Κίνδυνο να βυθιστεί διατρέχει πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου το οποίο χτυπήθηκε από τους Χούθι στον Κόλπο του Άντεν, ανοιχτά της Υεμένης.
Ναυτιλία: Στόχος των Χούθι πλοίο υπό ελληνική σημαία
Σε δήλωσή του ο στρατιωτικός εκπρόσωπος των Χούθι, Yahya Sarea, ανέφερε ότι το πλήρωμα του Rubymar είναι ασφαλές, αλλά το πλοίο έχει υποστεί σοβαρές ζημιές και κινδυνεύει να βυθιστεί. Το πλοίο με σημαία Μπελίζ δέχθηκε επίθεση την Κυριακή. Ο Sarea πρόσθεσε ότι οι Χούθι κατέρριψαν επίσης ένα αμερικανικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος πάνω από το λιμάνι Χοντέιντα της Υεμένης.
Η Κεντρική Διοίκηση του αμερικανικού στρατού επιβεβαίωσε ότι δύο βαλλιστικοί πύραυλοι κατά πλοίων εκτοξεύθηκαν από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούθι και είχαν στόχο το Rubymar στις 18 Φεβρουαρίου.
«Ένας από τους πυραύλους έπληξε το πλοίο, προκαλώντας ζημιές. Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου και ένα πολεμικό πλοίο του συνασπισμού μαζί με ένα άλλο εμπορικό πλοίο ανταποκρίθηκαν στο σήμα για να βοηθήσουν το πλήρωμα του Rubymar», ανέφερε η CENTCOM στο X.
Feb. 18 Summary of Red Sea Activities
Between 9:30 and 10:45 p.m., Feb. 18, two anti-ship ballistic missiles were launched from Iranian-backed Houthi terrorist-controlled areas of Yemen toward MV Rubymar, a Belize-flagged, UK-owned bulk carrier. One of the missiles struck the… pic.twitter.com/d6Ty7YTwcG
— U.S. Central Command (@CENTCOM) February 19, 2024
Η εταιρεία ασφαλείας LSS-SAPU, υπεύθυνη για την ασφάλεια του Rubymar, ανέφερε νωρίτερα ότι το πλήρωμα μπόρεσε να εκκενώσει το πλοίο μετά το πλήγμα που δέχτηκε από τους δύο πυραύλους. Τους ναυτικούς παρέλαβε ένα άλλο εμπορικό πλοίο το οποίο τους μετέφερε στο Τζιμπουτί.
«Γνωρίζουμε ότι έμπαινε νερό», ανέφερε η LSS-SAPU στο Reuters. «Δεν υπάρχει κανείς στο πλοίο τώρα. Οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές εξετάζουν τις επιλογές για ρυμούλκηση.»
Στον γύρο της Αφρικής
Μέχρι στιγμής, κανένα πλοίο δεν έχει βυθιστεί ούτε έχουν σκοτωθεί μέλη πληρώματος από τις επιθέσεις στην κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία, από την οποία διέρχεται το 12% της παγκόσμιας θαλάσσιας κυκλοφορίας. Για να αποφύγουν τον κίνδυνο, τα πλοία πολλών εταιρειών ακολουθούν τη μακρύτερη και ακριβότερη διαδρομή μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Παρά τις επιθέσεις της Δύσης εναντίον τους στην Υεμένη, οι Χούθι έχουν ορκιστεί να συνεχίσουν να στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ μέχρι να σταματήσουν οι επιθέσεις κατά των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση