Με τον πλέον τραγικό τρόπο ήρθε και πάλι στη επικαιρότητα η εφοπλιστική Οικογένεια Καρνέση, επικαιρότητα που ο μεγάλος αδελφός Σπύρος Καρνέσης αλλά και τα αλλά μέλη της οικογένειας ποτέ δεν επεδίωξαν, όπως λένε στην Ακτή Μιαούλη.
Η εισβολή του οπλισμένου Αιγύπτιου Αριστείδη Ελ Μπουράι, γνωστού ως «Άρη», υπαλλήλου εδώ και 35 χρόνια υπαλλήλου στα γραφεία της εταιρείας, που πυροβόλησε και τραυμάτισε θανάσιμα την αδελφή του Σπύρου, Μαρία Καρνέση, τον γαμπρό του Αντώνη Βλασσάκη (άνδρα της άλλης αδελφής του, Δέσποινας) και του ανώτερου υπαλλήλου καπετάνιου Ηλία Κουκουλάρη και στη συνέχεια αυτοκτόνησε και ο ίδιος, συγκλόνισε όχι μόνο την εφοπλιστική κοινότητα αλλά το πανελλήνιο.
Ο Σπύρος Καρνέσης με μια λιτή δήλωση του χθες το βράδυ εξέφρασε την οδύνη του για το αποτρόπαιο γεγονός και ζήτησε να «αποφεύγεται κάθε συσχέτιση με οποιαδήποτε άλλη υπόθεση».
Πώς φτάσαμε στο μακελειό της ναυτιλιακής εταιρείας
Η δήλωση Σπύρου Καρνέση
«Η οικογένειά μου και εγώ δηλώνουμε βαθύτατα συντετριμμένοι από το τραγικό και αναπάντεχο γεγονός που έπληξε την οικογένειά μας και οδήγησε στην απώλεια της αδελφής μου Μαρίας, του γαμπρού μου Αντώνη Βλασσάκη και του συνεργάτη μας Ηλία Κουκουλάρη. Η ανείπωτη θλίψη των στιγμών επιβάλλει τον ελάχιστο σεβασμό στον πόνο και το πένθος των οικογενειών μας. Παρακαλούμε να αποφεύγεται κάθε συσχέτιση με οποιαδήποτε άλλη υπόθεση. Καπτα – Σπύρος Καρνέσης», δήλωσε ο κ. Καρνέσης
Ο Σπύρος και ο Προκόπης Καρνέσης στη ναυτιλία
Ο Σπύρος Καρνέσης όπως και αδελφός του, ο Προκόπης, ο οποίος «έφυγε» τον Αύγουστο του 2011 ασχολήθηκαν από νέοι με τη θάλασσα λένε άνθρωποι που γνωρίζουν την πορεία τους. Καπετάνιος ο Σπύρος, μηχανικός ο Προκόπης, ασχολήθηκαν με τη ναυτιλία. Σταδιακά ο Σπύρος Καρνέσης και όλη η οικογένεια επέκτεινε την δραστηριότητα της στη θάλασσα.
Το 1979 ίδρυσε τον ναυτιλιακό όμιλο European Navigation.
Ο όμιλος διαχειρίστηκε όλα αυτά τα χρόνια ένα στόλο που εκτείνονταν από δεξαμενόπλοια χημικών μέχρι VLCC και από handysize μέχρι μεγάλα VLOC / Capesize bulkcarriers. Σήμερα ο όμιλος σύμφωνα με το Equasis διαχειρίζεται ένα στόλο από δέκα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού υπό την European Product Carriers Ltd.
H ίδια εταιρεία ελέγχει επίσης τρία πλοία που αξιοποιούνται στον εφοδιασμό των πρατηρίων των νησιών με καύσιμα, τα δυο εκ των οποίων είναι τύπου OIL TANKER / RO – RO και έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς και βυτιοφόρων οχημάτων καυσίμων. Τα πλοία έχουν ναυλωθεί στην ελίν ναυτική εταιρεία, θυγατρική της Ελινόιλ.
Η European Navigation στη Γλυφάδα, το Λονδίνο και τη Ν. Υόρκη
Τα κεντρικά γραφεία της European Navigation Inc. βρίσκονται στην Γλυφάδα. Ο όμιλος διατηρεί επίσης γραφεία αντιπροσώπευσης στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, υπεύθυνα για όλες τις εμπορικές δραστηριότητες (κυρίως ναύλωση, S&P, χρηματοδότηση και ασφάλιση). Το γραφείο στην Αθήνα είναι υπεύθυνο για την τεχνική διαχείριση, τη λειτουργία, την ασφάλιση και τη στελέχωση. Το πλήρωμα για τον στόλο προέρχεται από την Ακαδημία Πληρώματος Μανίλας του ομίλου υπό το εγκατεστημένο γραφείο στη Μανίλα και το οποίο λειτουργεί πάνω από 20 χρόνια.
Η Ελίν και οι εγκαταστάσεις της FINA
Ο Σπύρος Καρνέσης επέκτεινε τις επενδύσεις του και στη στεριά και συγκεκριμένα απέκτησε τον έλεγχο της εισηγμένης στο ΧΑ Ελινόιλ. Η «ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» με διακριτικό τίτλο «ΕΛΙΝΟΙΛ», ιδρύθηκε τον 1954 με την επωνυμία «Δ. Διαμαντίδης – Χ. Κουρούκλης & ΣΙΑ Ο.Ε.» και ξεκίνησε τις δραστηριότητές της με εισαγωγές φορτίων μαζούτ, τα οποία μεταπωλούσε στην βαριά ελληνική βιομηχανία. Το 1988 ο έλεγχος της ΕΛΙΝΟΙΛ περνά σε εταιρία συμφερόντων του κ. Σπύρου Καρνέση, και ξεκινά μια νέα ανάπτυξη της.
Το 1989 η Εταιρία αγοράζει από τη FINA νέες εγκαταστάσεις αποθήκευσης υγρών καυσίμων στο Πόρτο Λάγος ξεκινώντας παράλληλα νέα δραστηριότητα στην Θράκη με κύρια κατεύθυνση τη δημιουργία τοπικού δικτύου πρατηρίων.
Το 1998 καθιερώνεται νέα εταιρική εικόνα καθώς και το εμπορικό σήμα «ελίν».
Το 2000 ιδρύεται η θυγατρική εταιρία «ΕΛΙΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΤΕ» και το 2001, ύστερα από την διακοπή της συνεργασίας με τη FINA, η εταιρία προχωρά και στη διάθεση λιπαντικών πλοίων με το σήμα «ελίν».
Το 2003 ολοκληρώνεται η κατασκευή της νέας μονάδας επεξεργασίας στερεών καυσίμων στο Βόλο και ένα χρόνο αργότερα, το 2004, η Εταιρία εισάγεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Το 2005 η Εταιρία αποκτά νέες εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων στο Βόλο και ιδρύει τρεις ακόμη θυγατρικές εταιρίες, την ΕΛΙΝ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ Α.Ε. με αντικείμενο εργασιών την παραγωγή βιοκαυσίμων, την ΕΛΙΝ Ν.Ε. με αντικείμενο εργασιών την διαχείριση πλοίων για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών της ΕΛΙΝΟΙΛ και την ΕΛΙΝ ΣΤΑΘΜΟΙ Α.Ε. με αντικείμενο εργασιών την εκμετάλλευση πρατηρίων καυσίμων.
Το 2006 πραγματοποιούνται σημαντικές αλλαγές στο ανώτατο διοικητικό επίπεδο, αποφασίζεται η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της θυγατρικής εταιρίας ΕΛΙΝ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ Α.Ε. και ναυλώνονται δύο νέα υπερσύγχρονα δεξαμενόπλοια για την τροφοδοσία των νησιών. Σήμερα ο Σπύρος Καρνέσης ελέγχει το 63,8% της Ελινόιλ, η οποία αποτελεί σήμερα έναν από τους πλέον δυναμικούς ενεργειακούς ομίλους στην Ελλάδα, με ένα πανελλαδικό δίκτυο 580 πρατηρίων.
Οι Πεταλιοί με τα 10 νησιά και η διαμάχη με τον Εμπειρίκο
Μια ακόμη επένδυση στη στεριά από τον Σπύρο Καρνέση και την οικογένεια, αφορά στην εταιρεία ΚΤΗΜΑ ΠΕΤΑΛΙΟΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗ-ΕΜΠΟΡΙΚΗΚΤΗΜΑΤΙΚΗ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» στην οποία ανήκουν τα νησιά 1) Μεγαλονήσι, 2) Ξηρονήσι, 3) Λουλούδας, 4) Ποντικονήσι, 5) Τραγονήσι, 6) Λυμπερούσα, 7) Στρογγύλλον, 8) Μακρονήσι, 9) Πρασονήσι και 10) Φουνδονήσι,.
Οι Πεταλιοί ανήκαν στην οικογένεια Εμπειρίκου.
Μετά από αλλεπάλληλες μετοχικές αλλαγές μεταξύ των μελών της οικογένειας το 50% των μετοχών πέρασε στον Μαρή Ανδρέα Εμπειρίκο και το άλλο 50%, που ανήκε στον Περικλή Εμπειρίκο, το 1976 πουλήθηκε στην οικογένεια του εφοπλιστή Νικόλαου Παπαληού, ο οποίος τις ενεχυρίασε με σκοπό την δανειοδότηση άλλων δραστηριοτήτων του. Όταν αργότερα το δάνειό τους έγινε «κόκκινο», η τράπεζα εκποίησε το 1988, τις ενεχυριασμένες μετοχές στη Vestry Trading Corporation, λιβεριανή εταιρεία συμφερόντων του εφοπλιστή Σπύρου Καρνέση.
Έτσι ο Μαρής Εμπειρίκος και η οικογένεια Καρνέση, βρέθηκαν να κατέχουν από 50% των μετοχών της εταιρείας Κτήμα Πεταλιοί.
Τα τελευταία χρόνια έχει ξεσπάσει μια διαμάχη μεταξύ των δυο μετόχων αναφορικά με τον έλεγχο της ΚΤΗΜΑ ΠΕΤΑΛΙΟΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗ-ΕΜΠΟΡΙΚΗΚΤΗΜΑΤΙΚΗ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».
Η σύγκρουση με τις αδερφές
Μία όμως πολύ σοβαρότερη διαμάχη που συζητήθηκε στην Ακτή Μιαούλη ήταν αυτή του Σπύρου Καρνέση με τις δυο αδελφές του οι οποίες με αγωγή του ζητούν ένα πολύ μεγάλο χρηματικό πόσο (325,5 εκατ. δολάρια, λένε σχετικά δημοσιεύματα) τα οποία όπως ισχυρίζονται προέρχονται από αδιανέμητα κέρδη της ναυτιλιακής. Από την δική του πλευρά ο Σπύρος Καρνέσης υποστηρίζει τα ποσά αυτά του ανήκαν και ότι οι αδελφές και ο γαμπρός του ήταν υπάλληλοι της εταιρείας.
Ο Σπύρος Καρνέσης, 85 ετών, έχει τρία παιδιά δυο κόρες και ένα γιο τα οποία ασχολούνται τόσο με την ναυτιλία όσο και την Ελινόιλ αλλά και την «ΚΤΗΜΑ ΠΕΤΑΛΙΟΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗ-ΕΜΠΟΡΙΚΗΚΤΗΜΑΤΙΚΗ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια