Τα μαύρα ταξί του Λονδίνου είναι εμβληματικό και αναπόσπαστο κομμάτι της βρετανικής πρωτεύουσας, αλλά όπως όλοι οι απανταχού επαγγελματίες αυτοκινητιστές έχουν προβλήματα με τις λεγόμενες εταιρείες “ride-sharing”. Έτσι, η Uber αντιμετωπίζει μια αγωγή πολλών εκατομμυρίων λιρών από τους οδηγούς μαύρων ταξί του Λονδίνου, αναβιώνοντας μια μακροχρόνια μάχη μεταξύ της αμερικανικής εφαρμογής και του κλάδου ταξί.
Η αγωγή, η οποία θα κατατεθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου την Πέμπτη για λογαριασμό περισσότερων από 10.500 οδηγών ταξί, ισχυρίζεται ότι η δεν έπρεπε να πάρεοι άδεια από την υπηρεσία αστικών συγκοινωνιών Transport for London το 2012.
Ντελίβερι: Όταν η Uber Eats βρέθηκε απέναντι στον… εαυτό της
Η άδεια σήμαινε ότι η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο αφαίρεσε παράνομα τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες από άλλους οδηγούς, σύμφωνα με την RGL Management, εταιρεία διαχείρισης διαφορών που εκπροσωπεί τους οδηγούς, αναφέρουν οι Financial Times.
Αξίωση για 250 εκατομμύρια λίρες
Η αξίωση εκτιμάται σε τουλάχιστον 250 εκατομμύρια λίρες, με μεμονωμένους οδηγούς να δικαιούνται αποζημίωση έως και 25.000 λίρες, σύμφωνα με την RGL.
«Η Uber φαίνεται να πιστεύει ότι είναι υπεράνω του νόμου και οι οδηγοί ταξί σε όλο το Λονδίνο έχουν υποστεί απώλεια κερδών εξαιτίας αυτού», δήλωσε στους FT ο Γκάρι Ουάιτ, οδηγός ταξί επί 36 χρόνια. «Είναι καιρός να λογοδοτήσουν».
Η μήνυση καλύπτει το διάστημα από τον Μάιο του 2012 έως τον Μάρτιο του 2018, αναβιώνει μια αξίωση που οι οδηγοί ταξί προσπάθησαν για πρώτη φορά να ασκήσουν εναντίον της Uber το 2018, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία παραπλάνησε την TfL σχετικά με το πώς λειτουργούσε το λειτουργικό της σύστημα. Αφού πέρασε περισσότερο από έναν χρόνο για την ευαισθητοποίηση των οδηγών σχετικά με την αγωγή, η πανδημία και η συνακόλουθη απώλεια εσόδων για τους οδηγούς ταξί πάγωσαν προσωρινά την προσφυγή.
«Αυτοί οι παλιοί ισχυρισμοί είναι εντελώς αβάσιμοι», είπε η Uber. «Η Uber λειτουργεί νόμιμα στο Λονδίνο, έχει πλήρη άδεια από την TfL και είναι περήφανη που εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες και οδηγούς σε όλη την πρωτεύουσα».
Μαύρα ταξί στην υπηρεσία της Uber
Η νέα καταγγελία έρχεται παρά τις προσπάθειες του Ντάρα Κοσροβσσάχι, διευθύνοντος συμβούλου της Uber από το 2017, να ανοικοδομήσει τις σχέσεις με αδειοδοτημένους οδηγούς ταξί, αφού ο συνιδρυτής της εταιρείας Τράβις Καλάνικ περιέγραψε τον κλάδο ως «μια αλητεία με το όνομα ταξί».
Η Uber έχει μια δύσκολη σχέση με το Λονδίνο εδώ και πολλά χρόνια. Το 2017, η TfL αρνήθηκε να ανανεώσει την άδεια του χειριστή ταξί αφού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν ήταν «κατάλληλος και σωστός» χειριστής. Ο Κοσροβσσάχι έγραψε μια ανοιχτή επιστολή εκείνη την εποχή, ζητώντας συγγνώμη για τα λάθη του παρελθόντος και δεσμεύτηκε να καταπολεμήσει την απόφαση.
Η Uber αρνήθηκε ξανά την ανανέωση το 2019, στην οποία άσκησε επιτυχώς έφεση. Η TfL χορήγησε στην εταιρεία άδεια 30 μηνών το 2022, με την άδεια να ανανεώνεται μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Η εταιρεία αναγκάστηκε να ταξινομήσει τους οδηγούς της στο Ηνωμένο Βασίλειο ως μονίμως εργαζόμενους το 2021, δίνοντάς τους δικαίωμα σε αποδοχές αδείας και συντάξεις, αφού έχασε δίκη από ομάδα οδηγών Uber στο υψηλό δικαστήριο. Η υπόθεση σηματοδότησε μια θεμελιώδη αλλαγή στο επιχειρηματικό της μοντέλο.
Συνεργασίες Uber και ταξί
Τα αδειοδοτημένα ταξί βοήθησαν την Uber να καταπολεμήσει τις ελλείψεις οδηγών από την πανδημία και να προσφέρει υπηρεσίες μετακίνησης, όπου το παραδοσιακό μοντέλο «gig» εργασίας είναι απαγορευμένο, κάνοντας τα ταξί ένα οικείο θέαμα στην εφαρμογή της από τη Νέα Υόρκη στη Βαρκελώνη.
Εκατοντάδες οδηγοί μαύρων ταξί έχουν εγγραφεί για να συνεργαστούν με την Uber από τον Νοέμβριο, όταν ξεκίνησε την τελευταία της προσπάθεια να προσθέσει παραδοσιακά ταξί του Λονδίνου στην εφαρμογή της.
Η υπηρεσία κυκλοφόρησε για έναν περιορισμένο αριθμό πελατών της Uber τον Απρίλιο, παρά τη συνεχιζόμενη αντίθεση στο σχέδιο από την Ένωση Αδειοδοτημένων Οδηγών Ταξί, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα των 15.000 οδηγών μαύρων ταξί στο Λονδίνο.
Latest News
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool
Κίνα: Πώς κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία
Η Κίνα αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για τη ρωσική οικονομία απ’ όταν η Δύση ξεκίνησε να επιβάλλει κυρώσεις στη Μόσχα
Εκπτώσεις και κοινή χρήση απέναντι στην υποχώρηση κατανάλωσης - Πού εστιάζει η Uber
Η εταιρεία θέλει να καταστήσει φθηνότερη τη μετακίνηση προς το αεροδρόμιο, τις συναυλίες ή τις αθλητικές εκδηλώσεις
Κι άλλη υποχώρηση στην πολυτέλεια - Σειρά της Burberry για μείωση 40% στις πωλήσεις
Η βρετανική εταιρεία προβληματίζεται λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική - Αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2025
Η απογείωση των αμερικανικών εισαγωγών από Βιετνάμ και ο εμπορικός εναγκαλισμός Πεκίνου - Ανόι
Το Βιετνάμ έχει σήμερα το τέταρτο υψηλότερο εμπορικό πλεόνασμα με τις ΗΠΑ, χαμηλότερο μόνο από την Κίνα, το Μεξικό και την ΕΕ