Σε απεργία προχωρούν από το βράδυ του Σαββάτου οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της General Motors στο Σπρίνγκ Χιλ του Τενεσί, με «μπούσουλα» τη συμφωνία που πέτυχε η UAW (το συνδικάτο εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ) με τη μητρική της Chrysler, Stellantis.
Stellantis: Νέες παραχωρήσεις στην UAW και τέλος στην απεργία
Η διοίκηση της GM δήλωσε πως «είμαστε απογοητευμένοι από τη δράση της UAW υπό το φως της προόδου που έχουμε σημειώσει», για πάρει την απάντηση του προέδρου του συνδικάτου, Shawn Fain, ότι «είμαστε απογοητευμένοι από την περιττή και ανεύθυνη άρνηση της GM να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία».
Οι συνομιλίες είχαν ενταθεί τις τελευταίες ημέρες μεταξύ της GM και των εκπροσώπων των συνδικάτων, στις οποίες συμμετείχαν ο Fain και η διευθύνουσα σύμβουλο της GM Mary Barra.
Περίπου 4.000 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Σπρινγκ Χιλ απασχολούνται στη συναρμολόγηση τριών μοντέλων SUV Cadillac, καθώς και στη γραμμή κατασκευής κινητήρων κινητήρες που αποστέλλονται σε άλλα εργοστάσια της GM.
Στο μεταξύ, η UAW επιβεβαίωσε το Σάββατο το βράδυ ότι κατέληξε σε δοκιμαστική συμφωνία με τη Stellantis, φέρνοντας το συνδικάτο ένα βήμα πιο κοντά στον τερματισμό μιας ιστορικής απεργίας που έχει οδηγήσει στα όριά τους και τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, με τους περισσότερους από 45.000 εργαζομένους στις επάλξεις της απεργίας.
Οι πρόσφατες παραχωρήσεις σχετίζονται με την ασφάλεια της εργασίας και περιλαμβάνουν τη διατήρηση ανοιχτού του εργοστασίου κινητήρων στο Trenton του Μίσιγκαν που απασχολεί 1.350 εργαζομένους και την κατασκευή οχημάτων στο αδρανές εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας στο Ιλινόις, είπαν οι ίδιες πηγές.
Η εταιρεία συμφώνησε επίσης σε αύξηση ωρομίσθιου 25% συν επιδόματα κόστους διαβίωσης, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ford Motor Co.
Οι διαπραγματευτές εξακολουθούν να ξεκαθαρίζουν ορισμένες λεπτομέρειες που έχουν απομείνει για να τερματίσουν την απεργία των έξι εβδομάδων, είπε ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα, και το χρονοδιάγραμμα μπορεί να ανακοινωθεί σύντομα.
«Για άλλη μια φορά, πετύχαμε αυτό που μόλις πριν από εβδομάδες μας είπαν ότι ήταν αδύνατο», είπε ο Fain. «Στη Stellantis συγκεκριμένα, όχι μόνο εξασφαλίσαμε ένα συμβόλαιο, αλλά αρχίσαμε να αντιστρέφουμε το κλίμα στον πόλεμο κατά της αμερικανικής εργατικής τάξης».
Παρόμοια με τη συμφωνία της Ford, η προτεινόμενη συμφωνία με τη Stellantis προβλέπει περισσότερες αυξήσεις στο σύνολο των βασικών μισθών από ό,τι έλαβαν οι εργαζόμενοι της εταιρείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Η προσωρινή συμφωνία προβλέπει ακόμη μείωση του χρόνου προκειμένου οι εργαζόμενοι να φτάσουν τον ανώτατο μισθό σε τρία χρόνια, ενώ ήταν πάνω από έξι.
Η Stellantis με έδρα την Ολλανδία, η οποία απορρόφησε τη Fiat Chrysler Automobiles στη συγχώνευση του 2021, έχει τώρα περίπου 43.000 εργαζομένους που εκπροσωπούνται από την UAW στις ΗΠΑ.
Εφόσον εγκριθούν από τα μέλη οι όροι της προσωρινής συμφωνίας με τη Ford και τη Stellantis θα είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της ένωσης εδώ και δεκαετίες.
Από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας στελέχη της ισχυρίζονται ότι οι αυξημένες παροχές ενδέχεται θα υπονομεύσουν το μέλλον των επιχειρήσεων του κλάδου την ώρα που η προσπάθειά του επικεντρώνεται στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Η GM στις αρχές της εβδομάδας ανέφερε ότι η απεργία τής κοστίζει 200 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα.
Στη Ford, η απεργία αναμένεται να κοστίσει περίπου 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε κέρδη προ φόρων φέτος.
Latest News
Η γερμανική οικονομία διέψευσε την Bundesbank - Ανακάμπτει μετά από 2 χρόνια στον πάγο
Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος στη λεγόμενη ατμομηχανή της Ευρώπης κερδίζει δυναμική σε τομείς υπηρεσιών
Ο υψηλός πληθωρισμός «περιορίζει» την Fed - Τι θα κάνει με τα επιτόκια
Η οικονομία έχει καταφέρει να αποφύγει την ευρύτερη ζημιά από το πρόβλημα του πληθωρισμού, αν και υπάρχουν κάποιες αξιοσημείωτες ρωγμές
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες