+1,5 pp) και ακολουθούν από κοντά τα προϊόντα για το σπίτι (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.) με άνοδο 1,4 pp των προωθητικών ενεργειών σε ετήσια βάση.
Η διελκυστίνδα μεταξύ ιδιωτικής ετικέτας και προσφορών
Το υψηλότερο ποσοστό των προσφορών στα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σπιτιού «έριξε» το ποσοστό των φθηνότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις εν λόγω κατηγορίες, ενώ το αντίθετο συνέβη στα τρόφιμα, όπου η αναλογία των κωδικών private label αυξήθηκε στις συνολικές πωλήσεις.
Έτσι λοιπόν το συνολικό μερίδιο των ειδών ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 26,7% στο οκτάμηνο του 2024, από 26,2% πέρσι, λόγω των τροφίμων. Κι αυτό γιατί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφθασε στο 27,4% από 26,5% πέρυσι.
Στον αντίποδα το μερίδιο των PL προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 19,9% από 21,1% στο οκτάμηνο του 2023, ενώ το μερίδιο των προϊόντων για το σπίτι να φθάνει στο 25,9% από 26,1% πέρυσι.
Latest News
Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και Ecofin
Στις συνεδριάσεις θα τεθούν επί τάπητος οι μακροοικονομικές εξελίξεις στην ευρωζώνη
Επίδομα παιδιού: Πότε ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το επίδομα παιδιού
Πότε αρχίζει το εορταστικό ωράριο - Τι ισχύει για τις Κυριακές
Πώς αναμένεται να διαμορφωθεί το εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων
Το τέρας της ακρίβειας - Γιατί ανεβαίνει ο λογαριασμός στα τρόφιμα
Ο λογαριασμός της κλιματικής αλλαγής για την Ελλάδα έως το τέλος του αιώνα υπολογίζεται σε 2,2 δισ. ευρώ κάθε χρόνο
Ποια είναι τα 5 μυστικά των αφορολόγητων ενοικίων
Ποιοι φορολογούμενοι εξασφαλίζουν απαλλαγή από το φόρο στα ενοίκια - Οι προϋποθέσεις και οι διευκρινίσεις της ΠΟΜΙΔΑ
Υποχρεωτική η ασφάλιση αυτοκινήτων έναντι φυσικών καταστροφών
Αλλαγές στην ασφάλιση των αυτοκινήτων έναντι φυσικών καταστροφών
Πληρωμές 66.500.000 ευρώ από e-EΦΚΑ και ΔΥΠΑ 9-13 Δεκεμβρίου - Ποιοι πάνε ταμείο
Αναλυτικά οι δικαιούχοι και τα ποσά που θα καταβληθούν από e-ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ - Πότε καταβάλλονται οι συντάξεις Ιανουαρίου
Αντίστροφη μέτρηση για το εορταστικό ωράριο - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοικτά τα καταστήματα
Πώς αναμένεται να διαμορφωθεί το εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων
Δέκα μάνατζερ και τραπεζίτες δείχνουν το νέο παραγωγικό μοντέλο - Οι προτάσεις στο OT FORUM
Την ανάγκη για αλλαγή σελίδας στο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας υπογράμμισαν επιχειρηματίες και τραπεζίτες από το OT FORUΜ
Κουκουλόπουλος (ΠΑΣΟΚ): Η χώρα, κ. Χατζηδάκη, δεν είναι ιδιοκτησία των τραπεζών
«Η έκθεση αξιολόγησης της Scope Ratings είναι καλοδεχούμενη και σίγουρα προσθέτει δυνατότητες στη xώρα, ωστόσο δεν προσφέρεται για θριαμβολογίες,», λέει ο βουλευτή ς του ΠΑΣΟΚ