Με τζίρο που ξεπέρασε το 1 δισ. η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης αύξησε τα μεγέθη της κατά τη χρήση του 2023 και ετοιμάζεται για απόβαση και σε άλλα μέρη της χώρας.
Μόνο την περασμένη χρονιά προστέθηκαν 27 νέα καταστήματα και έκλεισαν 10 ενώ ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της αλυσίδας Αφοί Ιωάννου Δεναξά σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική, καθώς επίσης και η απόκτηση δέκα καταστημάτων της Family Super Market που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα, και δύο καταστημάτων της Γέγος που βρίσκονται σε Αργυρούπολη και Κερατέα.
Μασούτης: Ελαβε για δεύτερη χρονιά πιστοποίηση Zero Waste to Landfill
Μασούτης: Διψήφιες αυξήσεις στα μεγέθη της
Σε ομιλικό επίπεδο το 2023, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1.076.658 ευρώ από 940.216 χιλ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 14,0%. Οι πωλήσεις της Εταιρείας το 2023 ανήλθαν σε 1.076.658 χιλ. ευρώ από 923.798 χιλ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,5%.
Τα Μικτά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 10,1% από 241.318 χιλ. ευρώ το 2022 σε 265.587 χιλ. ευρώ το 2023. Τα Μικτά κέρδη της Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 12,1% από 236.830 χιλ. ευρώ το 2022 σε 265.587 χιλ. ευρώ το 2023. Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBIT) του Ομίλου της χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν σε 25.317 χιλ. ευρώ έναντι 17.475 χιλ. ευρώ της χρήσεως 2022. Παρουσιάζεται αύξηση, έναντι της προηγούμενης χρήσης κατά 44,9%. Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBIT) της Εταιρείας της χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν σε 25.546 χιλ. ευρώ έναντι 17.260 χιλ. ευρώ της χρήσεως 2022. Παρουσιάζεται αύξηση, έναντι της προηγούμενης χρήσης κατά 48,0%.
Το χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου στη χρήση παρουσίασε αύξηση κατά 91,3%, δηλαδή από 8.951 χιλ. ευρώ το 2022 ανήλθε σε 17.043 χιλ. ευρώ το 2023. Αντίστοιχα το χρηματοοικονομικό κόστος της Εταιρείας στη χρήση παρουσίασε αύξηση κατά 90,4%, δηλαδή από 8.906 χιλ. ευρώ το 2022 ανήλθε σε 17.042 χιλ. ευρώ το 2023.
Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) στη χρήση 2023 διαμορφώθηκαν σε 66.963 χιλ. ευρώ για τον Όμιλο έναντι κερδών ύψους 57.091 χιλ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 17,3%. Αντίστοιχα το EBITDA της Εταιρείας ανήλθε σε 67.146 χιλ. ευρώ έναντι 56.757 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 18,3%.
Πώς πυροδοτήθηκε η ανάπτυξη
Κατά το 2023 η ανάπτυξη της τουριστικής αγοράς επηρέασε θετικά τις εργασίες της Μασούτης, που σε συνδυασμό με την υιοθέτηση ανταγωνιστικής εμπορικής πολιτικής οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση του μεριδίου αγοράς.
H αλυσίδα διεύρυνε την παρουσία της σε νέες περιοχές μέσα από την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί 10 καταστημάτων λιανικής πώλησης σούπερ μάρκετ της Family Super Market από τη Μασούτης, και συγκεκριμένα σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Κατερίνη, Γιαννιτσά, Βέροια, Πτολεμαΐδα και Κομοτηνή.
Επιπλέον, τον Ιανουάριο του 2023 εξαγόρασε δύο καταστήματα της αλυσίδας Γέγος που βρίσκονται σε Αργυρούπολη και Κερατέα, ενώ από τα τέλη του 2022 είχε γνωστοποιήσει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την απόκτηση του ελέγχου καταστημάτων χονδρικής και λιανικής πώλησης της Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, τα οποία βρίσκονται σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική. Η μεταβίβαση των καταστημάτων της Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ – με πέντε σούπερ μάρκετ (ένα στο Παλαιό Φάληρο, ένα στη Μύκονο και τρία στη Σαντορίνη) και ένα Cash & Carry στη Σαντορίνη – ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2023.
Οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου αυξήθηκαν 14% στο 1,076 δισ. ευρώ, με τον τζίρο της μητρικής να εμφανίζει υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης +16,5% στα 1,076 δισ. ευρώ. Η αλυσίδα Μασούτης ετοιμάζεται για τρία νέα καταστήματα μέχρι το τέλος του 2024.
Το πλάνο του 2024
Το 2023 έκλεισε με 350 καταστήματα λιανικής πώλησης, 16 Grand και 23 Cash & Carry για την Μασούτης. Για το 2024 έχει δρομολογηθεί το άνοιγμα ενός ακόμη Grand καταστήματος στις Τρεις Γέφυρες στα τέλη του 2024, ταυτόχρονα με την ανέγερση στο ίδιο οικόπεδο κτιριακού συγκροτήματος δύο εννιαώροφων πολυκατοικιών 110 διαμερισμάτων, μετά το άνοιγμα του πρώτου Grand Μασούτης 2.000 τ.μ. στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στη Γλυφάδα στα τέλη του 2023.
Στον εμπορικό τομέα, προτεραιότητα θα δοθεί στην πολιτική τιμών, με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας και ταυτόχρονα ο αντίκτυπος των ανατιμήσεων και του πληθωρισμού για τους καταναλωτές να είναι ο ελάχιστος δυνατός.
Στόχος της Διοίκησης κατά την επόμενη χρήση είναι η διατήρηση των προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών Αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σε ικανοποιητικά επίπεδα και επίτευξη καθαρής κερδοφορίας ώστε να ενισχυθούν τα Ίδια Κεφάλαια και η ρευστότητα του Ομίλου και της Εταιρείας.
Μόνο την περασμένη χρονιά προστέθηκαν 27 νέα καταστήματα και έκλεισαν 10 ενώ ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της αλυσίδας Αφοί Ιωάννου Δεναξά σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική, καθώς επίσης και η απόκτηση δέκα καταστημάτων της Family Super Market που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα, και δύο καταστημάτων της Γέγος που βρίσκονται σε Αργυρούπολη και Κερατέα.
Τι συνέβη στον κλάδο το 2023
Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ διατήρησε σε γενικές γραμμές, τα μερίδια που είχε κερδίσει τα προηγούμενα έτη εξαιτίας της αύξησης του τουρισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023, έκλεισε στα 11,8 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,077 δισ. ευρώ ή +10%. Ο όγκος των πωλήσεων να παρουσιάζει αύξηση στο 2,5% συγκριτικά με το 2022.
Πιο αναλυτικά, για τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην αξία πωλήσεων το 2023 κατέγραψε η κατηγορία των ειδών νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά.) στο +9,5%. Στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,3% ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 8,6%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,9%.
Ανοδικά κινήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το 2023, καθώς διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,3%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,6%. Όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες εντοπίζονται κυρίως στις κατηγορίες των τροφίμων και στα είδη νοικοκυριού, με 25,3% και 25,3% αντίστοιχα ως ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων.
Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25,3% το 2023 από 22,5% το 2022.
Latest News
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις
Attica Bank: Πρώτη τιτλοποίηση ενήμερων δανείων 220 εκατ.
Η Attica Bank ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης της Συνθετικής Τιτλοποίησης χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ΜΜΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων (Project Perseus)
Στον Παπαλέκα για 7,7 εκατ. περνά το Αθηνών Αρένα - Μετατρέπεται σε γραφεία
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI