
Σημαντική βελτίωση των εσόδων, τα οποία καταγράφουν νέες ιστορικά υψηλές επιδόσεις, παρουσίσαε ο ΟΛΠ το τρίτο τρίμηνο του 2024. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 29,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9,6% σε ετήσια βάση, ενώ σε πάνω από 90 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη του εννιαμήνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024, αυξημένα κατά 6,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Τα έσοδα συνέχισαν την ανοδική πορεία της προηγούμενης περιόδου. Ιδιαίτερα ξεχώρισαν οι τομείς Κρουαζιέρας, Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και Σταθμού Αυτοκινήτων, καθώς και η Ακτοπλοΐα.
Ακόμα και τα έσοδα από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ & III που υποχωρούν σε επίπεδο εννεάμηνου παρουσίασαν αύξηση κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της αναστολής των δρομολογίων των πλοίων από την διώρυγα του Σουέζ.
Τα βελτιωμένα αποτελέσματα και τα περιθώρια κερδοφορίας αντικατοπτρίζουν όχι μόνο τη βελτιωμένη απόδοση των εσόδων, αλλά και την αποτελεσματική πολιτική διαχείρισης κόστους η οποία διατηρείται σε ένα βέλτιστο επίπεδο, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της ενεργειακής κρίσης, του γενικότερου πληθωριστικού οικονομικού περιβάλλοντος, καθώς και των αυξήσεων του μισθολογικού κόστους.
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ. Συγκεκριμένα:
- Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ. ✓ Πρωτοπόρος αυτής της ανάπτυξης είναι ο τομέας της Κρουαζιέρας, παρουσιάζοντας αύξηση τόσο στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που χρησιμοποιούν ως αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά (homeport/άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) από 455 σε 488 (+7,3%), όσο και των επιβατών homeport κρουαζιέρας κατά περίπου 32,4% (από 626.759 σε 829.587 επιβάτες).
- Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) καταγράφεται αύξηση +3,5% στη συνολική εξυπηρέτηση φορτίων, αντιστρέφοντας τις συνολικές επιδόσεις που είχαν καταγραφεί στο πρώτο εξάμηνο. Η ανοδική αυτή τάση, επηρεάζεται τόσο από την εξαιρετική πορεία του εγχώριου φορτίου σε όλο το πρώτο εννεάμηνο του 2024, το οποίο είναι αυξημένο κατά +35,4% (από 128.059 σε 173.362 TEUs) ακολουθώντας την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας, όσο και από την εντυπωσιακή αύξηση στα φορτία μεταφόρτωσης στο 3ο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (+30,0% | από 72.166 σε 93.788 TEUs), περιορίζοντας την συνολική μείωση των φορτίων μεταφόρτωσης στο -11,5% (από 271.787 σε 240.502 TEUs).
- Αξιοσημείωτες αυξήσεις σε όλους τους δείκτες κατέγραψε ο τομέας της Ακτοπλοΐας ακολουθώντας τη θετική τάση της ελληνικής αγοράς και του ελληνικού τουρισμού.
Ρευστότητα – επενδύσεις
Η Εταιρεία όχι μόνο παραμένει ανθεκτική στους κινδύνους επιτοκίου και στις ασταθείς οικονομικές συνθήκες, αλλά χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την ισχυρή ρευστότητά της και τις ευκαιρίες που αναδύονται στην ελληνική αγορά επενδύοντας σε βραχυπρόθεσμες προθεσμιακές καταθέσεις, εξαλείφοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος της έκθεσης κινδύνου της και επιτρέποντας την ομαλή υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου.
Η σημαντική δημιουργία θετικών ταμειακών ροών και ο χαμηλός δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια υποδηλώνουν την διαχειριστική ικανότητα και τη σταθερή ανάπτυξη της εταιρείας.
- Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας είναι μειωμένος σε σχέση με την 31.12.2023 λόγω της αποπληρωμής 2 δόσεων των τρεχόντων δανείων (συνολικό ποσό αποπληρωμής € 3,0 εκατ.).
- Τα χρηματοοικονομικά έσοδα της Εταιρείας, που προέρχονται κυρίως από τις επενδύσεις της σε βραχυπρόθεσμες προθεσμιακές καταθέσεις, εμφανίζονται αυξημένα κατά € 2,8 εκατ. σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (30.09.2024: € 4,0 εκατ. | 30.09.2023: € 1,2 εκατ.)
- Τα χρηματικά διαθέσιμα απεικονίζουν με σαφήνεια την ισχυρή ρευστότητα της Εταιρείας. Επισημαίνεται ότι η μικρή μείωση των ταμειακών διαθεσίμων στο υπόλοιπο κατά την τρέχουσα περίοδο οφείλεται κυρίως στην αποπληρωμή του μερίσματος χρήσης 2023 συνολικού ποσού € 33,4 εκατ. που έλαβε χώρα τον Αύγουστο 2024.
- Η επενδυτική δραστηριότητα της Εταιρείας συνεχίζεται βάσει του επιχειρηματικού της σχεδίου και μέχρι το 3ο τρίμηνο του 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικές επενδύσεις ύψους € 32,2 εκατ. έναντι € 15,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (31.12.2023: € 27,4 εκατ.).


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)