Πολύ κοντά σε συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας περιποίησης δέρματος βρίσκεται ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της L’Occitane International SA, Reinold Geiger, και η Blackstone Inc., βάζοντας ενδεχομένως τέλος στη 14ετή πορεία της στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ – όπως ακριβώς δηλαδή επιδίωκε πριν από μερικούς μήνες ο Geiger.

Ο μεγαλύτερος διαχειριστής εναλλακτικών περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο μπορεί να παράσχει δανειακή χρηματοδότηση για την εξαγορά, όπως ανέφερε το Bloomberg, με την αγορά να περιμένει τις εξελίξεις μέσα στις επόμενες ημέρες.

H L’Occitane ψάχνει επενδυτές στην Ευρώπη

Ήδη η διαπραγμάτευση της L’Occitane ανεστάλη στο Χονγκ Κονγκ την Τρίτη, εν αναμονή της ανακοίνωσης που σχετίζεται με τους κωδικούς εξαγοράς, καθώς οι διαβουλεύσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Η Blackstone εξετάζει το ενδεχόμενο υποβολής προσφοράς για την L’Occitane και έχει διενεργήσει προκαταρκτικό due diligence, ανέφερε το Bloomberg News τον Φεβρουάριο. Η εταιρεία έχει χρηματιστηριακή αξία περίπου 43,6 δισ. δολάρια Χονγκ Κονγκ (5,6 δισ. δολάρια). Ένα σχήμα που ελέγχεται τελικά από τον πρόεδρο της L’Occitane Geiger κατέχει περισσότερο από το 70% της εταιρείας, όπως προκύπτει από τα αρχεία του χρηματιστηρίου.

Από τα φυτά στα καλλυντικά

Η L’Occitane ιδρύθηκε το 1976 από τον Γάλλο Olivier Baussan, ο οποίος ξεκίνησε να παρασκευάζει αιθέρια έλαια από φυτά όπως η λεβάντα, στην ύπαιθρο της Προβηγκίας και να τα πουλάει στις τοπικές αγορές. Το κοινό στόχος της ήταν πολύ ευρύς, καθώς περιλαμβάνει νέες και μεγαλύτερες γυναίκες με το ηλικιακό εύρος να εκτείνεται μεταξύ 20 και 65 ετών.

Ο Geiger έγινε μέτοχος μειοψηφίας το 1994, αλλά δήλωσε ότι οι κακές επιδόσεις της εταιρείας τον ώθησαν να αρχίσει να εργάζεται εκεί σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει την επένδυσή του. Σήμερα έχει καθαρή περιουσία 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index.

Επέκτεινε τη L’Occitane σε παγκόσμιο επίπεδο, λέγοντας ότι αποφάσισε να προχωρήσει στην Ασία αφού εντυπωσιάστηκε από την εργασιακή ηθική της περιοχής.

Αρχικά, η στρατηγική πήγε τόσο άσχημα που ο ελεγκτής του προειδοποίησε ότι τα κακά αποτελέσματα θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο ολόκληρη την εταιρεία. Η εταιρεία εισήχθη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ το 2010 και σήμερα διαθέτει οκτώ μάρκες, περίπου 3.000 σημεία σε 90 χώρες και 9.179 υπαλλήλους.

Τα brands του ομίλου περιλαμβάνουν τα L’ Occitane En Provence, L’ Occitane Au Bresil, Melvita, LimeLife by Alcone, Erborian, Elemis, Dr. Vranjes και η δημοφιλής στην Gen Z, Sol De Janeiro.

Πωλήσεις και κέρδη

Ωστόσο, μόνο το 1/3 των εσόδων της προέρχεται από την Ασία, ενώ η Αμερική είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της.

Η L’Occitane αντιμετωπίζει μια ολοένα και πιο δύσκολη αγορά στην Κίνα, όπου παγκόσμιες μάρκες όπως η L’Oreal SA και η Estee Lauder Cos. αναπτύσσουν συχνές νέα προϊόντα και προωθητικές ενέργειες, για να ανταγωνιστούν για μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και όπου οι εγχώριες μάρκες γνωρίζουν άνθηση ξανά.

Ενώ η Κίνα ήταν η κορυφαία αγορά της μάρκας βάσει πωλήσεων για τα οικονομικά έτη 2021 και 2022, πέρυσι την ξεπέρασαν οι ΗΠΑ. Ο όμιλος σημείωσε επίσης μείωση των κερδών του τα τελευταία χρόνια. Στο οικονομικό έτος έως τον Μάρτιο του 2023, τα κέρδη της L’Occitane έπεσαν κατά 51% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ στο εξάμηνο έως τον Σεπτέμβριο, τα κέρδη μειώθηκαν κατά 38%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή