
Η Aegean Airlines δημοσίευσε ένα σταθερό σύνολο αποτελεσμάτων του 2ου τριμήνου του έτους, με την κερδοφορία να είναι σύμφωνη με τις προσδοκίες των αναλυτών. Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε έσοδα 480,3 εκατ. ευρώ (+7% σε ετήσια βάση), EBITDA 114,4 εκατ. ευρώ (-5% σε ετήσια βάση) και καθαρά έσοδα 43,9 εκατ. ευρώ (-15% σε ετήσια βάση).
Aegean: Στα 147 εκατ. τα EBITDA το α’ εξάμηνο – Καθαρά κέρδη 22,9 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με την AΧΙΑ, αυτό ήταν το δεύτερο κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο για την Aegean στην ιστορία της. Στο τέλος Ιουνίου 2024, τα ταμειακά διαθέσιμα είχαν αυξηθεί κατά 108,1 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το τέλος του 2023 και διαμορφώθηκαν σε 814,4 εκατ. ευρώ, λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών (357,2 εκατ. ευρώ έναντι 356,2 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 23) και των προπωλήσεων για την καλοκαιρινή περίοδο.
Το καθαρό χρέος (συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων) στο τέλος Ιουνίου 2024 διαμορφώθηκε σε 1,3 δισ. ευρώ σε σύγκριση με 1,12 δισ. ευρώ στο τέλος του 2023.
Σύμφωνα με την AΧΙΑ, οι αυξήσεις στο κόστος σχετίζονται με την καθήλωση μέρους του νέου στόλου αεροσκαφών για τους υποχρεωτικούς ελέγχους και επισκευές κινητήρων στους κινητήρες GTF
Το δεύτερο τρίμηνο, η αεροπορική εταιρεία μετέφερε περίπου 4,4 εκατομμύρια επιβάτες, 8% περισσότερους σε σύγκριση με τα επίπεδα του περασμένου έτους με ισορροπημένη ανάπτυξη τόσο στο εσωτερικό όσο και στο διεθνές δίκτυο, ενώ πρόσφερε 5,4 εκατομμύρια θέσεις (+9% σε ετήσια βάση) μετά την επέκταση του δικτύου της. Ο συντελεστής φορτίου διαμορφώθηκε στο 81,2% από 82,6% το β’ τρίμηνο του 2023.
Η επιβατική κίνηση και ο αυξημένος ανταγωνισμός
Σε ό,τι αφορά το opex, το β’ τρίμηνο του 24ου ανήλθε σε 363,4 εκατ. ευρώ (+9% σε ετήσια βάση). Τα επιδόματα των εργαζομένων αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση στα 48,7 εκατ. ευρώ λόγω του αυξημένου αριθμού δρομολογίων και πτήσεων. Τα έξοδα καυσίμων ανήλθαν σε 103,1 εκατ. ευρώ (+13% σε ετήσια βάση) και τα έξοδα συντήρησης αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση στα 55,7 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την AΧΙΑ, οι αυξήσεις στο κόστος σχετίζονται με την καθήλωση μέρους του νέου στόλου αεροσκαφών για τους υποχρεωτικούς ελέγχους και επισκευές κινητήρων στους κινητήρες GTF.
Συνολικά, κατά την AXIA, η Aegean εμφάνισε ένα σταθερό σύνολο τριμηνιαίων αποτελεσμάτων καθώς η κίνηση ήταν υψηλότερη, αλλά από την άλλη ο αυξημένος ανταγωνισμός και το υψηλότερο κόστος πίεσαν την κερδοφορία. Περιμένει, επίσης, ένα παρόμοιο μοτίβο για το τρίτο τρίμηνο του έτους, καθώς οι συνθήκες θα πρέπει να μείνουν παρόμοιες.
Outperform η σύσταση της NBG Securities
Η NBG Securities δίνει τη σύσταση outperform για τη μετοχή της Aegean, με τιμή στόχο στα 19,20 ευρώ, αποδίδοντας την εικόνα των αποτελεσμάτων του β’ τριμήνου στον αυξημένο ανταγωνισμό και τους αντίθετους ανέμους στο κόστος επηρέασαν τα λειτουργικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με την NBG Securities ο αυξημένος ανταγωνισμός, οι χαμηλότεροι συντελεστές φορτίου και οι αντίθετοι άνεμοι κόστους επηρέασαν τα λειτουργικά αποτελέσματα της Aegean.
Επιπλέον, τα ισχυρά αποτελέσματα του 2ου τριμήνου οδήγησαν σε δύσκολες συγκρίσεις ετησίως, με τα EBITDA και τα καθαρά κέρδη β’ τριμήνου να μειώνονται κατά 5% και 15% σε ετήσια βάση στα 114,4 εκατ. και 43,9 εκατ. αντίστοιχα, σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της NBG Securities.
Η μερισματική απόδοση
Ισχυρή ήταν η παραγωγή ταμειακών ροών (FCF) και η ταμειακή θέση. Η NBG Securities επαναλαμβάνει ότι παραμένει θετική στην Aegean, με βάση τα σχετικά υγιή βασικά της εταιρείας/βιομηχανίας, την ισχυρή παραγωγή FCF και το ισχυρό BS, αφήνοντας όλα περιθώρια για μια ελκυστική μερισματική απόδοση.
Αναγνωρίζει επίσης ότι, παρόλο που το ζήτημα των κινητήρων GTF έχει επηρεάσει τις τάσεις της χωρητικότητας, αναμένει από την Aegean να προσπαθήσει να υπερασπιστεί τα τμήματα υψηλού κέρδους του δικτύου της.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο