
Οι αστραπιαίες ταχύτητες με τις οποίες διαμορφώνονται τα νέα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο, την ώρα που η ψηφιοποίηση έχει «εισβάλλει» για τα καλά στην καθημερινότητά μας απασχόλησαν το συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024».
«Future of Retail 2024»: Ένας στους 3 καταναλωτές ψωνίζει online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα
Με τις διαφορές ανάμεσα σε φυσικά και ψηφιακά καταστήματα να καθίστανται όλο και πιο δυσδιάκριτες, χωρίς βέβαια ποτέ να «εξαφανιστεί» η ανθρώπινη παρουσία, το κατάστημα του αύριο (ψηφιακό και φυσικό) θα είναι, ολοένα και περισσότερο, κομμένο και ραμμένο, στις ανάγκες του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καλούνται να αλλάξουν νοοτροπία για να συμβαδίσουν με την εποχή.
Έρχεται το actionbot με το… βλέμμα στον GenAI Agent
«Το chatbot που έχει μπει στην καθημερινότητα των πολιτών στις συναλλαγές τους με το δημόσιο ήταν μία αυτονόητη κίνηση που έπρεπε να κάνουμε, επιλέξαμε να υιοθετήσουμε στο chatbot την GenAI (Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη). Στους λίγους μήνες λειτουργίας του έχει πάνω από 700.000 διαλόγους, γίνεται όλο και καλύτερο απαντώντας σε όλο και περισσότερες ερωτήσεις. Θέλουμε στο μέλλον ένας GenAI agent να απαντά σε όλες τις ερωτήσεις πολιτών, επενδυτών, τουριστών, την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιάσουμε το actionbot (ένα bot που δεν θα αναζητά μόνο την εντολή που θα λαμβάνει από τον πολίτη, αλλά θα την πραγματοποιεί), εφόσον έχει την συναίνεση του χρήστη το οποίο θα βοηθά τον πολίτη στη έκδοση όποιου πιστοποιητικού του ζητηθεί χωρίς να παρεμβάλλεται κανένα ανθρώπινο χέρι», επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
«Από αυτούς που έφυγαν από την Ελλάδα τα χρόνια της κρίσης, περίπου 350.000 άτομα έχουν επιστρέψει, οι νέοι σήμερα χρειάζεται να είναι ευέλικτοι και να προσαρμόζονται διαρκώς στις αλλαγές που συντελούνται με ταχύτατους ρυθμούς», σημείωσε.
«Tα φυσικά καταστήματα δεν είναι ανταγωνιστικά στις τιμές καθώς το κόστος λειτουργίας τους είναι μεγαλύτερο, η κλιματική αλλαγή επιβεβαιώνει αυτή την διαπίστωση (το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καταστημάτων επιδρά στην τελική τιμή), πρέπει να είμαστε πρωτοπόροι για το πώς θα καταγράψουμε τα δεδομένα που διαμορφώνονται. Η πανδημία ήταν μία σοκαριστική αλλαγή που έφερε πολλές ανατροπές», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Λοίζου, CEO στην Embiodiagnostics.
Εξατομικευμένες επιλογές
«Μετά την πανδημία συνηθίσαμε στις online αγορές, ο καταναλωτής εξακολουθεί όμως να θέλει να δοκιμάσει το προϊόν πριν το αγοράσει από το φυσικό κατάστημα. Στο μέλλον και στο φυσικό κατάστημα θα συνυπάρχουν οι ψηφιακές εμπειρίες με τις φυσικές, πλέον η τεχνολογία θα παρέχει στον καταναλωτή επιλογές ανάλογα με το προφίλ του χωρίς ποτέ να υποκατασταθεί πλήρως η φυσική παρουσία στο κατάστημα», επεσήμανε ο Δάνος Γκούσκος, διευθυντής πωλήσεων στην Free Futuresoft.
Προσωπική επαφή
«Oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να επιλέξουν να επενδύσουν στους πιστούς τους πελάτες, το ασύγκριτο πλεονέκτημα της μικρομεσαίας επιχείρησης είναι η προσωπική επαφή με τον πελάτη», συμπλήρωσε.
Να προσφέρουν οι ΜμΕ το κάτι διαφορετικό
«Το θέμα είναι πλέον πόσο γρήγορα οι επιχειρήσεις θα κάνουν τα βήματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, φεύγουμε από τον άνθρωπο πλέον, χωρίς ποτέ να υποκατασταθεί και πάμε στις εμπειρίες που πρέπει να προσφέρουν οι επιχειρήσεις στους πελάτες τους, όχι μόνο οι μεγάλες αλλά και οι μικρές. Οι μικροί πρέπει να προσφέρουν το κάτι διαφορετικό (καινοτόμο) στους πελάτες τους για να διαφοροποιηθούν και να μεγαλώσουν, καλούνται να κερδίσουν το στοίχημα», υποστήριξε ο Γιώργος Παπαδημητρίου, συνιδρυτής και CEO στην Keyvoto.
Νοοτροπία, συνεχής εκπαίδευση, να κρατήσουμε τα ταλέντα
«Το πιο σημαντικό για περάσουν οι επιχειρήσεις στην επόμενη ψηφιακή μέρα είναι η αλλαγή νοοτροπίας στις ελληνικές ΜμΕ, σημαντική πρόκληση είναι ο ανταγωνισμός από τους μεγάλους αλλά και η δυσκολία στην χρηματοδότηση της ψηφιακής μετάβασης. Η διαρκής επιμόρφωση (upskilling) και κατάρτιση είναι αναγκαία, η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στο να κρατήσει το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και τα ταλέντα που αναμφίβολα διαθέτει στην χώρα», τόνισε ο Μάριος Παπαγεωργίου, ανώτερο διοικητικό στέλεχος στην Sales force.


Latest News

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος