Ποιος δεν ξέρει την Ναόμι Κάμπελ, την ιέρεια της μόδας, τη «μαύρη γαζέλα» της πασαρέλας, ένα από τα κορυφαία μοντέλα για τα οποία εφευρέθηκε ο όρος «σούπερ μόντελ» την δεκαετία του 1990. Μια γυναίκα της οποίας η δουλειά και η ζωή ήταν στα πρωτοσέλιδα από τότε που πρόβαλε στη σκηνή της μόδας τη δεκαετία του ’80, σε ηλικία 16 ετών.

Τώρα το Μουσείο Βικτώριας και Αλβέρτου (V&A) αφιερώνει μια ολόκληρη έκθεση σε εκείνη, μια ιδιαίτερη τιμή για ένα πρόσωπο του οποίου η καριέρα είναι ακόμη λαμπρή.

Κέιτ Μος: Οι σκοτεινές πλευρές του μόντελινγκ, η περιουσία και η «έκρηξη» στην καριέρα της

Το 2022 είχε αναφερθεί σε συνέντευξη στο BBC στην ιδέα να συγκεντρώσει όλες τις μεγάλες στιγμές της ζωής και της καριέρας της σε έναν χώρο.

Τότε είχε πει: «Έχω κρατήσει τόσα πολλά πράγματα που είναι τώρα όλα σε αποθήκευση γιατί ταξιδεύω πολύ. Δεν είναι μόνο ρούχα, έχω κρατήσει φωτογραφίες, παρασκηνιακά περάσματα από επιδείξεις μόδας που πάνε πάνω από 20 χρόνια πίσω. Ανυπομονώ να τα δείξω στην κόρη μου μια μέρα».

Η Κάμπελ ως μητέρα

Υπήρχε μια αίσθηση ότι η Κάμπελ ήθελε να μεταδώσει αυτή την κληρονομιά στην κόρη της και μια αντανακλαστική περηφάνια για τον τρόπο που μίλησε γι ‘αυτό: «Ξέρω ότι είμαι εκεί που υποτίθεται ότι πρέπει να είμαι. Νιώθω τυχερή. Η κόρη μου με δίδαξε να σταματάς και να εκτιμάς τα πράγματα και να έχεις υπομονή και να αφήνεις τα πράγματα να κυλούν».

Δύο χρόνια μετά και ήρθε η στιγμή με το Naomi: In Fashion, με εκατοντάδες αντικείμενα που θα δώσουν στους επισκέπτες μια εικόνα του κόσμου της.

Αυτό περιλαμβάνει περισσότερα από 100 ρούχα και αξεσουάρ και μερικά από τα πρώτα εξώφυλλά της.

Η Κάμπελ είναι μητέρα δύο παιδιών, έχοντας καλωσορίσει τον γιο της το 2023: «Eίναι η απόλυτη προτεραιότητά μου και μου αρέσει η χαρά που φέρνουν. Η οικογένεια είναι το παν».

Το κουτί της Πανδόρας

Όταν συζήτησε πώς ήθελε να μοιάζει και τι αίσθημα αποπνέει η έκθεση, είπε: «Δουλεύω δίπλα σε μια σπουδαία ομάδα και ήταν καταπληκτικό να ανακαλύπτω ξανά πολλά από αυτά τα αντικείμενα».

«Είναι πολύ οικείο να τα εκθέτω για να τα δουν όλοι· το κουτί της Πανδώρας μου, ας πούμε».

Η συμμετοχή στην επιμέλεια της έκθεσης ήταν φορτισμένη για την Κάμπελ. Δάκρυσε όταν μιλούσε στο BBC για τις αναμνήσεις που της ξύπνησαν από την απώλεια στενών φίλων, όπως οι σχεδιαστές Alexander McQueen και Azzedine Alaïa, και μέντορες όπως ο πρώτος μαύρος πρόεδρος της Νότιας Αφρικής Νέλσον Μαντέλα, ο οποίος την είχε αποκαλέσει επίτιμη εγγονή του.

Η έκθεση χρησιμοποιεί έξυπνα την μέχρι στιγμής ιστορία της Κάμπελ και το νήμα της ως πρωτοπόρου διατρέχει άψογα όλη την έκθεση.

Ως η πρώτη μαύρη γυναίκα που βρέθηκε στο εξώφυλλο της Vogue και του περιοδικού Time, καθώς και η πρώτη Βρετανίδα μαύρο μοντέλο που εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της βρετανικής Vogue, πάλευε πάντα για τη διαφορετικότητα στη βιομηχανία της μόδας και συνεχίζει να το κάνει.

Ο στενός φίλος της και πρώην αρχισυντάκτης της βρετανικής Vogue, Έντουαρντ Ένινφουλ, έχει επιμεληθεί προσεκτικά μια επιλογή από τις φωτογραφίες της ενώ υπάρχει και video wall της Κάμπελ από τον βραβευμένο σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν.

Ίσως όχι τόσο αποκαλυπτική

Βασικά, όμως, το Naomi: In Fashion είναι τόσο αποκαλυπτικό όσο θέλει η ίδια. Το ασημένιο φόρεμα Dolce & Gabbana που φορούσε καθώς έβγαινε από το υπηρεσία καθαριότητας της Νέας Υόρκης το 2007 – είχε καταδικαστεί σε πέντε ημέρες κοινωφελούς εργασίας για απρόκλητη επίθεση – εκτίθεται σε μια έκθεση ήδη γεμάτη animal print και στρας. Είναι ίσως το μοναδικό «αμάρτημα» που επιτρέπει η ίδια στην έκθεση.

Είναι κατανοητό γιατί η Κάμπελ μπορεί να μην ήθελε να ασχοληθεί με τις ιδιαιτερότητες των προηγούμενων θεμάτων της με το νόμο, αλλά όταν είναι συχνά τόσο μπλεγμένα με τη βιομηχανία της μόδας και την περσόνα της Κάμπελ ως ατσάλινη, αδιαπέραστη, απίστευτα κομψή glam αμαζόνα, η απουσία τους είναι αισθητή.

Για τον Independent, η έκθεση Naomi: In Fashion προκαλεί δέος για το πρόσωπο της Κάμπελ, τα άκρα της, την ικανότητά της να μεταμορφώνεται τόσο φυσικά στην κάμερα. Αλλά η ίδια η Κάμπελ δεν αποκαλύπτεται απαραίτητα περισσότερο και ας είπε στο Bloomberg ότι δείχνει την πιο απόκρυφη πλευρά της. Αντίθετα, είναι, όπως ήταν πάντα, ένα είδωλο. Είναι μια γυναίκα που σου κόβει την ανάσα, αλλά πάντα ένα είδωλο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή
Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπάρχει πρόοδος αλλά απέχουμε από συμφωνία, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου
Plus |

Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπάρχει πρόοδος αλλά απέχουμε από συμφωνία, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου

Εχει γίνει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις, ωστόσο ακόμη μένει «κάποια απόσταση» προτού συναφθεί «οποιαδήποτε συμφωνία» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου