Με τζίρο που ξεπέρασε το 1 δισ. η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης αύξησε τα μεγέθη της κατά τη χρήση του 2023 και ετοιμάζεται για απόβαση και σε άλλα μέρη της χώρας.
Μόνο την περασμένη χρονιά προστέθηκαν 27 νέα καταστήματα και έκλεισαν 10 ενώ ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της αλυσίδας Αφοί Ιωάννου Δεναξά σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική, καθώς επίσης και η απόκτηση δέκα καταστημάτων της Family Super Market που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα, και δύο καταστημάτων της Γέγος που βρίσκονται σε Αργυρούπολη και Κερατέα.
Μασούτης: Ελαβε για δεύτερη χρονιά πιστοποίηση Zero Waste to Landfill
Μασούτης: Διψήφιες αυξήσεις στα μεγέθη της
Σε ομιλικό επίπεδο το 2023, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1.076.658 ευρώ από 940.216 χιλ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 14,0%. Οι πωλήσεις της Εταιρείας το 2023 ανήλθαν σε 1.076.658 χιλ. ευρώ από 923.798 χιλ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,5%.
Τα Μικτά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 10,1% από 241.318 χιλ. ευρώ το 2022 σε 265.587 χιλ. ευρώ το 2023. Τα Μικτά κέρδη της Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 12,1% από 236.830 χιλ. ευρώ το 2022 σε 265.587 χιλ. ευρώ το 2023. Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBIT) του Ομίλου της χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν σε 25.317 χιλ. ευρώ έναντι 17.475 χιλ. ευρώ της χρήσεως 2022. Παρουσιάζεται αύξηση, έναντι της προηγούμενης χρήσης κατά 44,9%. Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBIT) της Εταιρείας της χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν σε 25.546 χιλ. ευρώ έναντι 17.260 χιλ. ευρώ της χρήσεως 2022. Παρουσιάζεται αύξηση, έναντι της προηγούμενης χρήσης κατά 48,0%.
Το χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου στη χρήση παρουσίασε αύξηση κατά 91,3%, δηλαδή από 8.951 χιλ. ευρώ το 2022 ανήλθε σε 17.043 χιλ. ευρώ το 2023. Αντίστοιχα το χρηματοοικονομικό κόστος της Εταιρείας στη χρήση παρουσίασε αύξηση κατά 90,4%, δηλαδή από 8.906 χιλ. ευρώ το 2022 ανήλθε σε 17.042 χιλ. ευρώ το 2023.
Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) στη χρήση 2023 διαμορφώθηκαν σε 66.963 χιλ. ευρώ για τον Όμιλο έναντι κερδών ύψους 57.091 χιλ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 17,3%. Αντίστοιχα το EBITDA της Εταιρείας ανήλθε σε 67.146 χιλ. ευρώ έναντι 56.757 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 18,3%.
Πώς πυροδοτήθηκε η ανάπτυξη
Κατά το 2023 η ανάπτυξη της τουριστικής αγοράς επηρέασε θετικά τις εργασίες της Μασούτης, που σε συνδυασμό με την υιοθέτηση ανταγωνιστικής εμπορικής πολιτικής οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση του μεριδίου αγοράς.
H αλυσίδα διεύρυνε την παρουσία της σε νέες περιοχές μέσα από την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί 10 καταστημάτων λιανικής πώλησης σούπερ μάρκετ της Family Super Market από τη Μασούτης, και συγκεκριμένα σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Κατερίνη, Γιαννιτσά, Βέροια, Πτολεμαΐδα και Κομοτηνή.
Επιπλέον, τον Ιανουάριο του 2023 εξαγόρασε δύο καταστήματα της αλυσίδας Γέγος που βρίσκονται σε Αργυρούπολη και Κερατέα, ενώ από τα τέλη του 2022 είχε γνωστοποιήσει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την απόκτηση του ελέγχου καταστημάτων χονδρικής και λιανικής πώλησης της Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, τα οποία βρίσκονται σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική. Η μεταβίβαση των καταστημάτων της Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ – με πέντε σούπερ μάρκετ (ένα στο Παλαιό Φάληρο, ένα στη Μύκονο και τρία στη Σαντορίνη) και ένα Cash & Carry στη Σαντορίνη – ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2023.
Οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου αυξήθηκαν 14% στο 1,076 δισ. ευρώ, με τον τζίρο της μητρικής να εμφανίζει υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης +16,5% στα 1,076 δισ. ευρώ. Η αλυσίδα Μασούτης ετοιμάζεται για τρία νέα καταστήματα μέχρι το τέλος του 2024.
Το πλάνο του 2024
Το 2023 έκλεισε με 350 καταστήματα λιανικής πώλησης, 16 Grand και 23 Cash & Carry για την Μασούτης. Για το 2024 έχει δρομολογηθεί το άνοιγμα ενός ακόμη Grand καταστήματος στις Τρεις Γέφυρες στα τέλη του 2024, ταυτόχρονα με την ανέγερση στο ίδιο οικόπεδο κτιριακού συγκροτήματος δύο εννιαώροφων πολυκατοικιών 110 διαμερισμάτων, μετά το άνοιγμα του πρώτου Grand Μασούτης 2.000 τ.μ. στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στη Γλυφάδα στα τέλη του 2023.
Στον εμπορικό τομέα, προτεραιότητα θα δοθεί στην πολιτική τιμών, με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας και ταυτόχρονα ο αντίκτυπος των ανατιμήσεων και του πληθωρισμού για τους καταναλωτές να είναι ο ελάχιστος δυνατός.
Στόχος της Διοίκησης κατά την επόμενη χρήση είναι η διατήρηση των προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών Αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σε ικανοποιητικά επίπεδα και επίτευξη καθαρής κερδοφορίας ώστε να ενισχυθούν τα Ίδια Κεφάλαια και η ρευστότητα του Ομίλου και της Εταιρείας.
Μόνο την περασμένη χρονιά προστέθηκαν 27 νέα καταστήματα και έκλεισαν 10 ενώ ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της αλυσίδας Αφοί Ιωάννου Δεναξά σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική, καθώς επίσης και η απόκτηση δέκα καταστημάτων της Family Super Market που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα, και δύο καταστημάτων της Γέγος που βρίσκονται σε Αργυρούπολη και Κερατέα.
Τι συνέβη στον κλάδο το 2023
Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ διατήρησε σε γενικές γραμμές, τα μερίδια που είχε κερδίσει τα προηγούμενα έτη εξαιτίας της αύξησης του τουρισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023, έκλεισε στα 11,8 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,077 δισ. ευρώ ή +10%. Ο όγκος των πωλήσεων να παρουσιάζει αύξηση στο 2,5% συγκριτικά με το 2022.
Πιο αναλυτικά, για τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην αξία πωλήσεων το 2023 κατέγραψε η κατηγορία των ειδών νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά.) στο +9,5%. Στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,3% ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 8,6%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,9%.
Ανοδικά κινήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το 2023, καθώς διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,3%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,6%. Όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες εντοπίζονται κυρίως στις κατηγορίες των τροφίμων και στα είδη νοικοκυριού, με 25,3% και 25,3% αντίστοιχα ως ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων.
Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25,3% το 2023 από 22,5% το 2022.
Latest News
Χρονιά ανάκαμψης το 2024 για τη Goldair
Μέσα στο 2024 η Goldair πρόσθεσε δυο ακόμα εμπορικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για εξαγωγή εμπορευμάτων στις αγορές της Κίνας και του Ισραήλ
ΔΕΗ: Στις 13 Δεκεμβρίου η ακύρωση του προγράμματος buy back μετοχών
Με την απόφαση της ΓΣ της ΔΕΗ, μειώνεται ο συνολικός αριθμός των μετοχών από 382.000.000 σε 369.270.000 κοινές ονομαστικές μετοχές, λόγω ακύρωσης 12.730.000 ιδίων μετοχών
Ικανοποίηση των εμπόρων για παράταση του πλαφόν 3% στις μισθώσεις
Με τη χρονική παράταση του πλαφόν για ένα ακόμη έτος, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα είναι σε καλύτερη θέση, λέει ο πρέδρος της ΕΣΕΕ Στ.Καφούνης
Πετρόπουλος: Ολοκληρώθηκε η απόκτηση της ΤΕΜΜΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η εταιρεία
Χτίζοντας ένα βιώσιμο αύριο: Το όραμα της Motor Oil, ως ένας διεθνής πολυενεργειακός Όμιλος
Η Motor Oil έχει αποδείξει ότι προσαρμόζεται στις παγκόσμιες συνθήκες, ενώ παραμένει σταθερά προσηλωμένη στις αξίες της
BAE Systems – εταίρος για την προστασία και την ευημερία
Η BAE Systems είναι η κορυφαία εταιρεία της Ευρώπης στον τομέα της άμυνας και βασική εταιρεία για την ευρωπαϊκή ασφάλεια
Τέλος εποχής για την Fieratex από το ΧΑ - Διαγράφεται από το ταμπλό
H Fieratex τελεί σε αναστολή διαπραγμάτευσης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών - Δεν έχει δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου 2024
ΕΥ Ελλάδος: Ποιες είναι οι κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις – Οι 10+1 προτάσεις για τις επιχειρήσεις
Η έρευνα της ΕΥ Ελλάδος δείχνει την ανάγκη των επιχειρήσεων για εξατομίκευση της εξυπηρέτησης - Ενισχύεται το private label
Ολοκληρώθηκαν δύο νέα έργα ΑΠΕ της Melten στη Χιλή
Τα συγκεκριμένα έργα της Metlen έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν καθαρή, 100% ανανεώσιμη ενέργεια στην Enel Χιλής
Briq Properties: Έπεσαν οι υπογραφές για την απορρόφηση της Ιntercontinental International
Εκτιμάται ότι τις ερχόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί η έγκριση από την Γενική Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή