Ποιος δεν ξέρει την Ναόμι Κάμπελ, την ιέρεια της μόδας, τη «μαύρη γαζέλα» της πασαρέλας, ένα από τα κορυφαία μοντέλα για τα οποία εφευρέθηκε ο όρος «σούπερ μόντελ» την δεκαετία του 1990. Μια γυναίκα της οποίας η δουλειά και η ζωή ήταν στα πρωτοσέλιδα από τότε που πρόβαλε στη σκηνή της μόδας τη δεκαετία του ’80, σε ηλικία 16 ετών.
Τώρα το Μουσείο Βικτώριας και Αλβέρτου (V&A) αφιερώνει μια ολόκληρη έκθεση σε εκείνη, μια ιδιαίτερη τιμή για ένα πρόσωπο του οποίου η καριέρα είναι ακόμη λαμπρή.
Κέιτ Μος: Οι σκοτεινές πλευρές του μόντελινγκ, η περιουσία και η «έκρηξη» στην καριέρα της
Το 2022 είχε αναφερθεί σε συνέντευξη στο BBC στην ιδέα να συγκεντρώσει όλες τις μεγάλες στιγμές της ζωής και της καριέρας της σε έναν χώρο.
Τότε είχε πει: «Έχω κρατήσει τόσα πολλά πράγματα που είναι τώρα όλα σε αποθήκευση γιατί ταξιδεύω πολύ. Δεν είναι μόνο ρούχα, έχω κρατήσει φωτογραφίες, παρασκηνιακά περάσματα από επιδείξεις μόδας που πάνε πάνω από 20 χρόνια πίσω. Ανυπομονώ να τα δείξω στην κόρη μου μια μέρα».
Η Κάμπελ ως μητέρα
Υπήρχε μια αίσθηση ότι η Κάμπελ ήθελε να μεταδώσει αυτή την κληρονομιά στην κόρη της και μια αντανακλαστική περηφάνια για τον τρόπο που μίλησε γι ‘αυτό: «Ξέρω ότι είμαι εκεί που υποτίθεται ότι πρέπει να είμαι. Νιώθω τυχερή. Η κόρη μου με δίδαξε να σταματάς και να εκτιμάς τα πράγματα και να έχεις υπομονή και να αφήνεις τα πράγματα να κυλούν».
Δύο χρόνια μετά και ήρθε η στιγμή με το Naomi: In Fashion, με εκατοντάδες αντικείμενα που θα δώσουν στους επισκέπτες μια εικόνα του κόσμου της.
Αυτό περιλαμβάνει περισσότερα από 100 ρούχα και αξεσουάρ και μερικά από τα πρώτα εξώφυλλά της.
Η Κάμπελ είναι μητέρα δύο παιδιών, έχοντας καλωσορίσει τον γιο της το 2023: «Eίναι η απόλυτη προτεραιότητά μου και μου αρέσει η χαρά που φέρνουν. Η οικογένεια είναι το παν».
Το κουτί της Πανδόρας
Όταν συζήτησε πώς ήθελε να μοιάζει και τι αίσθημα αποπνέει η έκθεση, είπε: «Δουλεύω δίπλα σε μια σπουδαία ομάδα και ήταν καταπληκτικό να ανακαλύπτω ξανά πολλά από αυτά τα αντικείμενα».
«Είναι πολύ οικείο να τα εκθέτω για να τα δουν όλοι· το κουτί της Πανδώρας μου, ας πούμε».
Η συμμετοχή στην επιμέλεια της έκθεσης ήταν φορτισμένη για την Κάμπελ. Δάκρυσε όταν μιλούσε στο BBC για τις αναμνήσεις που της ξύπνησαν από την απώλεια στενών φίλων, όπως οι σχεδιαστές Alexander McQueen και Azzedine Alaïa, και μέντορες όπως ο πρώτος μαύρος πρόεδρος της Νότιας Αφρικής Νέλσον Μαντέλα, ο οποίος την είχε αποκαλέσει επίτιμη εγγονή του.
Η έκθεση χρησιμοποιεί έξυπνα την μέχρι στιγμής ιστορία της Κάμπελ και το νήμα της ως πρωτοπόρου διατρέχει άψογα όλη την έκθεση.
Ως η πρώτη μαύρη γυναίκα που βρέθηκε στο εξώφυλλο της Vogue και του περιοδικού Time, καθώς και η πρώτη Βρετανίδα μαύρο μοντέλο που εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της βρετανικής Vogue, πάλευε πάντα για τη διαφορετικότητα στη βιομηχανία της μόδας και συνεχίζει να το κάνει.
Ο στενός φίλος της και πρώην αρχισυντάκτης της βρετανικής Vogue, Έντουαρντ Ένινφουλ, έχει επιμεληθεί προσεκτικά μια επιλογή από τις φωτογραφίες της ενώ υπάρχει και video wall της Κάμπελ από τον βραβευμένο σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν.
Ίσως όχι τόσο αποκαλυπτική
Βασικά, όμως, το Naomi: In Fashion είναι τόσο αποκαλυπτικό όσο θέλει η ίδια. Το ασημένιο φόρεμα Dolce & Gabbana που φορούσε καθώς έβγαινε από το υπηρεσία καθαριότητας της Νέας Υόρκης το 2007 – είχε καταδικαστεί σε πέντε ημέρες κοινωφελούς εργασίας για απρόκλητη επίθεση – εκτίθεται σε μια έκθεση ήδη γεμάτη animal print και στρας. Είναι ίσως το μοναδικό «αμάρτημα» που επιτρέπει η ίδια στην έκθεση.
Είναι κατανοητό γιατί η Κάμπελ μπορεί να μην ήθελε να ασχοληθεί με τις ιδιαιτερότητες των προηγούμενων θεμάτων της με το νόμο, αλλά όταν είναι συχνά τόσο μπλεγμένα με τη βιομηχανία της μόδας και την περσόνα της Κάμπελ ως ατσάλινη, αδιαπέραστη, απίστευτα κομψή glam αμαζόνα, η απουσία τους είναι αισθητή.
Για τον Independent, η έκθεση Naomi: In Fashion προκαλεί δέος για το πρόσωπο της Κάμπελ, τα άκρα της, την ικανότητά της να μεταμορφώνεται τόσο φυσικά στην κάμερα. Αλλά η ίδια η Κάμπελ δεν αποκαλύπτεται απαραίτητα περισσότερο και ας είπε στο Bloomberg ότι δείχνει την πιο απόκρυφη πλευρά της. Αντίθετα, είναι, όπως ήταν πάντα, ένα είδωλο. Είναι μια γυναίκα που σου κόβει την ανάσα, αλλά πάντα ένα είδωλο.
Latest News
Ποια είναι η κολομβιανή Τέιλορ Σουίφτ
Φέτος, το άλμπουμ Mañana Será Bonito της KarolG ήταν το τέταρτο σε μεταδόσεις παγκοσμίως στο Spotify
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Το αστρονομικό ποσό που πωλείται ένα θρυλικό βιολί
Ένα βιολί Στραντιβάριους 300 ετών θα μπορούσε να πουληθεί για ένα ρεκόρ 18 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία
«Ακατάλληλη» γκάφα της Μattel - Τύπωσε... πορνογραφικό σάιτ σε συσκευασία κούκλας
Η Μattel κυκλοφόρησε τις κούκλες που τραγουδούν τον περασμένο μήνα, πριν από την κυκλοφορία της ταινίας Wicked
Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπάρχει πρόοδος αλλά απέχουμε από συμφωνία, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου
Εχει γίνει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις, ωστόσο ακόμη μένει «κάποια απόσταση» προτού συναφθεί «οποιαδήποτε συμφωνία» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
MEGA: Πρώτο παντού και τον Νοέμβριο
Με την κορυφή στην τηλεθέαση μέσα στον Νοέμβριο, το MEGA διατήρησε την πρωτιά του από την αρχή του έτους μέχρι και σήμερα
Χαμόγελα στη Walt Disney - Το Μoana 2 ξεπέρασε τις προβλέψεις με ρεκόρ εισπράξεων
Οι προσδοκίες ήταν υψηλές για την κινηματογραφική παραγωγή «Moana 2» της Walt Disney Co., αλλά η ταινία ξεπέρασε τις προβλέψεις
Πέθανε ο συγγραφέας Ηλίας Χ. Παπαδημητρακόπουλος
Θλίψη στον κόσμο των τεχνών και των γραμμάτων προκάλεσε η είδηση του θανάτου του Ηλία Χ. Παπαδημητρακόπουλου.
Παγκόσμια διάκριση για την Αθήνα στα World Travel Awards 2024
Κορυφαίος πολιτιστικός προορισμός στον κόσμο για το 2024, στα διεθνή «Όσκαρ του Τουρισμού»