
Οι Κινέζοι καταναλωτές, που εδώ και χρόνια οδηγούν την ανάπτυξη των παγκόσμιων κατασκευαστών καλλυντικών, έχουν σφίξει το ζωνάρι τους καθώς η οικονομία της χώρας επιβραδύνεται.
Η μετατόπιση των προτιμήσεών τους προς τους εγχώριους αντιπάλους των μεγάλων δυτικών εταιρειών προσθέτει άλλη μια ρυτίδα στα δεινά του κλάδου και προμηνύει άσχημα νέα και για άλλες ξένες μάρκες που έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για ανάπτυξη στην Κίνα, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Φυτικά καλλυντικά: Κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών
Οι επιδόσεις των τιμών των μετοχών των παγκόσμιων εταιρειών καλλυντικών τα τελευταία δύο χρόνια κάθε άλλο παρά όμορφες είναι. Η Estée Lauder, η οποία κατέχει μάρκες όπως η Clinique και η La Mer, έχει χάσει τα τρία τέταρτα της αγοραίας της αξίας από τις αρχές του 2022. Η Shiseido της Ιαπωνίας έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά τα δύο τρίτα από το 2019. Η L’Oréal, η μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών στον κόσμο, έχει πάει σχετικά καλύτερα, αλλά οι μετοχές της έχουν επίσης υποχωρήσει 16% τους τελευταίους τέσσερις μήνες.
Η υποτονική οικονομία της Κίνας είναι ο κύριος λόγος. Για το οικονομικό έτος που έληξε τον Ιούνιο, οι καθαρές πωλήσεις βιολογικών προϊόντων της Estée Lauder μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, λόγω της μείωσης κατά 3% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία περιλαμβάνει την Κίνα. Οι καθαρές πωλήσεις βιολογικών προϊόντων Shiseido στην Κίνα μειώθηκαν κατά 7% από το προηγούμενο έτος το εξάμηνο που έληξε τον Ιούνιο. Οι λιανικές πωλήσεις καλλυντικών αυξήθηκαν μόνο 0,3% σε ετήσια βάση στην Κίνα τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία.
Μειωμένες πωλήσεις στα Duty Free
Εκτός από τις ασθενέστερες πωλήσεις στη χώρα, οι εταιρείες ομορφιάς υποφέρουν επίσης από βουτιά στα έσοδα από το λεγόμενο λιανικό εμπόριο ταξιδιών, το οποίο περιλαμβάνει τις πωλήσεις σε καταστήματα αφορολογήτων ειδών στα αεροδρόμια. Αυτό με τη σειρά του οφείλεται επίσης στις λιγότερες δαπάνες από Κινέζους τουρίστες. Ο εξερχόμενος τουρισμός της Κίνας δεν έχει ακόμη επιστρέψει σε προπανδημικά επίπεδα. Οι αφίξεις Κινέζων επισκεπτών στην Ιαπωνία τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους εξακολουθούν να είναι 31% χαμηλότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό, καθώς οι καθαρές πωλήσεις της Shiseido από την λιανική ταξιδιών το περασμένο τρίμηνο σημείωσαν βουτιά 15% από πέρυσι.
Και καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές γίνονται πιο ευαίσθητοι στις τιμές, έχουν εμφανιστεί τοπικές μάρκες που προσφέρουν φθηνά προϊόντα για να αρπάξουν μερίδιο αγοράς από ξένους κολοσσούς και είναι επίσης πιο έμπειροι στο μάρκετινγκ και στο σχεδιασμό προϊόντων που απευθύνονται στους νεότερους Κινέζους καταναλωτές.
Οι εισαγωγές προϊόντων ομορφιάς και φροντίδας του δέρματος της Κίνας τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024 μειώθηκαν κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 31% από το επίπεδό τους του 2021. Ανάμεσα στις 10 κορυφαίες μάρκες της μαζικής αγοράς ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης της Κίνας, το μερίδιο των εγχώριων εμπορικών σημάτων αυξήθηκε από 15% το 2018 σε 22% πέρυσι, σύμφωνα με την Euromonitor International.
Προτίμηση σε εγχώρια καλλυντικά
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Σαγκάης Proya Cosmetics είναι μία από τις εγχώριες εταιρείες ομορφιάς που αναπτύσσεται γρήγορα: τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 38% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αλλά ακόμη και η μετοχή της δεν είναι απρόσβλητη από την οικονομική ύφεση, καθώς έχει υποχωρήσει 25% από τα τέλη του 2022.
Η κινεζική αγορά ήταν η κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη του κλάδου. Για παράδειγμα, η Κίνα αντιπροσώπευε το 34% των καθαρών πωλήσεων της Estée Lauder για το οικονομικό έτος που έληξε τον Ιούνιο του 2022, από 13% τέσσερα χρόνια νωρίτερα.
Το τελευταίο οικονομικό έτος μειώθηκε στο 26%. Η οικονομία της Κίνας και οι καταναλωτές της είναι εδώ και πολύ καιρό ήταν χρυσωρυχεία ή η μεγάλη μελλοντική ελπίδα για τα παγκόσμια εμπορικά σήματα. Ωστόσο, η οικονομική επιβράδυνση και η άνοδος ικανών εγχώριων ανταγωνιστών έχουν μειώσει τις ελπίδες σε όλους τους κλάδους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις αλυσίδες καφέ. Οι εταιρείες ομορφιάς μπορεί να είναι απλώς το τελευταίο παράδειγμα.


Latest News

Λαγκάρντ (ΕΚΤ): Βλέπει τον πληθωρισμό της Ευρωζώνης να κυμαίνεται γύρω στο στόχο του 2%
Η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε πάντως ότι η υψηλή αβεβαιότητα καθιστά αδύνατο να δοθούν σαφή μηνύματα για τα επιτόκια

Οι ΗΠΑ κάνουν πόλεμο, η ΕΕ κάνει συμφωνίες - Ποιες προχωρούν και ποιες «κολλάνε»
Απέναντι στην επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ, η ΕΕ αντιπαραθέτει τη σύναψη συμμαχιών σχεδόν με όλους όσους ο Τραμπ βρίσκεται σε πόλεμο

Μεγάλο deal ετοιμάζει η Toyota - Πρόταση εξαγοράς της Toyota Industries έναντι 42 δισ.
Η Toyota Industries, η οποία κατασκευάζει ανταλλακτικά για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μίλησε με τον Σι αλλά το Πεκίνο διαψεύδει - «Κλείσαμε 200 εμπορικές συμφωνίες»
Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθούν πολλές εμπορικές συμφωνίες

Χόλτσμαν (ΕΚΤ): Αποπληθωριστικές εως τώρα οι πιέσεις των δασμών στην ΕΕ
Το «γεράκι» της ΕΚΤ, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, δήλωσε ότι συμφωνεί με την Κριστίν Λαγκάρντ ως προς το ότι οι δασμοί ήταν αποπληθωριστικοί έως τώρα στην ΕΕ

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

Δημοσκόπηση Bloomberg: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση στις ΗΠΑ
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ και την πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανός πρόεδρος για τους δασμούς

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες