![Ταχιάος: Kλείνει η σήραγγα «Μαλακάσι Α» της Εγνατίας Οδού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/20240411_Εγνατία-Οδός-1.jpg)
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος και κλιμάκιο στελεχών της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Γιώργο Κωνσταντόπουλο και μηχανικών της εταιρείας συντήρησης της οδού, συνοδευόμενοι από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρο Καχριμάνη, επιθεώρησαν εχθές το απόγευμα, τις δίδυμες σήραγγες με την ονομασία «Μαλακάσι Α» και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Ανηλίου, από το οποίο παρακολουθούνται οι σήραγγες της περιοχής. Ακολούθησε σύσκεψη στο Δημαρχείο Μετσόβου με τη συμμετοχή της Δημάρχου, Μαρίας – Χριστίνας Αβέρωφ.
Ταχιάος: Στόχος να παραδώσουμε την Εγνατία Οδό στον παραχωρησιούχο το ταχύτερο δυνατό
Μετά τη σύσκεψη, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Είναι φυσικό, οποιαδήποτε πληροφορία αφορά στην ασφάλεια των μετακινήσεων να δημιουργεί κλίμα ανησυχίας στους πολίτες. Από το προηγούμενο Σάββατο έχουμε κινητοποιηθεί, τόσο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και στη διαχειρίστρια της οδού δημόσια εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
Μολονότι στον χρόνο που μεσολάβησε δεν περιήλθαν σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, στοιχεία που να δικαιολογούν τις ανησυχίες που αποτέλεσαν το έναυσμα της κινητοποίησης, κάλεσα τον Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρο Καχριμάνη, να επισκεφθούμε από κοινού την επίμαχη σήραγγα, συνοδευόμενοι από έμπειρους μηχανικούς της διαχειρίστριας εταιρείας. Από τον επιτόπιο μακροσκοπικό έλεγχο, δεν προέκυψαν νέα δεδομένα πέραν όσων είναι ήδη γνωστά και αφορούν στην εύλογη φθορά σήραγγας κατασκευασμένης την δεκαετία του ΄80. Σε καμία περίπτωση δεν διαπιστώθηκε η φερόμενη στατική ανεπάρκεια της κατασκευής.
Bαριά συντήρηση
Έχει σημασία να τονίσω πως η βαριά συντήρηση και η ανάταξη γηρασκουσών και φθαρμένων υποδομών της Εγνατίας Οδού είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν συστηματικά και στη βάση των πλέον σύγχρονων και αυστηρών προδιαγραφών από τον παραχωρησιούχο, με τον οποίον μόλις πριν από μία εβδομάδα υπεγράφη η σχετική σύμβαση και με τον οποίον έχουμε ήδη ξεκινήσει την εκπόνηση και υλοποίηση του οδικού χάρτη παράδοσης – παραλαβής του έργου. Η πιστοποίηση των σηράγγων και η συντήρηση των γεφυρών αποτελούν την πρώτη προτεραιότητα αυτής της υποχρέωσής του.
Επειδή όμως κατανοώ πολύ καλά την ανησυχία που δημιουργήθηκε, ειδικά σε μία περίοδο που σχολεία πραγματοποιούν εκδρομές προς μερικούς από τους πιο όμορφους και δημοφιλείς προορισμούς της πατρίδας και πολλοί συμπολίτες μας επίσης, προγραμματίζουν τις πασχαλινές διακοπές τους, δεν αρκούν οι διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της διαχειρίστριας εταιρείας για την εμπέδωση του αισθήματος. Η συζήτηση με την Δήμαρχο Μετσόβου Μαρία – Χριστίνα Αβέρωφ επιβεβαίωσε την ανησυχία μου για τις κλιμακούμενες συνέπειες στην αξιοπιστία μίας τεράστιας επένδυσης και ενός δύσκολου έργου, που κόστισε περισσότερα από 7 δισ. ευρώ και στην ανάπτυξη των περιοχών που αυτό εξυπηρετεί.
Κατόπιν όλων αυτών, συμφώνησα με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να διακοπεί, ενδεχομένως και από σήμερα, η κυκλοφορία στον βόρειο κλάδο των δίδυμων σηράγγων «Μαλακάσι Α» με κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα, ώστε να πραγματοποιηθεί έλεγχος από εξειδικευμένους δομοστατικούς, των οποίων η έκθεση πραγματογνωμοσύνης θα αποτελέσει την βάση για την επαναπόδοση ή μη της σήραγγας σε κυκλοφορία. Στο διάστημα που η σήραγγα θα παραμείνει κλειστή, η κυκλοφορία θα διεξάγεται απρόσκοπτα προς όλες τις κατευθύνσεις με αμφιδρόμηση του νοτίου κλάδου, δηλαδή μέσω σήραγγας για την ασφάλεια της οποίας δεν υπάρχει καμία συζήτηση.
Επιμένω ότι δεν υπάρχει κανείς προφανής λόγος που επιβάλλει τη διακοπή της κυκλοφορίας στην σήραγγα, ωστόσο αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των πολιτών, με ενσυναίσθηση, σοβαρότητα και τεχνοκρατική επάρκεια.
Η αξιοπιστία της πολιτείας και η ασφάλεια των πολιτών αποτελούν αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Lamda: Πούλησε 5 οικόπεδα στο Ελληνικό προς 106 εκατ. ευρώ – Ποιοι είναι οι αγοραστές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/OdATHANASIOY-600x400.jpg)
Πέντε οικόπεδα στο Ελληνικό πούλησε η Lamda - Στα 106 εκατ. ευρώ το τίμημα
Η συνολική επένδυση για τις εν λόγω αναπτύξεις, εκτιμάται να ανέλθει στα €300 εκ. τουλάχιστον, αναφέρει η Lamda
![ΑΒΑΞ: Επιτυχής η έκδοση ομολογιακού δανείου 300 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Επιτυχής έκδοση ομολογιακού δανείου 300 εκατ. από την ΑΒΑΞ
Ο Πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κος Χρήστος Ιωάννου χαρακτήρισε την έκδοση «ορόσημο για τον Όμιλο»
![Προαστιακός: Τα επόμενα βήματα για τη Δυτική Αττική – Πότε θα είναι έτοιμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/EV_GK_280218_PROASTIAKOS1-600x450.jpg)
«Στις ράγες» ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής – Πότε θα είναι έτοιμος
Υστερα από χρόνια αρχίζει το έργο της επέκτασης προς τη Δυτική Αττική – Η κατασκευή θα ξεκινήσει από τα Ανω Λιόσια
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση
![Μπάμπης Βωβός: Τα εμβληματικά κτήρια που φέρουν την… υπογραφή του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/vovos-600x344.png)
Οι «γυάλινοι πύργοι» που άλλαξαν την Λεωφόρο Κηφισίας – Τα κτήρια «σφραγίδες» του Μπάμπη Βωβού
Τα εμβληματικά project του επιχειρηματία - Ποια ευκαιρία εκμεταλλεύθηκε ο Μπάμπης Βωβός
![Intrakat: Ανέλαβε υδραυλικό έργο σε παραλίμνιες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-600x401.jpg)
Υδραυλικό έργο ανέλαβε η Intrakat σε Αμβρακία-Αμφιλοχία
H Ιntrakat με το νέο υδραυλικό έργο που ανέλαβε θα εκσυγχρονίσει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων στη Δυτική Στερεά
![Σιδηρόδρομοι: Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 έργα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/train-600x338.jpg)
Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 σιδηροδρομικά έργα
Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π)
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ