Σε απεργία προχωρούν από το βράδυ του Σαββάτου οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της General Motors στο Σπρίνγκ Χιλ του Τενεσί, με «μπούσουλα» τη συμφωνία που πέτυχε η UAW (το συνδικάτο εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ) με τη μητρική της Chrysler, Stellantis.

Stellantis: Νέες παραχωρήσεις στην UAW και τέλος στην απεργία

Η διοίκηση της GM δήλωσε πως «είμαστε απογοητευμένοι από τη δράση της UAW υπό το φως της προόδου που έχουμε σημειώσει», για πάρει την απάντηση του προέδρου του συνδικάτου, Shawn Fain, ότι «είμαστε απογοητευμένοι από την περιττή και ανεύθυνη άρνηση της GM να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία».

Οι συνομιλίες είχαν ενταθεί τις τελευταίες ημέρες μεταξύ της GM και των εκπροσώπων των συνδικάτων, στις οποίες συμμετείχαν ο Fain και η διευθύνουσα σύμβουλο της GM Mary Barra.

Περίπου 4.000 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Σπρινγκ Χιλ απασχολούνται στη συναρμολόγηση τριών μοντέλων SUV Cadillac, καθώς και στη γραμμή κατασκευής κινητήρων κινητήρες που αποστέλλονται σε άλλα εργοστάσια της GM.

Στο μεταξύ, η UAW επιβεβαίωσε το Σάββατο το βράδυ ότι κατέληξε σε δοκιμαστική συμφωνία με τη Stellantis, φέρνοντας το συνδικάτο ένα βήμα πιο κοντά στον τερματισμό μιας ιστορικής απεργίας που έχει οδηγήσει στα όριά τους και τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, με τους περισσότερους από 45.000 εργαζομένους στις επάλξεις της απεργίας.

Οι πρόσφατες παραχωρήσεις σχετίζονται με την ασφάλεια της εργασίας και περιλαμβάνουν τη διατήρηση ανοιχτού του εργοστασίου κινητήρων στο Trenton του Μίσιγκαν που απασχολεί 1.350 εργαζομένους και την κατασκευή οχημάτων στο αδρανές εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας στο Ιλινόις, είπαν οι ίδιες πηγές.

Η εταιρεία συμφώνησε επίσης σε αύξηση ωρομίσθιου 25% συν επιδόματα κόστους διαβίωσης, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ford Motor Co.

Οι διαπραγματευτές εξακολουθούν να ξεκαθαρίζουν ορισμένες λεπτομέρειες που έχουν απομείνει για να τερματίσουν την απεργία των έξι εβδομάδων, είπε ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα, και το χρονοδιάγραμμα μπορεί να ανακοινωθεί σύντομα.

«Για άλλη μια φορά, πετύχαμε αυτό που μόλις πριν από εβδομάδες μας είπαν ότι ήταν αδύνατο», είπε ο Fain. «Στη Stellantis συγκεκριμένα, όχι μόνο εξασφαλίσαμε ένα συμβόλαιο, αλλά αρχίσαμε να αντιστρέφουμε το κλίμα στον πόλεμο κατά της αμερικανικής εργατικής τάξης».

Παρόμοια με τη συμφωνία της Ford, η προτεινόμενη συμφωνία με τη Stellantis προβλέπει περισσότερες αυξήσεις στο σύνολο των βασικών μισθών από ό,τι έλαβαν οι εργαζόμενοι της εταιρείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Η προσωρινή συμφωνία προβλέπει ακόμη μείωση του χρόνου προκειμένου οι εργαζόμενοι να φτάσουν τον ανώτατο μισθό σε τρία χρόνια, ενώ ήταν πάνω από έξι.

Η Stellantis με έδρα την Ολλανδία, η οποία απορρόφησε τη Fiat Chrysler Automobiles στη συγχώνευση του 2021, έχει τώρα περίπου 43.000 εργαζομένους που εκπροσωπούνται από την UAW στις ΗΠΑ.

Εφόσον εγκριθούν από τα μέλη οι όροι της προσωρινής συμφωνίας με τη Ford και τη Stellantis θα είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της ένωσης εδώ και δεκαετίες.

Από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας στελέχη της ισχυρίζονται ότι οι αυξημένες παροχές ενδέχεται θα υπονομεύσουν το μέλλον των επιχειρήσεων του κλάδου την ώρα που η προσπάθειά του επικεντρώνεται στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Η GM στις αρχές της εβδομάδας ανέφερε ότι η απεργία τής κοστίζει 200 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα.

Στη Ford, η απεργία αναμένεται να κοστίσει περίπου 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε κέρδη προ φόρων φέτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή