Η Shiseido αποτελεί το τελευταίο θύμα της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας που έχει χτυπήσει την κερδοφορία σε πολλές παγκόσμιες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, καθώς η ιαπωνική εταιρεία καλλυντικών ανέφερε πτώση 40% στα ετήσια κέρδη που ανακοίνωσε την Παρασκευή.

Οι αδύναμες καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας έπληξαν εξάλλου τα κέρδη της L’Oreal και της Estée Lauder η οποία, όπως και η Shisedo, βάσιζε για χρόνια την ανάπτυξή της στην ακμάζουσα αγορά ομορφιάς αυτής της χώρας.

Κίνα: Αναλυτές και επενδυτές διαφωνούν για τις προοπτικές της οικονομίας

«Αναγνωρίζουμε ότι τα μακροοικονομικά νούμερα δεν είναι καλά», σχολίασε για την κινεζική αγορά ο πρόεδρος της Shiseido, Kentaro Fujiwara. «Πρέπει να εξετάσουμε όχι μόνο τη μακροοικονομία, αλλά και να αξιολογήσουμε προσεκτικά πού έχουμε την ευκαιρία να κερδίσουμε και πού σημειώνεται ανάπτυξη». Η Shiseido τόνισε ότι τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα 28,13 δισεκατομμύρια γιεν (188 εκατομμύρια δολάρια) τους 12 μήνες που έληξαν τον Δεκέμβριο, σε σύγκριση με 46,6 δισεκατομμύρια γιεν το προηγούμενο έτος.

Στα ίδια βήματα κινήθηκε την Πέμπτη και ο όμιλος καλλυντικών L’Oreal ο οποίος ανέφερε βραδύτερη αύξηση πωλήσεων για το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, πληγωμένη εν μέρει από την καταστολή της κινεζικής κυβέρνησης στους μεταπωλητές και διαμεσολαβητές ξένων καταναλωτικών αγαθών, των γνωστών ως «daigou».

Κάτι που έγινε αφότου η Estée Lauder ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα τα σχέδιά της να περικόψει το εργατικό της δυναμικό κατά 3% έως 5% εν μέσω της δυσοίωνης κινεζικής ζήτησης.

Πτώση και εξαιρέσεις

Η αγορά ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης της Κίνας, αξίας περίπου 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει υποχωρήσει καθώς οι καταναλωτές «σφίγγουν το ζωνάρι τους» και γίνονται πιο απαιτητικοί για το τι αγοράζουν, οδηγώντας ορισμένες πολυεθνικές μάρκες να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις.

Από την άλλη, ωστόσο, ο γαλλικός κατασκευαστής και έμπορος προϊόντων ομορφιάς όμιλος L’Occitane, εισηγμένος από το 2010 στο Χονγκ Κονγκ, διέκοψε την πτωτική αυτή τάση, λέγοντας ότι η σταθερή ανάπτυξη στην Κίνα βοήθησε τις συνολικές πωλήσεις της να αυξηθούν κατά 19,5% για το τρίμηνο έως τις 31 Δεκεμβρίου – παρά το γεγονός μάλιστα πως και οι αναλυτές προειδοποίησαν ότι οι προοπτικές του ηπειρωτικού τομέα παραμένουν αβέβαιες.

Ένας άλλος κίνδυνος για τις ξένες μάρκες, που κυριαρχούν στην αγορά ομορφιάς της Κίνας, είναι η αυξανόμενη δυναμική των εγχώριων εμπορικών σημάτων όπως η Proya και η Winona, καθώς ορισμένοι καταναλωτές θεωρούν ότι καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες τους.
Ενώ ιαπωνικές εταιρείες -όπως η Shiseido- αντιμετωπίζουν τον πρόσθετο, αν και βραχυπρόθεσμο, αντίθετο άνεμο των κινεζικών μποϊκοτάζ σε ένδειξη διαμαρτυρίας ενάντια στην απόφαση του Τόκιο να απελευθερώσει επεξεργασμένο νερό από τον πυρηνικό αντιδραστήρα της Φουκουσίμα τον περασμένο Αύγουστο.

Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των πωλήσεων της Shiseido, αλλά η συνολική έκθεση είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν συνυπολογίζονται οι αγορές στην Ιαπωνία από Κινέζους τουρίστες, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναλυτής Steve Zhou στην πλατφόρμα Smartkarma. Και τα δύο τμήματα έχουν υποφέρει από το ζήτημα του νερού της Φουκουσίμα, το οποίο η Shiseido αναμένει ότι θα παραμείνει μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

«Αν κοιτάξουμε παρόμοια γεγονότα του παρελθόντος, σκάνδαλα σαν αυτό χρειάζονται γενικά 6-12 μήνες για να ανακάμψουν», είπε ο Zhou. «Στην πραγματικότητα, η Shiseido ανέκαμψε γρήγορα στο τελευταίο περιστατικό κατά της Ιαπωνίας το 2012 στην Κίνα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή