![Σταϊκούρας: Ξεκίνησαν οι τεχνικές δοκιμές του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/thumbnail_IMG_1962.jpg)
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε σήμερα το αμαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών Α.Ε. στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, όπου βρίσκεται πλέον το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο, από το σύνολο των 250 νέων οχημάτων που προβλέπεται να ενισχύσουν τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές δοκιμές.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς ενημερώθηκαν από τη Διοίκηση της Ο.ΣΥ Α.Ε. για τη διαδικασία των τεχνικών δοκιμών και τη λειτουργία του συστήματος φόρτισης, ενώ πραγματοποιήθηκε και δοκιμαστική διαδρομή του οχήματος εντός του χώρου του αμαξοστασίου. Σημειώνεται ότι η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων υλοποιείται με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από το Σχέδιο Ελλάδα 2.0.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Είχαμε την ευκαιρία σήμερα, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να μεταβούμε στο αμαξοστάσιο και μαζί με τη Διοίκηση να επιβιβαστούμε στο πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο. Το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο ήρθε στην Ελλάδα, ενώ θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα, 140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη, στις αρχές Μαρτίου. Έτσι ώστε μαζί με τις εγκαταστάσεις, μαζί με τους σταθμούς φόρτισης που ήδη ξεκίνησαν να υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και θα ακολουθήσουν στην Αθήνα, να είναι εν λειτουργία, το σύνολο αυτών των λεωφορείων, τους επόμενους μήνες. Όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί. Έτσι ώστε να βελτιώσουμε τον στόλο των λεωφορείων, να μειώσουμε την ηλικία, τον μέσο όρο ηλικίας αυτών, να εξυπηρετήσουμε τα ΑμεΑ που σήμερα υφίστανται ένα σημαντικό πρόβλημα, αφού το 39% του στόλου δεν μπορεί να τους εξυπηρετήσει, αλλά και ταυτόχρονα, να αποδείξουμε πως οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας κατευθύνονται τελικά στον πολίτη, κατευθύνονται στη μεσαία τάξη, κατευθύνονται σε αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη».
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/thumbnail_IMG_1949-1-400x600.jpg)
Πορεία προς το 2030
Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, τόνισε: «Το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο σηματοδοτεί την πορεία μας προς τις μεταφορές του 2030. Με το βλέμμα μας στραμμένο στη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, τις Πράσινες Μεταφορές, αλλά και την αλλαγή κουλτούρας για τους πολίτες, μέσα από τη μεθοδική εργασία και την αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, κάνουμε πράξη την εντολή του Κυριάκου Μητσοτάκη, να αλλάξουμε δηλαδή την εικόνα του στόλου των αστικών λεωφορείων. Σε περίπου έναν μήνα στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορήσουν και τα υπόλοιπα 249 ηλεκτρικά λεωφορεία. Στόχος είναι να αλλάξει η καθημερινότητα των πολιτών. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει στον δρόμο για την ανάπτυξη πιο πράσινων, πιο ασφαλών και πιο αποδοτικών Μεταφορών. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται πολύ σκληρά και μεθοδικά, μαζί με τις Διοικήσεις, διότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπορεί να αλλάξουν την καθημερινότητα όλων μας, χρειάζονται όμως μια ειδική φροντίδα για να φέρουν στον τόπο μας αυτό που του αναλογεί και του αρμόζει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
Προσπάθεια
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, δήλωσε: «Είναι μια ιδιαίτερα σημαντική μέρα σήμερα, αφού μετά από τρία χρόνια που ξεκίνησαν οι προσπάθειες για να βγει αυτός ο διαγωνισμός, καταφέραμε πλέον να έχουμε εδώ μαζί μας το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο. Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι είναι η αρχή, όχι μόνο για τα λεωφορεία που αφορούν αυτή τη σύμβαση, αλλά για μία προσπάθεια που έχει ξεκινήσει και την τρέχουμε καθημερινά και μεθοδικά με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να μπορέσουμε επιτέλους να αναβαθμίσουμε τον στόλο των λεωφορείων στην Αθήνα και να αλλάξουμε πλήρως την εικόνα των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου, σημείωσε: «Υλοποιούμε πλήρως τον πολιτικό και στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εκτελούμε τις εντολές του Υπουργού, της Υφυπουργού και του Γενικού Γραμματέα και θεωρώ ότι το 2024, μετά από μεγάλες προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, θα είναι έτος ορόσημο. Και αυτό, διότι θα αρχίσει η ουσιαστική αλλαγή και ανανέωση του στόλου στην ηλεκτροκίνηση και ταυτόχρονα, θα υπάρξει και ένα μικρό βηματάκι με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υδρογονοκίνηση».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Αυτοκίνηση: Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά είναι πιο «hot»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Red_2019_Ferrari_SF90_Stradale-600x309.jpg)
Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο «hot»
Τα υβριδικά πααμένουν δημοφιλή καθώς τα EV δεν «τραβάνε»
![Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2-1-600x401.jpg)
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης
Υπογράφηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, την ολλανδική HVA και την ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
![Όμιλος Fourlis: Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Φωτοβολταϊκό-Trade-Logistics-2-600x276.jpg)
Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics από τον όμιλο Fourlis
Η επένδυση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των σχεδίων βιωσιμότητας του Ομίλου Fourlis
![Κομισιόν: Παραπέμπει στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/commission-600x337.jpg)
Στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα
Στην Ελλάδα, 153 οικισμοί παρουσιάζουν εκτεταμένες παραλείψεις συμμόρφωσης με την οδηγία, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η Επιτροπή
![Ηλεκτροκίνηση: Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα «ΚΗ2», «ΚΗ3» και «Πράσινα Ταξί» για ηλεκτροκίνητα οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/elet-600x399.jpg)
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και τα ποσά που θα πληρωθούν από τα προγράμματα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
![Καύσωνας: Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/EEVTB_ATHINA_KAYSONAS_ANASA_DROSIAS_SYNTRIVANI-19-600x400.jpg)
Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]
Η Ελλάδα και η Ισπανία αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο πυρκαγιών καθώς ο καύσωνας επιμένει
![Renault: «Περίπλοκο θέμα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/electric-car-600x450.jpg)
Το φρένο της Renault στην Ούρσουλα - Ηλεκτρικά VS συμβατικά οχήματα
Ο μάνατζερ της Renault Λούκα ντε Μέο κρίνει «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα και ζητεί «ευελιξία»
![ΕΛΕΤΑΕΝ: Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/30998276_aiolika-parka.jpg)
Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες - Τι αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χάρτη της Ελλάδας και να επιλέγει πολύγωνα αιολικών πάρκων ή ανεμογεννήτριες που επιθυμεί
![Αποθήκευση ενέργειας: Νέο σχέδιο για ανάπτυξη συσσωρευτών ισχύος 2 GW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/photovoltaika-600x400.jpg)
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
![ΤΑΙΠΕΔ: Τα projects για πράσινα και βιώσιμα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/lavrio-600x338.jpg)
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης