Η Reliance του Ινδού δισεκατομμυριούχου Μουκές Αμπανι και η The Walt Disney Company ένωσαν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας μια επιχείρηση streaming (με ροή τηλεοπτικού περιεχομένου και ταινιών) που δύσκολα θα νικηθεί. Ο επιχειρηματίας έχει δεσμεύσει μια επένδυση 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη νέα επιχείρηση, η οποία θα μπορούσε να τη βοηθήσει να μειώσει περαιτέρω τον ανταγωνισμό, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, αναφέρει το «Rest of World», μια ενημερωτική ιστοσελίδα που εστιάζει σε θέματα τεχνολογίας.
Ινδία: Συγχώνευση Disney και Reliance – Μega deal 8,5 δισ. δολαρίων στα media
Η νέα οντότητα, αξίας 8,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ασκεί τεράστια πίεση στο Netflix στην Ινδία, το οποίο έχει πολύ λίγο περιεχόμενο να προσφέρει σε σύγκριση, αναφέρει το .
Στα τέλη Φεβρουαρίου, καθώς αρκετές παγκόσμιες διασημότητες έφτασαν στους εορτασμούς πριν από το γάμο του γιου του, ο πλουσιότερος άνδρας της Ινδίας, ο Μουκές Αμπανι , έκανε μια κίνηση που πιθανότατα θα τον βοηθήσει να κυριαρχήσει στην αγορά ροής ( streaming ) της χώρας όπου δραστηριοποιούνται, εδω και χρόνια, οι γίγαντες των ΗΠΑ Netflix και Prime Video.
Στις 28 Φεβρουαρίου, ο όμιλος Reliance Industries της Ambani και η Walt Disney Company ανακοίνωσαν τη συγχώνευση των περιουσιακών στοιχείων τους στην ινδική τηλεόραση και το διαδίκτυο για να σχηματίσουν μια επιχείρηση αξίας άνω των 8,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο Όμιλος Reliance θα κατέχει το 63% της νέας εταιρείας, με την Disney να κατέχει το υπόλοιπο.
Δύναμη 120 καναλιών και 333 εκατ. πελατών
Η συγχώνευση συγκεντρώνει 120 τηλεοπτικά κανάλια που ανήκουν στους δύο ομίλους ετερογενών δραστηριοτήτων, καθώς και τις δύο πιο δημοφιλείς εφαρμογές ροής της Ινδίας: Disney+ Hotstar και JioCinema της Reliance.
«Το Netflix δεν μπορεί δυνητικά να κλιμακωθεί στα επίπεδα του Hotstar [της Disney] ή στα επίπεδα του JioCinema [της Reliance] όσον αφορά την κατανάλωση, τους συνδρομητές, τον χρόνο παρακολούθησης — ο λόγος για αυτό είναι η ποικιλία περιεχομένου που λείπει», είπε στο «Rest of World» ο Karan Taurani, ανώτερος αντιπρόεδρος της εταιρείας επενδυτικής τραπεζικής Elara Capital, που ερευνά τα μέσα ενημέρωσης και την ψυχαγωγία.
Το Disney+ Hotstar και το JioCinema θα ελέγχουν μαζί περίπου το 31% της βάσης χρηστών ροής στην Ινδία, σύμφωνα με την πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων Comscore. Το Netflix και το Prime Video υστερούν πολύ με μόλις 8% και 4% των θεατών, αντίστοιχα, είπε η Comscore.
Το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το Disney+ Hotstar είχε 333 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες στην Ινδία, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας πληροφοριών αγοράς Sensor Tower με έδρα την Καλιφόρνια, ενώ το JioCinema είχε 95 εκατομμύρια χρήστες. Η βάση χρηστών κάθε πλατφόρμας ήταν μεγαλύτερη από αυτή του Netflix και του Prime Video μαζί.
Μαζί, η Reliance και η Disney υπόσχονται «ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο ψηφιακών υπηρεσιών και ψυχαγωγικού και αθλητικού περιεχομένου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Disney, Bob Iger, ανακοινώνοντας τη συμφωνία.