Με το «όπλο» των προσφορών παρά πόδα συνεχίζουν να επιχειρούν βιομήχανοι, εισαγωγείς και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αφού η αλλαγή στο καταναλωτικό μοτίβο λόγω της ακρίβειας δεν τους αφήνει περιθώρια χαλάρωσης.
Εξ ου και ένα στα τέσσερα προϊόντα στα ράφια της οργανωμένης λιανικής πωλούνται υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας, με το ποσοστό τους επί των συνολικών πωλήσεων να εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με πέρσι.
Γιατί ενισχύεται η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ
Άλλωστε στις προσφορές και στη μεγέθυνση της ιδιωτικής ετικέτας οφείλεται κυρίως η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με την αξία πωλήσεων, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Circana για το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024.
Πιο αναλυτικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία αυξήθηκαν 3,2% στα 7,776 δισ. ευρώ από 7,546 δισ. ευρώ στο οκτάμηνο του 2023, όταν την ίδια ώρα οι πωλήσεις σε όγκο σημείωσαν άνοδο 3,3%, ενώ η μέση τιμή ανά προϊόν μειώθηκε οριακά 0,1%, γεγονός που υποδηλώνει άμβλυνση των πληθωριστικών πιέσεων σε ορισμένες κατηγορίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά το 2023 η αξία πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% και όγκος πωλήσεων μόλις κατά 2,5%, ενώ ανάλογη ήταν η εικόνα και το 2022, όταν η αξία πωλήσεων είχε αυξηθεί κατά 7,50% και ο όγκος πωλήσεων μόλις κατά 0,50%.
Η εσωστρέφεια των νοικοκυριών λόγω ακρίβειας
Η εσωστρέφεια που συνεχίζουν να δείχνουν τα νοικοκυριά στην Ελλάδα, αυξάνοντας την κατανάλωση και την ψυχαγωγία στο σπίτι, ελέω γενικότερης ακρίβειας, αποτυπώνεται στην πορεία των πωλήσεων σε αξία και όγκο στα σούπερ μάρκετ.
Έτσι τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις σε αξία στο οκτάμηνο του 2024 παρουσίασε η κατηγορία των τροφίμων στο +4%, με τον όγκο το ίδιο διάστημα να αυξάνεται κατά 3,3%.
Αλκοολούχα ποτά (+7,8%), γαλακτοκομικά (+7,2%) και αναψυκτικά (+6,2%) ήταν οι κατηγορίες που πρωταγωνίστησαν στην αύξηση της κατανάλωσης.
Μάλιστα την ίδια καταναλωτική συμπεριφορά επέδειξαν και οι ξένοι επισκέπτες ειδικά την διάρκεια του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα τα μεγέθη της εστίαση να υποχωρήσουν στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.
Σε ποια προϊόντα γίνονται οι μεγαλύτερες προσφορές
Σε ό,τι αφορά τις προωθητικές ενέργειες που αντιστοιχούν στο 25,8% των πωλήσεων στο οκτάμηνο, εμφανίζονται αυξημένες κατά σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα (+0,9 pp) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 που ήταν στο 24,9%.
Ανοδικά κινήθηκαν τα ποσοστά προωθητικών ενεργειών και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, ήτοι τρόφιμα, είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και προϊόντα νοικοκυριού.
Συγκεκριμένα το 25,4% των τροφίμων πωλήθηκαν υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας. Το ίδιο συνέβη για το 29,7,% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και για το 27,1% στα προϊόντα νοικοκυριού.
Στο οκτάμηνο η μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά τις προσφορές καταγράφεται στα προϊόντα νοικοκυριού (+1,5 pp) και ακολουθούν από κοντά τα προϊόντα για το σπίτι (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.) με άνοδο 1,4 pp των προωθητικών ενεργειών σε ετήσια βάση.
Η διελκυστίνδα μεταξύ ιδιωτικής ετικέτας και προσφορών
Το υψηλότερο ποσοστό των προσφορών στα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σπιτιού «έριξε» το ποσοστό των φθηνότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις εν λόγω κατηγορίες, ενώ το αντίθετο συνέβη στα τρόφιμα, όπου η αναλογία των κωδικών private label αυξήθηκε στις συνολικές πωλήσεις.
Έτσι λοιπόν το συνολικό μερίδιο των ειδών ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 26,7% στο οκτάμηνο του 2024, από 26,2% πέρσι, λόγω των τροφίμων. Κι αυτό γιατί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφθασε στο 27,4% από 26,5% πέρυσι.
Στον αντίποδα το μερίδιο των PL προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 19,9% από 21,1% στο οκτάμηνο του 2023, ενώ το μερίδιο των προϊόντων για το σπίτι να φθάνει στο 25,9% από 26,1% πέρυσι.
Latest News
Δειγματοληπτικούς ελέγχους στις πολεοδομίες για διαφθορά, προανήγγειλε ο Σκυλακάκης
Αναφερόμενος στα αυθαίρετα, ο Θόδωρος Σκυλακάκης σημείωσε πως δημιουργείται ο μηχανισμός και πώς πρώτα θα κατεδαφίζονται τα νέα αυθαίρετα
Έλεγχοι και μέτρα μειώνουν την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων - Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ
Η ΑΑΔΕ προχώρησε σε ελέγχους που οδήγησαν σε συμμόρφωσή των πρατηρίων σε ποσοστό από 71% έως και 99% ανάλογα με την κατηγορία υποχρέωσης
Περισσότερη διαφάνεια για το ΡΕΡΡ υποσχέθηκε η ΕΚΤ - Τι αλλάζει από τη νέα χρονιά
Οι επανεπενδύσεις των ομολόγων θα σταματήσουν την επόμενη εβδομάδα καθώς οι εργασίες της ΕΚΤ κλείνουν ενόψει των Χριστουγέννων
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορίες για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» - Τι απαντά ο επιχειρηματίας
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες - Τι απαντά στις κατηγορίες ο επιχειρηματίας με ανακοίνωσή του
Στα 20 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το δημογραφικό
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης θα έχει δεκαετή χρονικό ορίζοντα και θα περιλαμβάνει περισσότερες από 100 δράσεις, ενώ η κυβέρνηση το έχει προϋπολογίσει σε 20 δισ. ευρώ.
Σήμερα αποπληρώνονται 7,9 δισ. για μνημονιακό χρέος
H Ελλάδα έχει ήδη προπληρώσει 5,29 δισ. ευρώ το 2023 από την Δανειακή Διευκόλυνση (Greek Loan Facility – GLF), ενώ εξόφλησε πλήρως το ΔΝΤ το 2022
Την Κυριακή οι ανακοινώσεις για τις τράπεζες - Ερχεται δέσμη μέτρων
Eίναι μια συνολική δέσμη παρεμβάσεων που θα ανακοινώσει πρωθυπουργός που έχει να κάνει και με τις προμήθειες, είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΟΙΚ σχετικά με τις αναμενόμενες πρωθυπουργικές ανακοινώσεις
Τι ζητά η Κομισιόν για τους πλειστηριασμούς – Πώς προχωράει ο Φορέας Επαναμίσθωσης Ακινήτων
Μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2024 οι προγραμματισμένοι πλειστηριασμοί αυξήθηκαν κατά 7%
Βενζινάδικα: Πρόστιμα – φωτιά και διετές «λουκέτο» για πειραγμένες αντλίες
Τι προβλέπει το νέο ποινολόγιο της ΑΑΔΕ για όσα βενζινάδικα κλέβουν καταναλωτές και κράτος
Γερμανικά ΜΜΕ εξαίρουν τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας
Την επίτευξη ρυθμών ανάπτυξης στην Ελλάδα υψηλότερων από ό,τι στη Γερμανία επισημαίνουν Zeit και δίκτυο RND με δημοσιεύματά τους